Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus juist daar kan ik je niet mee helpen. Ik hoop dat iemand hier een tip heeft..
Ik heb geen idee wat je op de korte termijn kan helpen, want ik denk niet echt dat er medicijnen zijn voor misselijkheid door stress.. Maar ik ben wel benieuwd of je hier ook al mee aan het werk bent, ik denk best dat dit iets is waar je een professional bij mag halen, want het zou zo jammer zijn als het je in de toekomst ook zo gaat beperken in de dingen die je graag wil doen..

friends_f_e schreef:Ik weet echt niet wat te doen.. Ga ik niet dan weet ik dat ik niet ziek wordt maar dan mis ik wel een goei feestje. Ga ik wel dan weet ik dat ik (zoals ik me nu voel) sowieso misselijk ga worden en weer naar huis ga moeten gaan..
Appelflapje schreef:Je geeft het zelf al aan: als je niet gaat, weet je zeker dat je niet ziek wordt. Het misselijke gevoel wordt dus echt veroorzaakt door de spanning. Als je nu besluit niet te gaan, zul je vast gelijk veel beter voelen, maar je zult er wel van balen dat je het niet geprobeerd hebt. Ik zou je willen aanraden wel naar het feestje te gaan. Zoals anderen al gezegd hebben, kun je altijd nog naar huis als het toch niet gaat, maar ik zou, hoe moeilijk dat ook is, niet te snel toegeven aan het gevoel dat het niet gaat en dat je naar huis wilt. De misselijkheid zal wel steeds erger worden tot je er op een gegeven moment van in paniek raakt en weg wilt, maar juist dan is het goed eens te kijken of je durft te blijven. De angst (en daarmee de misselijkheid) neemt namelijk vanzelf weer af en als je dat een keer gemerkt hebt, geeft dat heel veel vertrouwen voor de volgende keer. In plaats van 'de vorige keer ging het ook niet en moest ik ook naar huis' ga je dan denken 'de vorige keer was ik ook misselijk, maar is het ook goed gegaan'. Op die manier voorkom je dat je steeds meer dingen gaat vermijden en hoe meer het vertrouwen in jezelf groeit, hoe minder last je zult hebben van de misselijkheid.
Sterkte en hopelijk veel plezier vanavond.