Wat hadden jullie gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Wat hadden jullie gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:25

Net was er een collectant aan de deur.
Jongen van 20 jaar ongeveer.
Kan hem heel precies omschrijven als het nodig is.

Alles zag er prima uit, witte broek met logo
Jas met logo, alles met logo

OxfamNovib

(als ik het verkeerd schrijf, sorry)

Je kon kiezen tussen 6 euro per maand 12 euro per maand en meer per maand.

Maar ik woon niet meer thuis...En ik heb die 6 euro wel nodig.
Dus heb ik nee gezegd.

Maar...Hij moest naar de wc.

Ik heb m verteld, dat die grote lobbis, Sint bernard, niet zo lief was en dattie afstand moest nemen van hem
Deed hij vriendelijk. Ging naar de wc.

Probeerde me nog 1 x over te halen. Waarop ik weer netjes nee had geantwoord.

De hond moest m niet zo. Hij bromde niet, maar was wel nadrukkelijk aanwezig.

Maar wat hadden jullie gedaan....?

Heb de wc daarna doorgespeurd.
Want ja...stel hij zou wel wat vergeten zijn, en komt met een clubje zijn spullen ophalen incl. het onze??
Ik zal wel overbezorgd zijn denk ik.....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:27

Tja, het is jouw WC, je had ook kunnen weigeren als je je er niet prettig bij voelde. Ik had het wss niet gedaan. Maar achteraf gezien is er niks gebeurd toch? Dus ik zou me niet zo druk maken :)
En voordat je iemand binnen laat, altijd om legitimatie vragen. :)
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 08-03-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:27

Nee had hem niet binnen gelaten. Hou daar niet van

maralyn

Re: Wat hadden jullie gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:29

miracle, nee er is niets gebeurd.

Heb onze bernard de wacht laten houden. En hij was nou niet bepaald chill door die hond.

Hij was verder wel vriendelijk enzo..

Was mn 3e collectant sinds ik samenwoon, en dit is de eerste keer dat ze naar het toilet vragen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:31

Ik had hem de boom gewezen.
Je hebt een behoorlijk risico genomen.
Er word zo ontzettend voor gewaarschuwd.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:33

Ik zou me er niet zo druk om maken. Er is niks gebeurd. En zelfs mannen moeten plassen hoor :')Ik vind het netjes van je. En er is niks gestolen/vergeten. Niks om je zorgen over te maken.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:34

moyra schreef:
Ik had hem de boom gewezen.
Je hebt een behoorlijk risico genomen.
Er word zo ontzettend voor gewaarschuwd.

Waarvoor word gewaarschuwd?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:37

Ik kan je geruststellen: OxfamNovib is momenteel echt aan het collecteren. Waarschijnlijk zit het wel goed, ook collectanten moeten weleens naar de wc :+

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:38

Als iemand naar de wc moet, dan laat ik hem gewoon binnen. Ik vind het nogal onbeschoft om hem dan buiten te laten staan. Niet iedereen die aan de deur staat is een crimineel.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:39

Dat dit de manier is om in je huis te komen om je vervolgens te overvallen.
http://www.dichtbij.nl/maastricht/112/a ... uw-87.aspx

Citaat:
Hoe gaan de overvallers te werk?
De meeste overvallers komen binnen door gewoonweg aan te bellen. Ook komen ze binnen door inbraak, insluiping of overrompeling van de bewoners. Soms doen de overvallers zich voor als een bezorger van bijvoorbeeld post of bloemen, of ze vragen of ze het toilet mogen gebruiken. Bij overvallen wordt in de meeste gevallen gedreigd met geweld. Maar vaak leidt dat tot het gebruik van fysiek geweld. Een overval verloopt vaak chaotisch. Slachtoffers die de dader aanvallen, lopen een groot risico om gewond te raken

Bron
http://www.politie.nl/onderwerpen/wonin ... rs-te-werk

Is zo even een kleine greep tijdens 1 minuut googlen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:41

Ik had 'm ook niet binnengelaten hoor, de groeten.
Ze stonden hier vanavond ook aan de deur, van Plan. Staan ook elke dag op Leiden Centraal aan m'n hoofd te zeiken. Heb 'm gezegd dat als die z'n verhaal zonder na elk woord "eh" te zeggen terug mag komen en dat ik er dan misschien nog eens over na wil denken. Doei.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:42

Het stond wel aangegeven in de krant van deze week. Dus die gegevens kloppen wel.

:$ Ik zou het ook ontzettend naar vinden om 20 huizen te vragen of ik naar de wc kan, en niet naar de wc mag.
Daarom heb ik daar naartoe gehandeld.

