hoe erg is keelpijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

hoe erg is keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:36

Ik heb het nu al een week, 1 dag leek het iets, beter maar de volgende dag was het net zo pijnlijk weer terug. In het begin had ik ook koorts maar nu alleen nog die verschrikkelijke keelpijn. Ik kijk er gewoon tegenop om te slapen omdat het in de ochtend natuurlijk helemaal erg voelt. Het voelt als een combi van steken en een dichtgedrukte keel. Overigens gaat ademen wel prima. Hoelang is dit normaal? als keelpijn namelijk verder geen kwaad kan weet ik in ieder geval dat het weer weg gaat. Ben net verhuisd en moet nog een huisarts in de buurt zoeken.

xRiiannex

Re: hoe erg is keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:37

ik neem altijd keel snoepjes voor ik ga slapen heb er nu ook geen last meer van.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:41

xRiiannex schreef:
ik neem altijd keel snoepjes voor ik ga slapen heb er nu ook geen last meer van.

Dat heeft toch geen effect meer als je wakker word? In je slaap slik je over het algemeen minder waardoor het ook helemaal droog word en niet gesmeerd door speeksel :-P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:43

Als je flink keelpijn hebt word je s'nachts vaak ook wakker. Zet een glas water naast je bed, zodat je even wat drinkt als je wakker word.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:44

nynke55 schreef:
Als je flink keelpijn hebt word je s'nachts vaak ook wakker. Zet een glas water naast je bed, zodat je even wat drinkt als je wakker word.

Het geluk bij het ongeluk is dat ik wel doorslaap.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 14-03-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:44

Voor je gaat slapen en ook overdag goed "gorgelen" met water waarin zout opgelost zit. Even water koken, zout erbij, af laten koelen en spoelen maar die keel (met uit spugen natuurlijk anders ga je over je nek!). Dat ontsmet de boel heel behoorlijk en als je dat een aantal dagen doet is het zo over! Tja en dat het na het slapen lekker rauw voelt komt vanwege weinig slikken ed.....daar doe je verder weinig aan helaas.....

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:44

ik heb vorig jaar zomervakantie een virus in me lymfklieren gekregen waarbij dus ook me keel was geinfecteerd. Had de klieren opgezet en hendige keelpijn. Al 1 week lang, daarna toch maar naar de huisarts geweest. Kreeg Carbasalaatcalcium en paracetamols mee naar huis. Zijn allebei gewoon pijnstillers waarbij die Carbasalaat ook nog een ontstekingsremmer is :) Heeft me super geholpen en was er toen ook weer snel vanaf. Kon toen niet eens eten, dat moest ik eerst laten weken in thee ofso haha :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:45

Kan wel een week tot anderhalve week duren. Bij mij tenminste. Gewoon veel water drinken. Vooral smorgens als je net wakker wordt. Dan wordt het zo weer redelijk dragelijk

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:45

Er heersen op het moment 3! griepvarianten, en ik weet dat 1 daarvan met een lange nasleep van keelpijn/hoesten is..
Zit er wel verbetering in? :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:47

Air schreef:
Er heersen op het moment 3! griepvarianten, en ik weet dat 1 daarvan met een lange nasleep van keelpijn/hoesten is..
Zit er wel verbetering in? :)

Ja gisteren leek het dus beter maar vandaag was het weer een trieste bedoeling, ik vierde nog wel van binnen een feestje omdat het eindelijk beter leek

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:48

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:49

Normaal gesproken mag keelpijn ongeveer 5 dagen aanhouden. Duurt het langer, dan moet je even langs je huisarts. Gaan dus!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:50

evt ipv paracetamol oid kun je ook ascal nemen, dat heb ik laatst met een keelontsteking erbij genomen en toegegeven dat spul werkt prima! Is gewoon bij de apotheek te krijgen zonder recept of via internet te bestellen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:17

Inderdaad gelijk als je wakker bent een kop thee, dit helpt bij mij heel erg om de pijn te verlichten!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:20

moonsparkle schreef:
Ik heb het nu al een week, 1 dag leek het iets, beter maar de volgende dag was het net zo pijnlijk weer terug. In het begin had ik ook koorts maar nu alleen nog die verschrikkelijke keelpijn. Ik kijk er gewoon tegenop om te slapen omdat het in de ochtend natuurlijk helemaal erg voelt. Het voelt als een combi van steken en een dichtgedrukte keel. Overigens gaat ademen wel prima. Hoelang is dit normaal? als keelpijn namelijk verder geen kwaad kan weet ik in ieder geval dat het weer weg gaat. Ben net verhuisd en moet nog een huisarts in de buurt zoeken.

Heb je geen keelontsteking en doet slikken heel erg pijn met drinken en eten. Hoe voel jeje verder ben je erg moe , heb je wel eens aan pfeiffer gedacht of heb je verder geen klachten. groet Franka

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:01

mefren keelpastilles.

Werken zuiver ontsmettend en helpen hier echt fantastisch goed!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:03

Thee met honing werkt verzachtend, of het echt geneest denk ik niet. Maar dan voelt het al ietsje prettiger.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:14

Ik heb er inmiddels ook bijna 1,5 week last van. Gister bij mijn huisarts geweest, er heerst een vrij hardnekkig virus, waar ze verder niets kwa medicatie aan kon doen.
Uitzieken was het advies, als het te pijnlijk is evt paracetamol of ibuprofen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:25

dat van die dichtgedrukte keel herken ik momenteel ook.smorgens wordt je wakker met een droge keel,net alsof die pijn doet.het enige wat bij mij helpt is dan kauwgom eten.t klinkt gek,maar dan heb je zo weer een vochtige keel.en dan doet ie ook niet meer zon pijn.t gevoel van een dichtgedrukte keel verdwijnt dan ook.