Altijd maar verkouden - slecht immuumsysteem, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Altijd maar verkouden - slecht immuumsysteem, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 19:55

Beste bokkers,

Al een maand of 7 ben ik ziek. Ik heb een aantal maanden Pfeiffer gehad en ben nu gewoon compleet gammel. En dan ook goed gammel; ik val soms echt om uit zwakte.
Iets meer daarover kan je hier lezen; [MW] Erg lang Pfeiffer en erg ziek, (voedings)tips gevraagd.
Om hier vanaf te komen krijg ik een begeleid sportprogramma en nóg een jaar om helemaal te herstellen.
Anders is het jammer voor me :7

Maar ik ben ook altijd verkouden. In de 7 maanden dat ik ziek ben is mijn verkoudheid welgeteld 15 keer teruggekomen.
Of het hele virus-iets dan helemaal weg was geweest weet ik niet :o
Ik word steeds van het kleinste niesje van iemand anders ziek, en ik heb er wel genoeg van -O-

Gisteren is mijn bloed door weer een arts helemaal schoon en goed verklaard, ook mijn B-12, ijzer, glucose etc., tekorten heb ik niet.
Daarnaast slik ik extra vitamine C, Levertraan, en een multivitamine voor volwassenen.
Ook rust ik veel en kleed ik me altijd warm aan.

Weet iemand nog iets wat ik kan doen om mijn immuumsysteem weer aan te sterken & om eindelijk eens van die verkoudheid af te komen?
Bepaalde soorten voedsel bijvoorbeeld, of supplementen misschien.

Groetjes & bedankt;

Daisydarling.

Wijslander

Re: Altijd maar verkouden - slecht immuumsysteem, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:10

Ikzelf en mijn honden slikken chlorella, misschien zou dat nog een aanvulling kunnen zijn qua supplementen... Supersterk spul is het in ieder geval wel.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:37

En je bent niet ergens allergisch voor waardoor het lijkt of je altijd verkouden bent?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:59

Echina Force van dr Vogel met vitamine C.

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:02

Er was toen op tv in mijn lijf (rtl4) ook iemand die altijd verkouden was en die is toen met die probiotica gegaan. Toen was het bij diegene een stuk beter.
Heb t ook maar gezien, maar schoot me tebinnen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:54

Ik ben sinds ik elke dag sport geen minuut ziek/verkouden geweest, normaal gesproken loop ik de hele winter te kwakkelen. Maar goed, je zegt dat je al sport.

Hoe ziet je sportprogramma eruit? Wat eet je zoal op een dag?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:58

Ik sport ook veel en heb een prima voedingspatroon, maar ben ook altijd verkouden. Heb overgevoelig neusslijmvlies oid, nies minimaal 20x per dag :') voor de weerstand slik ik vitaminepreparaten van de etos :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:27

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:50

Herkenbaar. Je kan een allergietest laten doen, kijken of daar wat uitkomt of anders eens naar de d knoarts.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 07:49

Wachten tot de lente komt. Heel begrijpelijk trouwens dat je na zo lang ziek zijn nog niet helemaal fit bent. Verkouden logisch het is ook weer om daar niet van af te komen. Kijk maar naar de griepepedimie mensen die al 3-4x de griep hebben gehad.

Als je bloed en alles goed is en je hebt geen andere klachten dan zou ik het eerst nog een half jaar geven. Lekker tot het mooie weer komt. Blijf je dan verkouden zou ik wel terug gaan, maar zeer waarschijnlijk zo snel het een week mooi weer is ben jij van je verkoudheid af.

Het kan wel nog zijn dat je inderdaad nog 1 - 1,5 jaar nodig hebt om goed te herstellen. Het begin is moeilijk maar als je meer kan gaat het ook steeds makkelijker. Op een gegeven moment kom je op een punt dat je denkt van hé volgens mij voel ik mij nu weer fit en goed maar dat kan lang duren.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 08:36

RubyRed schreef:
En je bent niet ergens allergisch voor waardoor het lijkt of je altijd verkouden bent?

Alleen voor katten & kiwis en tomaat. Maar die hebben we niet en eet ik niet:Y)
Verder ben ik nergens allergisch voor,

@Kitty; dat artikel zal ik eens even lezen. Misschien wel een goede tip ja :j
@phormicola; Dat sportprogramma is nu in ontwikkeling. Daarnaast fiets ik elke dag 3 kilometer en loop ik er een stuk of 4.
Ik eet echt goed. Veel brood(donker), veel koolhydraten(omdat mijn lichaam op het moment als verbrandingsoven werkt), ruim genoeg fruit,
groenten als snacks & 's avonds warm. Ik drink ook zo'n 2 liter per dag aan water en thee.

