Wat een leuk idee! Vind het altijd leuk om verslagen te lezen van anderen. Wat fijn dat je pijnbestrijding hebt gehad zeg! Had ik ook wel graag gewild.
Hieronder mijn verslag, heb hem gekopieerd nadat ik hem een paar dagen na mijn bevalling geschreven had.
Ik zit nu lekker rustig op de bank dus tijd voor een verslag
Het begon maandag ochtend toen om 9.30 mijn vliezen braken, iig dan begin je officieel met de bevalling maar meer gebeurde er dan ook niet. De verloskundige is langs geweest maar zonder weeen kan zij ook niks doen. Als je vliezen langer gebroken zijn dan 24 uur val je automatisch onder behandeling van de gynaecoloog. En er gebeurde maar niks bij ons dus op dinsdag ochtend om 9.30 werden wij door de verloskundige overgedragen aan de gyn. Daar moesten we om 10.30 zijn voor een CTG ter controle en om verdere afspraken te maken. Dit werd voor mij een hele opgave omdat mijn vliezen al gebroken waren en dat met iedere stap die ik nam te merken was en ik kan je vertellen dat het echt niet fijn is dan. In het ZH aangekomen moesten werd ik aan de CTG gelegd en daar moesten we een half uur blijven. Vincent vond het erg leuk om naar het schem te kijken om de hartslag en de bewegingen van de baby te volgen. De CTG was helemaal goed enigste was dat er dus geen weeen te zien waren helaas. Toen moesten we naar de gyn om te gaan bespreken hoe we het verder gingen doen. Die wilde dat we ons op woensdag ochtend kwamen melden om 7uur om de bevalling in te gaan leiden. Ik zat er op dat moment al helemaal door heen omdat ik me zo rot voelde door de gebroken vliezen dar ik eigenlijk liever had dat ze het maar gelijk gingen doen. Dit was alleen niet volgens het protocol dus daar wilde ze niet aan beginnen en konden we weer naar huis.
Ik had er echt de balen in en met alle hormonen erbij heb ik even een flink potje staan huilen. Tot ik om 5 uur wat krampen kreeg, ik geloofde er niet meer in dat de bevalling uit zichzelf zou beginnen dus bleef er redelijk rustig onder. Wel had ik nog tegen Vincent gezegd dat hij maar vast moest beginnen met eten maken. Toen ik naar de wc ging bleek er bloed met het vruchtwater mee te komen en dat vond ik toch wel verdacht en heb ik de gyn gebeld. Die komen niet bij je thuis langs dus wij om 19.00 voor de tweede keer die dag naar het ZH. Daar weer aan de CTG gelegd en ik bleek weeen om de 8 minuten te hebben die zo’n 30/40 sec. aan bleven houden. Na 45min kwam de arts en die vond het niet constant genoeg om ons te houden. Ook deze keer was ik het niet met ze eens omdat het toch wel vrij snel ging voor mijn gevoel om 17.00 wat krampen en om 19.30 al echt om de 8 minuten. Maar van de arts moesten we weer naar huis en werd ik de volgende dag gewoon ingeleid. We zijn dus weer gegaan (om 20.30 waren we thuis) maar ik had echt zoiets van WTF inleiden ik heb nu al weeen.
Toen we thuis waren heb ik mijn moeder gebeld omdat ik graag even mijn verhaal kwijt wilde en het voor ons makkelijker was dat de emi kwam halen (onze hond). Mijn moeder stond samen met mijn zus binnen 10minuten voor de deur en kwamen bij mij zitten zodat Vincent nog even zijn eigen ding kon doen, het was voor hem net zo spannend natuurlijk. Hij is nog met emi uitgeweest en toen hij terug kwam kwamen de weeen steeds sneller op elkaar. Hij heeft nog even snel wat gegeten (voor zo ver hij het naar binnen kon krijgen) en toen had ik al een aantal weeen om de 3 minuten die 55sec. aanhielden. Hij belde dus weer naar het ZH waar de zuster het eigenlijk een beetje vreemd vond en Vincent had echt het gevoel dat hij haar moest overtuigen zodat we er weer heen konden, maar we mochten komen en om 22.00 waren we voor de derde keer in het ZH die dag.
