24 jaar... En grijs...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_rainbow

24 jaar... En grijs...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 11:14

Hey!

Ik heb van mijzelf asblond haar, verfde het vaak maar de afgelopen twee jaar heb ik het z'n normale kleur gelaten.
Allemaal leuk en prima, maar nu ontdekte ik een poos geleden dat mijn haar bij mijn slapen wel grijs leken ipv blond?
Van de week bevestigde mijn kapper dit ook en inmiddels word ik helemaal gek. Ik lijk overal grijze haren te zien en ik kan die plukken bij m'n slapen niet uitstaan (zijn flinke plukken).
Grijs worden is natuurlijk niet erg, maar..... Ik ben nog maar 24. -O-

Iemand die ook op vroege leeftijd grijs werd? En hoe lang gaat het ongeveer duren voor die verschrikkelijke plukken zich gaan uitbreiden?
Ik kan wel janken....

butengeweun

Re: 24 jaar... En grijs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:16

welkom bij de club, ik heb voor op mijn hoofd spierwitte haren zitten ben donkerbruin van mezelf.

Mijn oma was bij 28 helemaal grijs (dus ook mooi wit) en die kant ga ik waarschijnlijk ook op. Dus dan zal het verfen worden.

Ik heb er geen tot weinig overlast van en heb het geacepteerd, je kan weinig anders. Vroeger trekte ik ze er wel uit maar dat is alleen maar uitstellen.

Zit het bij jullie ook in de Fam.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:18

Oh god.
Hou maar op. Elke keer als mn kapper het zegt ga ik weer... door de grond. :')

Ik haat ze, wil ze eruit trekken.

Ik verf het al jaren. Ik ben nu 27, maar op mn 22ste was de eerste al te zien..
Ik verf het nu elke 6 weken. Maar als ik na 3 weken al een stukje grijs zie word ik helemaal eng.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:18

Mijn man was ook al heel vroeg grijs, is nu spierwit. Maar ja is inmiddels 55, dus dan is het niet meer zo erg.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:22

Mijn eerste grijze haren had ik op mijn 17e al. Vanaf toen ben ik ook gaan verven, ben nu 27.
Bij mij zit het ook in de familie, ik hoop dat ik net zo mooi wit wordt als dat mijn moeder nu is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:24

Ik had ook al jong grijze strengen, nu zijn de grijze strengen in overvloed aanwezig. Verven heb ik altijd onzin gevonden dus nooit gedaan. Toevallig vroeg een vriendin vorige week of ik een nieuwe kapper had, ze dacht dat ik mijn haar bij een hele, dure kapper liet behandelen vanwege de kleurschakeringen *\o/* , niet dus, puur natuur. Ik ken daarnaast ook mensen die helemaal grijs waren op jonge leeftijd en het staat vaak prachtig, maar ja, niet iedereen is er blij mee. Ik ga iig niet elke vier weken veel geld aan kapper uitgeven, als je de eerste keer verft dan is het veel moeilijker om te stoppen want die uitgroei vinden de meesten nog erger.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:26

Mijn broer moet zijn haar al sinds zijn 16e verven omdat het toch iets teveel grijze haren waren. ;)

Gelukkig is er verf zou ik zeggen! :))

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:28

Ik ben 30 en mijn eerste grijze haar op 20. Nu heb ik dus een grijze bles vooraan. Dat vooral opvalt als ik mijn haar naar achter draag. Voor de rest nog geen grijze haren tussen de rest van mijn haar.
Ik weiger het te kleuren, vind het een heel gedoe (zeker met mijn lange haar) en dan zit je met uitgroei enzo. Krijg regelmatig leuke reacties zelf op die "bles". Sommige denken zelf dat ik het zo heb laten kleuren.
Bij ons zit het dus ook wel in de familie. Mijn oma was helemaal grijs op haar 30ste (heeft trouwens tot haar dood heel mooi glazend grijs gehad, niet van dat fletse wit). Mijn moeder begon te kleuren op haar 30ste. Nu sinds of een jaar 5 is er mee gestopt en ze heeft hetzelfde grijze haar als haar moeder, nu hoop ik, als ik dan toch grijs moet worden dat ik ook die kleur krijg.
Ik moet wel toegeven dat ik mezelf op foto zie (want in de spiegel is het toch anders) ik ook altijd wat schrik hoor...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:28

Geen strengen, maar al wel vanaf begin 20 spierwitte haren. In het begin trok ik ze er nog uit, maar het zijn er nu teveel :+
Fijn, op heel donker haar :j
Ik kan ze nu met handig in model brengen wat maskeren, want verven wil ik eigenlijk niet. Mijn eigen kleur is best mooi :D
Nu ben ik inmiddels 31 en als het in dezelfde snelheid wit wordt als de afgelopen jaren kan ik op mijn 40e wel accepteren dat ik gewoon spierwit haar krijg denk ik :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:29

Mn moeder was ook al heel jong grijs (ik duim dat ik de genen van mn vader heb die wordt nu langzaam grijzer, maar is dan ook 66...) en heeft jaren geverfd.
Paar jaar terug is ze daar mee gestopt, nu heeft ze prachtig lang zilverwit haar, echt onwijs mooi (zij is nu 53 overigens).

Verven is denk ik idd enige wat je kunt doen... wel waardeloos, is idd wel erg jong...

