Vage buikklachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vage buikklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:59

Gisteren had ik al aanhoudende buikpijn door, naar mijn mening wat gasvorming.
Vandaag kreeg ik rond 12u echter weer buikpijn, maar dan van een hele andere soort.
Een zeurderige, kramppijn. De hele tijd trok m'n buik samen, ik werd er echt niet goed van, zo'n pijn deed het. Ik werd er misselijk van en moest steeds kokhalzen. (Had weinig gegeten, dus veel kwam er niet uit).
De krampen houden eigenlijk aan, hoewel minder heftig dan vanmiddag.
Ook heb ik erg veel last van m'n rechter lies/iets of wat rechter onderbuik.
De meeste buikpijn zit echter rond m'n navel en het lijkt echt of steeds m'n hele buik wordt samen getrokken.

Ik heb hooguit wat verhoging, geen koorts. Wel heb ik erg weinig eetlust, omdat ik me gewoon weg ellendig voel.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb echt nooit buikpijn, dus heb ik totaal geen idee.
Als het aanhoudt ga ik natuurlijk naar de dokter.

StalNollie

Re: Vage buikklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:00

klinkt gewoon als buikgriep me zoontje had het vorige week ik deze week en vriendlief heeft he nu

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:01

Geen idee wat het zou kunnen zijn, daarvoor moet je even bij de dokter aankloppen :j
Wel heb ik zelf van de week ook echt heel erge buikpijn gehad en ik heb het overleefd door een paracetamolletje en een lekkere warme kruik. Geen koude dranken drinken, lekker warme thee o.i.d. Lauwe cola zonder prik is ook vriendelijk voor je buik :j
Je kunt ook even in bad gaan liggen, dat helpt om te ontspannen tijdens de krampen

Beterschap :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:03

StalNollie schreef:
klinkt gewoon als buikgriep me zoontje had het vorige week ik deze week en vriendlief heeft he nu

Ik dacht dus eerst ook aan buikgriep. Echter heb ik geen last van diarree bijvoorbeeld?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:06

Bel even naar de huisartsenpost. Klinkt als een blinde darm die ontstoken zou kunnen zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:12

blinde darm ontstoken is vaak wel een stuk heftiger. als paar krampen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:14

De krampen waren echt bijna niet te houden. Ik lag helemaal ineengedoken op bed. Hoewel dat misschien ook komt omdat ik nooit buikklachten heb en ze dan al snel wat erger lijken misschien? Nu zijn de krampen idd minder geworden en is het een aanhoudend raar gevoel bij de lies/rechter onderbuik.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:23

Ik vind het wel een beetje klinken als blindedarmontsteking, buikpijn die vaak begint rond de navel en
als het ware naar beneden zakt naar de rechterkant van de onderbuik. Krampen, lichte verhoging,
weinig eetlust. Heb je ook "loslaatpijn"? Even van internet geplukt: Zachtjes de rechter onderbuik
indrukken doet pijn, dan snel de hand weghalen doet nogmaals pijn ('loslaatpijn'). Als het erger word
of niet over gaat dan zou ik zeker even de huisarts bellen, bellen kan geen kwaad! Beterschap!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:24

Rowdine schreef:
De krampen waren echt bijna niet te houden. Ik lag helemaal ineengedoken op bed. Hoewel dat misschien ook komt omdat ik nooit buikklachten heb en ze dan al snel wat erger lijken misschien? Nu zijn de krampen idd minder geworden en is het een aanhoudend raar gevoel bij de lies/rechter onderbuik.

Rechter onderbuik is wel een signaal bij een blinde darm ontsteking. Echter zie je er ook vaak verhoging bij en dat heb je niet?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:04

Even testen op loslaatpijn inderdaad. Duwen waar het zeer doet en dan snel loslaten. Doet het pijn bij het loslaten? Meteen HAP bellen en zorgen dat je langs mag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:22

Bedankt voor we tips!
Ik heb niet echt koorts. Ietwat verhoging, maar ook niet schrikbarend.
Het is een aanhoudend, soort drukkend gevoel rechts onderin m'n buik. Ik heb wel gewoon paardgereden vandaag, en dat gaat pijnloos.
Ik heb druk en loslaat 'pijn' hoewel ik het meer als ik irritant gevoel zou omschrijven ipv echt pijn.
Soms komen er wat steken bij kijken, maar eigenlijk is het een aanhoudend drukkend gevoel onderin de buik aan de rechterkant.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:52

De huisarts even bellen.. Die kan je helpen of in ieder geval geruststellen.

Ik heb een week met blindedarmontsteking rondgelopen en hij was er nog maar net op tijd uitgehaald. Ik had er ook vrij weinig pijn aan in het begin, maar het werd steeds erger. Ik merkte het niet zo snel op, omdat ik PDS/IBD heb. Ik had op het moment van opereren zelfs ondertemperatuur, 35 graden..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:57

bij een blinde darm ontsteking heb je niet echt koorts (meestal) maar wel verhoging.
echter zou je wel krom moeten liggen van de pijn, dus ik zou gewoon lekker uitzieken

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:00

Je kan ook verstopt zitten, maar daar kan je huisarts je meer over vertellen. Zou gewoon even bellen morgenochtend gelijk.