Dunne aderen, bloed stroomt langzaam, erg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Dunne aderen, bloed stroomt langzaam, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:29

Vandaag helaas weggestuurd bij de bloedbank nadat het apparaat niet wilde stoppen met piepen. Mijn bloed stroomt te langzaam. Ze vond mijn aderen al ontzettend dun, ze zei dat de naald net zo dik was als de ader. Er zat al een verwarmde elektrische deken om mijn arm en ik had een knijpballetje en een band om mijn arm, maar het was helaas niet goed genoeg.. Balen natuurlijk, ik had graag die halve liter willen doneren..

Maar goed, zijn er mensen die zich hier in hebben verdiept? Ik word met google niet echt wijzer. Dus weet iemand wat het betekent als je dunne aderen hebt? Mijn bloed stroomt er dus blijkbaar langzamer door, te langzaam voor een bloeddonatie (deze keer iig, vorige twee keren zijn met moeite wel gelukt). Ik heb ook altijd koude handen en voeten, ik neem aan dat dat ook komt door deze dunne aderen?
Hier is zeker niets aan te doen? Maar ik ben benieuwd of het ook nog andere gevolgen voor de gezondheid kan hebben, weet iemand dat toevallig?

Bedankt!

Brainless

Re: Dunne aderen, bloed stroomt langzaam, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:34

Ik heb ook altijd last van koude handen en voeten, maar ik heb juist hele makkelijke aders om te prikken en bloed te geven.
Het kan zijn dat jouw oppervlakkige aders dunner zijn en dat jouw dikke aders dieper liggen.
De laatste kunnen ze niet aanprikken omdat ze zo diep weg liggen (dit heeft mijn zus ook).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:42

Dankje voor je reactie! Dat zou inderdaad ook zo kunnen zijn, maar het verband tussen dunne aderen, langzaam stromend bloed en koude handen en voeten klinkt mij best logisch, of is dat niet zo?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:43

Goed is het iig niet. Bloed is de boodschapper van het lichaam: het levert stoffen naar de plekken waar het moet komen zoals voedingsstoffen en zuurstof. Dit gaat in je lichaam dus gewoon trager. Het kan ook trombose veroorzaken. Maar daar hoeft bij jou allemaal helemaal geen sprake van te zijn. Zou wel je bloeddruk regelmatig laten controleren...
Wellicht kun je wel eens uit laten zoeken of er een reden is voor je trage bloedstroom...
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-03-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:44

Is wel zo
Er stroomt minder bloed door je handen en voeten dus minder warmte
En zoals ik al zei water drinken :D
1e keer was bij mij mislukt zat op 438.. Balen dus
Vorige x veel gedronken en ik zat zo op 500 ml :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:10

Veel drinken, veel sporten, dan worden je aders vanzelf wat wijder en gaat je bloed watsneller stromen :)