@Sonja; Dankje voor je tip. Naar dat supplement ga ik even kijken :)

Bedankt voor alle tips! :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 08:43

Zoooooo herkenbaar. Ik heb zelf een heftige vorm van pfeiffer gehad en daarna kinkhoest gehad. Ieder virus wat voorbij kwam sloeg aan bij mij. Steeds grieperig en verkouden. Ik werd daar zo moe van. Maar nu zo'n 5 jaar later merk ik dat het beter gaat, veel beter. Je moet weerstand opbouwen en het klinkt raar maar je lijf bouwt weerstand op door verkouden te worden, zich te herstellen. Zelf kleine griepjes en kwakkeltjes overwinnen geeft je lijf weer kracht. Grijp dus niet te snel naar medicatie bij verkoudheid.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 08:45

Heel ver gezocht maar zou je gevoelig voor koemelk kunnen zijn? Ik ben dat namelijk ook en als ik er teveel van binnen krijg, gaan mijn slijmvliezen ook opspelen. Het probleem is alleen dat het via een reguliere arts bijna niet te vinden is. Een alternatieve arts (die wel gewoon arts is ook) wees me erop. Ik ben het gaan proberen en voel me stukken beter.

Als je het een maand zou proberen, en dan ook echt helemaal zonder, zou je verschil moeten merken. Het zit wel in erg veel spullen, bijvoorbeeld ook brood, dus je moet dan wel goed etiketten gaan lezen.

Wel vervelend zeg, hoop dat je, je snel beter voelt :(:)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 08:46

Mijn broer was ook al jaren altijd verkouden (hoop snot etc., bah bah...). Dat bleek bij hem aan zijn amandelen te liggen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het bij hem alleen de symptomen van verkoudheid waren, geen extreme vermoeidheid of griep. Gewoon een hoop gesnotter, genies en gerochel.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 08:49

Sentido schreef:
Heel ver gezocht maar zou je gevoelig voor koemelk kunnen zijn? Ik ben dat namelijk ook en als ik er teveel van binnen krijg, gaan mijn slijmvliezen ook opspelen. Het probleem is alleen dat het via een reguliere arts bijna niet te vinden is. Een alternatieve arts (die wel gewoon arts is ook) wees me erop. Ik ben het gaan proberen en voel me stukken beter.

Als je het een maand zou proberen, en dan ook echt helemaal zonder, zou je verschil moeten merken. Het zit wel in erg veel spullen, bijvoorbeeld ook brood, dus je moet dan wel goed etiketten gaan lezen.

Wel vervelend zeg, hoop dat je, je snel beter voelt :(:)

Ik lust geen koemelk zelf :o
Ik drink dus geen melk en ik neem geen boter of magarine omdat mijn lijf dat niet verwerkt > enorm misselijk tot zo'n 12 uur na inname.
Joghurt, kwark etc neem ik ook allemaal niet; zelfde verhaal. Ik kan er als ik het direct krijg niet goed tegen.

Geitenkaas kan ik wel hebben en daarvan eet ik dan ook 1 plakje per dag. Zelfde geldt voor lactose vrije kaas, 1 plakje per dag en dan is het wel te doen.

Brood eet ik inderdaad wel, maar ook cake etc. sla ik over.

Wat heb jij dan gegeten ipv brood als ik vragen mag? :)

edit; ik zie dat je in friesland woont. Mag ik vragen wie je als altenatieve arts had? :o
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 17-03-13 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 08:50

Snadrem schreef:
Mijn broer was ook al jaren altijd verkouden (hoop snot etc., bah bah...). Dat bleek bij hem aan zijn amandelen te liggen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het bij hem alleen de symptomen van verkoudheid waren, geen extreme vermoeidheid of griep. Gewoon een hoop gesnotter, genies en gerochel.

Van mijn amandelen heb ik tijdens de pfeiffer wel veel last gehad. Enorm gezwollen etc, maar ze eruit halen willen ze niet. Waarom weet ik niet precies.
Ik heb er nu ook geen last meer van gelukkig.

