Gesprongen ader door lenzen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maleficent

Gesprongen ader door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 23:21

Ik heb dus lenzen sinds woensdag, maar toen ik ze gisteravond uitging doen was mijn oog vuurrood; Ader gesprongen :\ Heeft iemand hier dat ook gehad? Het is bij mij vrij heftig; http://www.mijnalbum.nl/Album=OXB4CWWZ zo was het een uur geleden, het komt waarschijnlijk door mijn proeflenzen en ik baal echt want nu moet ik mijn bril weer op.. Denken jullie dat als ik op 'maat' gemaakte lenzen heb het beter zal gaan? Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ik ga morgen sowieso terug naar de winkel waar mijn lenzen vandaan komen want ze zouden mij. Ogen gaan opmeten en goede lenzen bestellen.. Hopelijk is het een beetje begrijpelijk
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 15-03-13 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:22

Oei balen meid... Ziet er niet lekker uit! >;)

Maleficent

Re: Gesprongen ader door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 23:24

Bedankt, ik krijg ok de hele tijd de vraag of het pijn doet en of ik nu alles rood zie :=

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:25

ik precies het zelfde gehad de eerste dag dat ik mijn nieuwe bril op had, had +2.75 en dan nog lees in ruim +2 erbij haha.. mijn ogen waren zich denk ik tepletter geschrokken, ik heb even gegoogled en daar kwam ik achter dat het wel meer gebeurde dat je oogspieren zich dan zo moeten aanspannen , focussen... ik ben terug gegaan naar de opticien maar die had daar nog NOOIT van gehoord, nou ja ik zei dat er wel vreemdere dingen in mijn familie voorkwamen hoor (bijvoorbeeld een vader met kanker in zijn hart ) ik kijk nergens meer raar van op. Mijn oog was trouwens na 2 dagen wel over, heb wel mijn bril gewoon opgehouden. Sterkte met je lenzen...

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:29

Heb ik gehad met Pearl lenzen, ben overgestapt op lenzn dat echt op maat waren en dusgeen standaard maat.

Het klaart wel snel op gelukkig, maar het zag wel spooky uit.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:32

Altijd vervelend zo'n gesprongen adertje, over het algemeen kan het weinig kwaad het ziet er alleen naar uit. Dit hoeft overigens niet door je lenzen te komen, het kan, maar het kan ook stom toeval zijn dat het nu gebeurd. Voor hetzelfde geld was het gebeurd met je bril op terwijl je nieste.

Wat ik wel apart vind is dat je morgen pas een oogmeting krijgt, die heb ik wel gehad voor ik de eerste keer proef lenzen kreeg. Mag ik vragen wat je afwijking is? Zo lang je geen cilinder of prisma hebt krijg je geen 'op maat gemaakte lenzen' maar gewoon 13 in een dozijn lenzen op jouw sterkte.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:29

gesprongen adertjes zijn op zich niet erg, als het goed is doet je oog dan ook geen pijn en voelt hij niet geirriteerd aan (indien wel, paar daagjes lenzen uit)
toen ik lezen had van de pearl en hans anders had ik dit ook constant. Kwam ook door zuurstofgebrek (waardoor ik permanente vaatingroei gekregen heb in mijn oogwit (zie je netjes rond mijn lens gaan) omdat mijn iris te weinig zuurstof kreeg, op zich ook geen probleem, maar als ik moe ben worden mijn ogen ook heel erg rood))
ik heb nu optix air night en day lenzen (waren diegene met het meest zuurstofdoorlatend gehalte) en ik heb er geen problemen meer mee.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 13:05

Depende schreef:
Altijd vervelend zo'n gesprongen adertje, over het algemeen kan het weinig kwaad het ziet er alleen naar uit. Dit hoeft overigens niet door je lenzen te komen, het kan, maar het kan ook stom toeval zijn dat het nu gebeurd. Voor hetzelfde geld was het gebeurd met je bril op terwijl je nieste.

Wat ik wel apart vind is dat je morgen pas een oogmeting krijgt, die heb ik wel gehad voor ik de eerste keer proef lenzen kreeg. Mag ik vragen wat je afwijking is? Zo lang je geen cilinder of prisma hebt krijg je geen 'op maat gemaakte lenzen' maar gewoon 13 in een dozijn lenzen op jouw sterkte.

Ik heb een cilinder ;) De sterkte ect. Was gewoon goed maar de lenzen waren nog niet echt voor mijn oog gemaakt omdat het proeflenzen waren. Het is waarschijnlijk gekomen doordat er vuil onder de lens is gekomen, het waaide namelijk behoorlijk en ik ben een paar uur buiten in het 'park' := geweest, daarna is het gebeurt dus dat is waarschijnlijk de oorzaak. Als mijn oog genezen is krijg ik wel lenzen die perfect op m'n oog passen zodat er geen vuil meer tussen kan kruipen.