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:32

Ik heb ook steeds meer witte haren bij mijn slapen. Ik verf mijn haar in een kleur die heel dicht bij mijn eigen haar zit. Stiekem kan ik het echt niet accepteren dat ik al grijs word :=

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:34

Ik had op mijn 19de al grijze plukken.
Zit in de genen van mijn opa.
Heb het altijd zo gelaten en het is niet veel erger geworden met de jaren.
Net als bigone zijn er mensen die denken dat ik het er zo ingezet heb.
En mijn kapster is jaloers op me dat ik ze van mezelf heb :D
Zo zie je maar het is niet altijd erg om grijs te worden/zijn.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:37

Hier 22 en een prachtig nestje van die stomme dikke witte haren...

En een vader die dan breed grijnzend zegt ''Ja, dat heb je van je oma, die was op haar 25e spierwit, dat kun je nog halen''
^)

Gelukkig ben ik blond waardoor ze niet zo hard opvallen. En dan van die schattige kapsters die blijven ontkennen dat er witte haren tussen zitten := 't is gewoon een nestje :P

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:38

WTF...... :')

Ik ben ook 24 (oke... bijna 25 O:) )met grijze haren..... Vanaf mijn 18e al.... Toen trok mijn broertje op mijn 18e verjaardag een grijze rakker uit mijn hoofd...... :+
Altijd fijn met donker haar wat ook nog redelijk snel groeit....

Vorige week mijn haar gekleurd en heb alweer een halve cm uitgroei :roll:

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:39

27 en het begint hier ook al :(

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:43

Hier ook, op mijn 25ste al, merkte ik omdat ik niet meer wilde verven en terug wilde naar mijn eigen bruine haarkleur. Ik baal ervan, maar is niet anders helaas. Mijn kapper zei toendertijd, dat dit in 1 nacht kan gebeuren door een enorme stressaanval. Klopte in mijn geval ook wel dat ik heel veel stress had. Of het een fabel is? Geen flauw idee.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:05

Vumana89 schreef:
Oh god.
Hou maar op. Elke keer als mn kapper het zegt ga ik weer... door de grond. :')

Ik haat ze, wil ze eruit trekken.

Ik verf het al jaren. Ik ben nu 27, maar op mn 22ste was de eerste al te zien..
Ik verf het nu elke 6 weken. Maar als ik na 3 weken al een stukje grijs zie word ik helemaal eng.

:= ben jij grijs dan??
had het eigenlijk moeten weten :P

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:08

Jup, meldt zich. 25, bruin haar, ook witte haren bij m'n slapen. Trek ze er nu nog weleens uit, het zijn er nog niet zoveel.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:08

Mijn moeder begon ook met 26
Ze wou t vorig jaar grijs laten wordeb maar daar heb ik een stokje voor gestoken haha
Denk dat t gewoon verven word

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:09

Hier begon het ook al op m'n 17e met hier en daar een haar die ik er stug uit trok. Toen ik 22 was werd het daar te veel voor en sindsdien gaan er iedere 6 maanden 2 kleuren highlight in om het te verbloemen. Ik heb van mezelf bruin haar en de witte haren zijn écht wit dus duidelijk zichtbaar. Ik ben bang dat ik het binnen een paar jaar echt moet gaan verven, dan werken de highlights niet meer :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:12

Jeetje wat jong lees ik hier allemaal.
Gelukkig nog geen last van maar even afkloppen, wordt 32 dit jaar.... :=
Gelukkig is er verf. Kaal worden lijkt me erger.
Ken een man die met 30 al een kaal achterhoofd kreeg.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:13

Ik heb het ook vanaf mijn 21 ste ofzo. Verfde het al maar nu vaker, heb donkerbruin haar en omdat ik klein ben heb ik altijd het idee dat mensen op mijn hoofd kijken en grijs zien... Ik vind het echt vreselijk!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:17

Mijn man had ook al zijn eerste grijze haren op 17-jarige leeftijd. Nu op 33 jarige leeftijd is hij grijzer dan mijn moeder. := Elke keer dat hij naar de kapper geweest is, is hij een stukje witter. Zelfs zijn baardje wordt al aardig grijs. Waarschijnlijk zal hij tegen zijn 40ste aardig wit/grijs zijn net zoals zijn moeder en opa.
Ik vind het persoonlijk bij hem horen. Hij heeft net zoals mijn zwager altijd geweigerd om te verven. Mijn schoonzusje daarentegen zit altijd in de verf met haar haar.

Maar grijs haar is niet per definite lelijk. Ik vind het zelfs wel wat hebben. Straalt een soort van wijsheid uit of zo. Kan het niet goed uitleggen. Al kan ik me wel voorstellen dat je je er aan ergert op zo'n jonge leeftijd.

Ikzelf heb het daarentegen omgekeerd. Ik ben donkerblond van mezelf en ontdek nu steeds vaker dikke zwarte haren in mijn blonde haar. Waarschijnlijk zullen die later wel wit worden. Maar nu staat het heel raar tussen al dat blonde.
Laatst bijgewerkt door Milord op 14-03-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:19

jaaaaa..... lotgenoten!!

Ik stond mijn haren eens te bekijken in de spiegel van de week, en zag tot mijn grote verdriet een aantal witte haren tussen mijn donkerblonde haren te zitten, eerst fanatiek eruit getrokken maar bleken er toch meer als ik dacht.... snik :'(

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:22

Haha :D Ik ben 25, ben donkerblond van mezelf en heb ook aan een kant een grijze 'lok' zitten haha. Gelukkig valt het niet zo op, de rest van mijn haar valt er redelijk overheen en ik verf mijn haar ook van tijd tot tijd.
Ach, ik kan me er niet zo druk om maken. Lang leve geverfd haar ;)