Knakkende knieën en ''weg schietende'' heup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Knakkende knieën en ''weg schietende'' heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 16:18

:wave:

Sinds een tijdje ben ik gaan bijhouden hoevaak er eigenlijk iets bij mij knakt. En nu ik het zo bijhoud is dat best veel, eigenlijk is het alleen maar in mijn knieën.
Het knakt als ik fiets, traploop, maar ook als ik lang in 1 positie sta (benen gestrekt) en als ik dan wegloop knakt het ook.

Daarbij heb ik ook dat als ik op mijn linkerbeen ga staan en langzaam door mijn knie zak mijn heup ''wegschiet''. Het voelt alsof hij opzij knakt. Dit heb ik enkel links, rechts is er niks aan de hand.
Heb een tijdje bij een fysio gelopen voor een betere heup stabiliteit, dus daar zal het wel niet aan liggen denk ik.

Ik zit mezelf nu bang te maken met dingen als artrose en allerlei andere dingen die ik lees op internet.

Er staat voor volgende week vrijdag een afspraak bij de sportarts gepland, maar ik ben benieuwd wat bokt mij kan vertellen!

kuzznathalie

Re: Knakkende knieën en ''weg schietende'' heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:38

Mijn heup knakt ook. Maar dit komt omdat ik hypermobiel ben.
Heb je nog andere gewrichten waar je last van hebt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:41

mijn tenen, vingers, nek, rug en knieën knakken regelmatig.
ook ga ik per dag 3 keer door mijn enkel/knie als het niet vaker is want ik merk het meestal niet.
Omdat het geen pijn doet.

ik ben ook hypermobiel dus daar ligt het hier ook aan. :+

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:46

klinkt bekend, overmatig knakken heb ik last van in mijn knie en heup. Orthopeed constateerde een snapping hip(rechts) ziet er uit of ik hem uit de kom kan knikken. Voel dit ook erg door in mijn knie, een irritant gevoel. Is eigenlijk niks aan te doen en kan vanzelf overgaan. Als het echt pijnlijk is misschien eens langs de huisarts en wellicht kun je in het ziekenhuis foto's/scan laten maken om dingen uit te sluiten.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 16:47

XMaaiike schreef:
klinkt bekend, overmatig knakken heb ik last van in mijn knie en heup. Orthopeed constateerde een snapping hip(rechts) ziet er uit of ik hem uit de kom kan knikken. Voel dit ook erg door in mijn knie, een irritant gevoel. Is eigenlijk niks aan te doen en kan vanzelf overgaan. Als het echt pijnlijk is misschien eens langs de huisarts en wellicht kun je in het ziekenhuis foto's/scan laten maken om dingen uit te sluiten.

Ja uit de kom knakken lijkt het inderdaad, ik moet ook echt mij andere been erbij zetten als het gebeurt, wil ik blijven staan. ZH bezoekje staat al gepland :)

Nee ik heb het enkel bij m'n knieën en heup, verder nergens :n
Kwam hypermobiel ook al tegen, maar daar kan ik met niet in vinden, dingen die uit de kom schieten etc. heb ik niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:49

bij mijn knakt mijn duim uit de kom, die kan ik er zelf uit draaien ziet er ook heel raar uit. :=
Ach zolang het geen pijn doet...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 16:55

Ik vind het nogal lastig te bepalen of het pijn doet of niet, dit door een andere blessure aan mijn linkerknie. Ik weet niet of de pijn door de knak komt of dat het door de blessure komt.
Heb geprobeerd aan te geven waar de pijn zit met rood, niet in de knie maar net eronder en aan de binnenkant. De knak zit wel echt in de knie maar kan ik niet goed aangeven.
Afbeelding
Ik heb overigens ook x-benen (naar elkaar kijkende knieën, maar daar heb ik speciale steunzolen voor)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:10

hmm lastig, ik heb zelf ook X-benen maar als ik sta heb ik weer O-benen _O-

Ik ben geboren met heupdysplasie (=beide heupen uit de kom) dus daar heb ik nog "last" van...

Kan het niet aan je steunzolen liggen?

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:13

Met paardrijden heb ik nog wel eens lasti van mn rechterheup. Het voelt alsof hij uit de kom schiet of zo, als ik even beweeg vloet het daarna weer goed. Ik heb het soms bij op-/afstijgen, of als het paard gaat bokken. Beetje raar, maar waarschijnlijk maakt mn rechterheup dan gewoon een verkeerde beweging.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:16

voelt het ook alsof je een soort druk heb op je heup tijdens t lopen?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 17:21

Wellicht is de overgang plat-steunzool te snel geweest, dit ga ik navragen. Hoewel ik de zolen al wel een tijd heb!
Nee ik voel verder niks in m'n heup, verder geen last van, enkel als hij zo wegschiet, dat is er een stekende pijn.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:27

Iejoorr schreef:
Kwam hypermobiel ook al tegen, maar daar kan ik met niet in vinden, dingen die uit de kom schieten etc. heb ik niet.

Bij mij schiet ook niks uit de kom hoor, en ben toch hypermobiel. Je hebt hypermobiliteitssyndroom in verschillende vormen en maten :j
Maar misschien is het ook iets heel anders. Je verhaal kwam mij in ieder geval wel bekend voor.
Wellicht kunnen ze je in het ziekenhuis meer vertellen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:33

Bij mij knakt ook alles en ook mijn heupen die weg schieten (gewoon bij lopen trouwens al) en mijn knieën zijn extreem.

Hier ook hypermobiel.

Mijn knieën knakken overigens wel op 2 manieren (voel je heel duidelijk t verschil wel), komt omdat ze inderdaad flink versleten zijn en artrose hebben (1 knie verbrijzeld en dus extreme artrose). Alleen knakt dat echt anders dan gewoon knakken. De artrose kraakt meer "langzaam en continue", als je bijvoorbeeld je hand op mijn knie legt en ik strek mijn knie (vanuit 90 graden buigen bijvoorbeeld) kraakt ie continue tot ie gestrekt is. Knakken is echt "plop".

Oke, hoop dat je snapt wat ik bedoel. :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:30

Mijn heup kan ook verschrikkelijk hard knakken. Door paardrijden is de spier binnen in mijn heup zo strak en stram geworden dat deze niet meer zo soepel is als bij andere mensen. Normaal glijd die spier heel soepel over je heupgewricht. Alleen doet hij dat bij mij niet meer. Als hij verkeerd zit (aan de verkeerde kant) moet ik zelf dus bewegen om hem weer goed terug te krijgen. Anders kan ik geen stap meer verzetten.

Mogelijk is het bij jou ook een vorm hiervan en knakt het daarom zo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:44

mijn knieen ook := , heb dagen dat ik door mijn knieen naar beneden ga en dan omhoog kraken ze alle 2 als de ziekte :=

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 16:22

Nog maar weer even een update.

De weg schietende heup heeft te maken met slappe bilspieren :') , trainen dus!

De sportarts heeft me helaas ook weer teruggestuurd naar de fysio, omdat ze denk dat ik te vroeg gestopt ben. Ik ben benieuwd!