Ik ben pas 'altijd' verkouden sinds mijn immuumsysteem zo'n opdonder heeft gehad. Daarvoor was ik het 2 keer per jaar tijdens de grote seizoenswisselingen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 08:57

Bij de bakker vragen om melkvrije brood. Ik lustte ook geen melk dus mijn inname was ook al klein. Maar het zit echt overal in. Denk aan blikken soep, snoepjes, van die vloeibare boter, chips, gemarineerd vlees en vis, vrijwel alle kant en klare maaltijden.

Trouwens als je veel brood en koolhydraten eet, zul je denk ik ook veel tarwe eten of niet? Daar al eens naar gekeken, eventuele gluten allergie? Of in ieder geval wat meer variatie, dus bijvoorbeeld eens speltbrood eten. Ik kan je de methode van Amber Alberda aanraden, zij heeft boeken geschreven over gezond eten. Ik zeg niet dat je dan gelijk beter bent, maar ik heb zelf ondervonden hoe veel voeding uit maakt. En ik at ook echt niet ongezond, zeg ook niet dat jij dat doet hoor. :)

coke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:00

Ik had ook veel last van mijn amandelen en om de haverklap keelpijn en verkouden. Ik ben echinaforce van dr vogel gaan gebruiken. 3x daags 10 tot 20 druppels en na een jaar dit te hebben gebruikt ben ik overal vanaf. Nu al zeker 15 jaar geen keelpijn of problemen met mijn amandelen. Als ik nu denk dat ik verkouden ga worden of keel pijn ga krijgen neem ik een week echinaforce. Dit helpt bij mij perfect. Maar weet niet of het bij jou gaat helpen. Wel heel veel beterschap gewenst en hopen dat je er snel boven op komt.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 09:01

Sentido schreef:
Bij de bakker vragen om melkvrije brood. Ik lustte ook geen melk dus mijn inname was ook al klein. Maar het zit echt overal in. Denk aan blikken soep, snoepjes, van die vloeibare boter, chips, gemarineerd vlees en vis, vrijwel alle kant en klare maaltijden.

Trouwens als je veel brood en koolhydraten eet, zul je denk ik ook veel tarwe eten of niet? Daar al eens naar gekeken, eventuele gluten allergie? Of in ieder geval wat meer variatie, dus bijvoorbeeld eens speltbrood eten. Ik kan je de methode van Amber Alberda aanraden, zij heeft boeken geschreven over gezond eten. Ik zeg niet dat je dan gelijk beter bent, maar ik heb zelf ondervonden hoe veel voeding uit maakt. En ik at ook echt niet ongezond, zeg ook niet dat jij dat doet hoor. :)

Dankje :)
Een aantal van de dingen die jij noemt eet ik al niet, dus dat is al een voordeel.
Ik eet volkoren(is dat anders dan tarwe?) en rogge en af & toe mais. Spelt heb ik nog nooit gegeten; ik zal er eens naar kijken :)
Amber Alberda ken ik inderdaad, ik heb het topic ook gezien hier op bokt. Maar een bepaalde manier van eten is moeilijk omdat ik nog thuis woon
en mijn ouders niet op een bepaalde manier willen koken voor mij. Als ik iets anders wil moet ik het zelf maar maken, maar we hebben maar 1 keuken en ik moet
ook nog gewoon eten wat zij maken.

Bedankt voor je tips, hier heb ik echt veel aan :j

@coke; Echina force las ik ook al in een eerdere reactie. Ik ga er even naar kijken, om te zien of dat als ondersteuning kan dienen. Ik wil natuurlijk
ook niet teveel supplementen etc nemen, dat kan ook niet goed voor me zijn. Dankje :)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:13

DaisyDarling schreef:
Om hier vanaf te komen krijg ik een begeleid sportprogramma en nóg een jaar om helemaal te herstellen.

Heftig :oo sorry, ik moet hierbij toch even aan iets anders denken. := Dat krijg je op een paardenforum. :\ :o

Maar puur tegen verkoudheid, er schijnt in kippensoep een enzym te zitten, wat erg goed helpt bij het herstel.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:22

Ik zou voor Lysine en B6 gaan :j

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:16

Locanda schreef:
DaisyDarling schreef:

Heftig :oo sorry, ik moet hierbij toch even aan iets anders denken. := Dat krijg je op een paardenforum. :\ :o

Maar puur tegen verkoudheid, er schijnt in kippensoep een enzym te zitten, wat erg goed helpt bij het herstel.

Sorry hihi. Nee; dan zit ik er gewoon permanent mee en is mijn lichaam gewoon zwak. Of ik.
Komt omdat er echt níets te vinden is. Beetje -O-

Dankje voor de tip; kippensoep is jammie!