Ik ben programmeur en heb dus een baan waarin ik veel alleen en op mezelf werk, zowel op kantoor als thuis.
Misschien dat die richting dan wat voor je is.
donnar schreef:Hallo,
Er is al heel lang niet meer gereageerd in dit topic, maar toch wil ik ook even een reactie plaatsen. Ik ben ook hoogsensitief, en heb net zoals veel anderen heel veel moeite om alles vol te houden. Met school mis ik een heleboel en ook ga ik niet vaak weg omdat dit te uitputtend is. Ik heb nu therapie wat mij heel erg helpt en waardoor het nu ook aardig goed gaat. Ik maak mij eigenlijk nu al een beetje zorgen over mijn toekomst, aangezien ik toch zal moeten werken. Ik ben dus heel vaak ziek omdat ik dan simpelweg uitgeput ben (meestal na 3 weken weer 3 dagen nodig om bij te komen) en een wekgever heeft natuurlijk niets aan een werknemer die zo vaak ziek is! Daarom heb ik nu voor mijzelf bedacht om parttime te gaan werken, een salaris te hebben waar ik net van rond kan komen en de rest zelf te werken in een eigen praktijk aan huis. Hier denk ik dat ik het goed mee zou kunnen doen, omdat ik dan zelf kan plannen en dus ook kan uitrusten wanneer dit nodig is. Wat ik enorm positief hier van vind is dat ik enorm goed met dieren kan, ik begrijp ze bijna altijd en ze vertrouwen me ook erg snel. Met mensen kan ik het minder vinden, ben een beetje een einzelgänger. Veel mensen merken dit niet aan mij af omdat ik wel gewoon goed kan praten met mensen. Het liefst ben ik eigenlijk gewoon in mijn eentje met dieren of gewoon buiten. Ook loop ik tegen veel dingen aan als we met school weg gaan, meestal ga ik daarom ook niet mee. Heel erg lastig vind ik dat, want ik zou natuurlijk het liefst gewoon mee willen. Ook met feestjes ed kan en wil ik niet mee, aangezien ik dat gewoon niet volhoud.
Wat wel enorm balen is is dat ik meestal 1 keer in de 3 jaar echt enorm slecht in mijn vel kom te zitten, dan gaat het echt slecht. Vorige keer moest ik zelfs bijna naar een inrichting omdat ik er niet bovenop kon komen. Uiteindelijk ben ik daar zo van geschrokken dat dat het laatste zetje was voor mij om er overheen te komen.
Dit zijn eigenlijk mijn ervaringen, ook heb ik heel veel positieve dingen en ben dus eigenlijk -ondanks dat het soms heel lastig kan zijn- heel blij dat ik hoogsensitief ben.