gebeten door een paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

gebeten door een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 12:57

Hoi

Ik ben gister gebeten door een paard, en hard ook.
Mn ringvinger had die te pakken.
Kheb erna 5 min onder de kraan gehouden en 10 min met coldpack.
Het doet onwijs pijn.
Me nagel is voor de helft blauw en er zit een kleine bloedblaar.
Paracetamol helpt niet :( pijn blijft.

Iemand tips?

PreciousViva

Re: gebeten door een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:58

Ben je ingeënt tegen tetanus?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:59

Tsja, naar de dokter lijkt me! Vanaf bokt kan moeilijk advies gegeven worden, ik zou in ieder geval even bellen naar je dokterspost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:00

Het uitzingen ben ik bang. Ben een maandje geleden in mijn onderarm gebeten en het is nog steeds af en toe gevoelig...

Geef het wat rust en tijd. Als het meer pijn gaat doen of het is maandag nog net zo erg, even naar je huisarts.

Een tetanusinjectie hoeft alleen als je basisenting meer dan 15 jaar geleden is en als je echt een open wond(je) hebt.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:06

Heb je het gevoel dat je nagel onder spanning staat? Het kan dan verlichting geven als je een gaatje in je nagel prikt (als je het durft met een hete naald of iets), anders even bij de dokter/huisartsenpost langs om dit te laten doen.

Probeer je hand zo veel mogelijk om hoog te houden, dan komt er zo min mogelijk druk op je vinger te staan.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 13:11

Nee niet egt een Spanning maar wel een constante pijn.
Ik denk dat t gekneusd is

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:11

Truf schreef:
Heb je het gevoel dat je nagel onder spanning staat? Het kan dan verlichting geven als je een gaatje in je nagel prikt (als je het durft met een hete naald of iets), anders even bij de dokter/huisartsenpost langs om dit te laten doen.

Probeer je hand zo veel mogelijk om hoog te houden, dan komt er zo min mogelijk druk op je vinger te staan.

omhoog wil zeggen ter hoogte van je hart, die lijn is dan aan te houden. en toch even de huisarts raadplegen

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 13:13

Onze huisarts is er int weekend nooit.
En kga nie bij elk pijntje en dingetje naar huisarts gheehe.
Zo ben ik niet :p

K kyk t tot maandag aan denk ik

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 13:19

Als ik druk op me nagel zet gaat het kloppen. Alsof ik een hartslag in mn nagel heb xd

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:24

Paar week geleden had mijn paard mijn pink te pakken, precies op het gewricht, buig stukje? :P
nou ik ging kapot hoorde het gewoon kraken toen die vast bleef houden, hele vinger was kapot, zat flink stuk gat in en was ook nog gaan ontsteken -O-
vinger was flink gekneusd en deed harstikke zeer, kan je niks aan doen helaas..
zolang je je vinger nog kan bewegen zal die niet gebroken zijn waarschijnlijk :j

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:27

Auw, dat is pijnlijk! Ik ben vorig jaar gebeten in mijn onderarm, heeft een tijd flink zeer gedaan en heb er een mooi litteken aan overgehouden :(

Misschien toch even naar de dokter gaan hoor, voor de zekerheid.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:30

Ik zou toch even naar het ziekenhuis gaan. Als je vinger gebroken is, dan ligt het aan de diagnose en hoe je erna nog mee omgaat of de schade beperkt blijft of dat je er de rest van je leven last van blijft houden.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:41

Paarden bijten kneuzend dat wil zeggen dat je meestal een blauwe plek bloeduitstorting hebt van een paarden beet.
En die kan inderdaad wel eens lang las van hebben als het op een vervelende plek zit.
Ben zelf ooit eens in mijn rug gebeten door een paard toen ik een paard van iemand anders op stal wilde zetten hij beet naar dat paard maar ik zat er tussen.
Ik zeg je toen ging het licht even uit.
Het was heel erg pijnlijk maar niet blauw maar wel keihard (onderhuidse bloeding) en met ademhalen trok het verschrikkelijk.
Maar een vinger is zeker zo'n rot plek vooral omdat je er steeds vanalls mee wil doen.
Maar je moet hem niet alleen omhoog houden het beste is als je hem wil bewegen wat goed is voor de doorbloeding in je vinger en zo de zwelling sneller laat slinken.
Doe dit in bad en als je het niet hebt doe de afwas of knijp rustig in een balletje in een emmer / teiltje met lauw warm water.
Het helpt echt heb al heel wat gekneusde vingers gehad.En dat kloppend gevoel komt echt van je nagel er staat veel druk op en die kun je alleen verminderen door zoals al eerder gezegd even door te prikken of met een super schep mesje een klein sneetje te maken dat lucht echt op.
En met een beetje geluk zal je nagel er ook wel vanaf vallen en komt er meteen een nieuwe onder.
Dus hier ga je nog even plezier van hebben.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:22

Goed rusten, koelen en pijnstillers (tegen evt. ontstekingen)
Mocht je last blijven houden of het erger wordt gewoon even de huisarts bellen dan na het weekend.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 16:47

barrymuis schreef:
Paarden bijten kneuzend dat wil zeggen dat je meestal een blauwe plek bloeduitstorting hebt van een paarden beet.
En die kan inderdaad wel eens lang las van hebben als het op een vervelende plek zit.
Ben zelf ooit eens in mijn rug gebeten door een paard toen ik een paard van iemand anders op stal wilde zetten hij beet naar dat paard maar ik zat er tussen.
Ik zeg je toen ging het licht even uit.
Het was heel erg pijnlijk maar niet blauw maar wel keihard (onderhuidse bloeding) en met ademhalen trok het verschrikkelijk.
Maar een vinger is zeker zo'n rot plek vooral omdat je er steeds vanalls mee wil doen.
Maar je moet hem niet alleen omhoog houden het beste is als je hem wil bewegen wat goed is voor de doorbloeding in je vinger en zo de zwelling sneller laat slinken.
Doe dit in bad en als je het niet hebt doe de afwas of knijp rustig in een balletje in een emmer / teiltje met lauw warm water.
Het helpt echt heb al heel wat gekneusde vingers gehad.En dat kloppend gevoel komt echt van je nagel er staat veel druk op en die kun je alleen verminderen door zoals al eerder gezegd even door te prikken of met een super schep mesje een klein sneetje te maken dat lucht echt op.
En met een beetje geluk zal je nagel er ook wel vanaf vallen en komt er meteen een nieuwe onder.
Dus hier ga je nog even plezier van hebben.

Heb ik weer ;(

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:51

Lente@ tetanus wordt na 10 jaar aangeraden.
Zolang het niet open is koelen en als het aanhoudt maandag even naar de dokter.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:52

Ach het hoeft helemaal niet zo erg te zijn ehh.
Ik ben zo vaak in mijn vingers gebeten en ook wel eens goed hard. Doet ff zeer maar nu geen last meer van hoor.

Nu heb ik laatst door een val 2 vingers gebroken maar daar wist ik wel van dat ze gebroken waren. Dat hoorde/voelde ik op het moment namelijk.

Wat niet wil zeggen dat je er niet naar hoeft te laten kijken hoor.
Ik heb het alleen nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:06

Even met hete naald een gaatje prikken in je nagel.

Paar jaar geleden nagel tussen autodeur gehad, en de helft was blauw. 1 gaatje ingeprikt en toen was druk eraf. En na een maand ongeveer viel nagel eraf. En zit er nu weer een nieuwe stevige nagel :) alleen mijn ringvinger is nog steeds wat dikker :')