Weer aan de CTG en de zuster keek er idd van op dat de weeen nu een stuk sneller en langer kwamen. Ik had het ondertussen behoorlijk zwaar en wilde heel graag een ruggenprik maar daar moest de arts voor komen en die was op dat moment nog ergens anders. Ik had erg veel moeite met het opvangen van de weeen en heb een paar keer flink zitten schelden. Vincent was echt mega lief en was echt een goeie steun voor mij.
De artsen en zusters waren onder tussen gewisseld dus we kregen een nieuwe zuster en arts die wij veel fijner vonden, deze namen ons veel meer serieus voor ons gevoel. Ik had aan de arts om een ruggenprik gevraagd en ze zouden alle voorbereidingen gaan treffen daarvoor maar eerst wilde ze wel weten of ik al ontsluiting had en wat bleek ik had 4,5 cm. De arts had echt zoiets van meid je doet het zo goed je kan het echt wel zonder maar daar wilde ik niks van weten . Het infuus moest wel eerst even wat naar binnen gewerkt hebben voordat ze de prik konden geven. In totaal heb ik 3 kwartier moeten wachten van af het moment dat ze wisten van 4,5 cm en dat ze de prik konden geven. Maar de arts wilde toch nog wel eerst kijken of ik al wat meer ontsluiting had. En in die 3 kwartier had ik er 2,5cm bij gekregen en had dus 7cm. Toen wilde ze me geen prik meer geven omdat het nu alleen nog maar in mijn nadeel zou werken omdat het zo snel ging. Van af dat moment besefde ik dat ik dus maar moest dealen met de weeen. Daarvoor had ik telkens zoiets van oke nog 1 weg werken en dan kan ik een prik krijgen. Maar nu ik er dus echt mee moest gaan dealen ben ik me gaan concentreren en ging het opvangen eigenlijk wel heel erg goed maar ik was daardoor wel heel erg in mezelf gekeerd en Vincent moest soms echt even kijken of ik nog wel leefde ik was in eens zo stil. 3 kwartier later kreeg ik steeds meer pers drang en heb vin de arts laten roepen zij keek nog 1 keer en ik bleek nog een heel klein randje te hebben zitten en ik moest even op mijn linker zij liggen van haar. Dit hield ik niet lang vol omdat ik echt heel graag wilde persen en weer de arts erbij en ik mocht gaan persen. In totaal 50min en een knip later werd op 25 februari (11 dagen te laat) om 02.29 onze zoon Björn Finn Boon geboren (roepnaam Björn). Hij woog 3290 gram en is 50cm groot.
Het is echt geweldig! Hij is zo leuk!
Het is echt een heerlijk ventje, zo tevreden en lief als hij wakker is kijkt hij heel helder met grote ogen de wereld in.
Hij moest 24uur in het ZH blijven ter controle omdat mijn vliezen al langer gebroken waren en vanmorgen mochten we lekker naar huis. Het was heerlijk om samen met vin en onze kleine thuis te zijn. De kraamhulp was er vrij snel en daar moet ik wel erg aan wennen hoor het is toch een vreemde in ons huis. Het is een lieve vrouw en heeft Björn lekker in bad gedaan en daarna ben ik mijn bed in gedoken, zoveel slaap had ik nog niet gehad (om over vin maar niet te praten ) dat was wel erg fijn dat ik even kon slapen.
Deze kraamhulp kan tot maandag en dan zou er dinsdag en woensdag een ander komen maar dat hoeft voor ons niet we redden ons wel met z’n drietjes.
Ik voel me een beetje beurs maar eigenlijk best goed, opstaan en zitten is even lastig maar als ik een maal zit of sta gaat het heel goed en kan ik gewoon mijn dingen doen.
En nu ga ik de comp weer afsluiten de kleine moet zo zijn fles en dan duik ik ook lekker mijn bed in.