Zoals iedereen ben ik niet zo blij met de terug keer van de winter. Ik werk voornamelijk buiten.
De hele winter ging het redelijk. Ik heb in november mijn schouder uit de kom gehad, gebroken + een spier in mijn arm gescheurd (lang leven werken met paarden haha) dus toen 8 wk niet veel kunnen doen. Ondertussen loop ik flink bij de fysio en gaat het qua bewegingen/kracht weer de goede kant op. Vorige week met de warmere temperaturen gewoon bijna nergens last van gehad, maar als ik nu maar een half uurtje buiten ben dan lijkt het echt of de kou op mijn spier klapt. Waarna ik er de hele dag last van heb. Pas als ik echt een half uur onder de douche ga staan met flink heet water trekt het weg. Maar ik ga liever niet iedere dag zo lang onder de douche, kost een beetje veel water.
Herkend iemand dit en wat kan je er tegen doen, ik heb in ieder geval al veel laagjes aan. Maarja naar buiten moet ik toch want alles is weer dicht gevroren en eten en water moeten ze in ieder geval hebben.
Ik herken het inderdaad, heb 2,5 jaar geleden mijn pees in mijn pols gescheurd en dat doet nu ook weer echt pijn. Als iemand weet wat daartegen helpt, dan hoor ik het graag!
Helpt een warmtepleister niet? Ik heb mijn spieren in mijn schouder met kou ook snel vast zitten rn zo'n pleister doet wonderen. Blijft echt uren warm.
Vervelend maar het gevoel kan ook komen omdat je de spier toch aan het overbelasten bent, je moet wel maar met deze koude zal de spier ook verkrampen dus pas wel goed op.
Heel herkenbaar. Heb ook veel last als het koud is. Ging tot gister eigenlijk wel weer goed maar vanochtend al wakker geworden met lichte pijn die alleen maar erger wordt.
Ik heb er wel mee leren leven maar moet geen gekke dingen gaan doen. Werken en leven gaat prima als ik maar warme kleding aan doe en genoeg rust neem en op tijd op bed ga. Extra dingen zoals sporten en paardrijden kan ik beter laten omdat het meer pijn dan plezier oplevert.
Villa
Geplaatst: 14-03-13 10:42
Wij hebben thuis een cream die verwarmd, dat zou je ook ipv douchen kunnen doen. Het is een wit potje en volgens mij heet het mustang. Het is gewoon te koop bij de drogist.
Ik heb het inderdaad ook, maar dan in mijn knie (verbrijzeld). Is nu ruim 10 jaar geleden en je blijft er last van houden, ik voel het eerst aan de littekens en daarna in mijn knie zelf.
Moet wel zeggen dat ik er in Nederland veel meer last van heb dan hier in Zweden, terwijl het hier veel kouder is (zelfs bij -25 heb ik er niet zoveel last van als in Nederland bij 5 graden). Denk dus dat het ook wel met vochtigheid te maken heeft.
Bij mij werkt gewoon doorlopen en bewegen het beste (ook werken met paarden en dus altijd buiten). Ik heb van de orthopeed wel (zware) pijnstillers, die werken dan ook wel goed. Moet wel zeggen dat er ernstige artrose in zit, dus dat telt natuurlijk ook wel mee. Misschien dat je bij de arts om pijnstilling kan vragen voor wanneer nodig? Ik heb Arthotec 75 en mag die pakken wanneer ik er last van heb, maximaal 6 (of 8) per dag. Meestal heb ik er aan 1 meer dan genoeg, want als het eenmaal warm gelopen is, is de ergste pijn meestal weg.
Wel even navragen, omdat jouw blessure nog erg "jong" is. Dat je met pijnstilling te veel erg door heen loopt of overbelast oid.