(En ik weet dat ons hondje streng optreed alsie iemand niet mag, en daar waarschuw ik iedereen ALTIJD voor. Hij is niet aanhankelijk voor iedereen. This een Cujo x Beethoven)

Ben eigenlijk helemaal niet brutaal :$

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:44

Ik vind dat je super netjes hebt gehandeld :j echt top! Beetje vertrouwen in de mensheid is niets mis mee, niet elke collectant is crimineel en de alle collectanten zijn mensen die ook moeten plassen en poepen :+

Ik had hetzelfde gedaan :) (als het goed voelde en het een echte collectant was)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-03-13 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:48

Ligt eraan, zo heb ik eens een half uur bij mij thuis gezeten met een collectant (jongen van mijn leeftijd :+ ), omdat het zo hard regende! Niks gestolen of iets dergelijks :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:37

Ik deed ooit kranten misschien iets heel anders hoor :P , maar had altijd last van mijn darmen en bij 1 adres kon in mijn darmen legen :o Daarna nog even kletsen en weer verder :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:45

Wat doet iedereen paranoid hier. Ik ben blij dat mijn klanten nooit weigerden als ik vroeg of ik bij hen mocht plassen tijdens m'n werk, ik ben ook maar een mens.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:02

Ik ben niet zozeer paranoïde hoor. Vind het gewoon enorm irritant. Zit nu na stage weer een week of 10 op school en ik wordt bijna elke dag op de terugweg aangesproken op het station, soms ook door dezelfde. Meestal moet ik m'n bus halen en heb geen tijd, en dan hebben ze nog wel eens het lef om mee te lopen met een "ja maar". Als ik tijd heb om te luisteren hoor ik 10x "ehm" alsof ze het zelf ook niet weten eigenlijk. Daarnaast zijn ze zo vreselijk opdringerig. Ze stonden hier ook zowat binnen vanavond omdat m'n moeders "nee dankuwel" blijkbaar niet genoeg indruk maakte.

Als je gewoon een normale collectant bent die normaal vraagt of je wat over hebt, prima, dan mag je hier ook best even naar het toilet. Maar als je zo dicht op iemand gaat staan om blijkbaar indruk te maken ofzo en je vriend die mee is half in de deuropening staat te roken kan je het echt vergeten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:40

Eem collectant kan wel drie of vier uur onderweg zijn.
Ik had m dus ook vrolijk binnegelaten (tenzij ik kippevel had gekregen, dan verzin ik een smoes, waar een sterkte vent in voorkomt die aan het klussen is).

Ik wil heussies waar geloven, dat inbrekers graag aanbellen om alsvast even te inspecteren - maar dat ze eerst op -tig adressen aanbellen voor het goede doel, dat gaat er niet zo in bij mij.

Trouwens - als ik een slecht mens was, zou ik niet bij mezef inbreken. ;) Alle geld dat ik heb, wordt besteed aan Knollie, aan mooie cursussen - en af en to koop ik eens in de uitverkoop een winkeldochter.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:58

Afhankelijk van waar de wc is. Waar ik nu woon, zou ik hem niet snel binnenlaten omdat hij dan al gauw halverwege mijn huis is. Maar bij mijn ouders, zou ik hem wel ff naar wc hebben gelaten. Want het is nog geen 1 meter van de voordeur.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:03

phormicola schreef:
Ik kan je geruststellen: OxfamNovib is momenteel echt aan het collecteren. Waarschijnlijk zit het wel goed, ook collectanten moeten weleens naar de wc :+

Echt he, gods.. :+

Vertrouwen in de mens zakt wel heul laag.. (Niet geheel onterecht) -O- En als jij al met je zenuwen voor die man staat vertrouwd de hond het natuurlijk ook niet.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:05

Zou van die mensen gewoon binnenlaten, iedereen moet weleens naar het toilet. :+
En hier is het toilet direct naast de voordeur, en heb een goede waakhond. :P

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:17

Ik ga met Moonchloe mee, het hangt er vanaf waar de WC zit. In mijn vorige huis moest je eerst het hele huis door, inclusief slaapkamer om bij de toilet te komen, echt niet dat ik vreemden daar gebruik van liet maken. Mijn slaapkamer is privegebied, daar hoef ik geen vreemden rond te hebben sjouwen.

Waar ik nu woon zit de toilet in de gang, en de gang is dusdanig ingericht dat je nou niet echt de indruk krijgt dat er ook maar iets te halen is (en dat klopt ook). Omdat ze verder het huis niet in hoeven zie ik daar geen bezwaar in, zolang het om een aangekondigde collecte gaat. Aan de deur verkopers en zo die mogen fijn een ander plekkie zoeken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:27

Och risioco met een dijk van een sint bernhard haha :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:55

Helaas, in een ander topic viel mij op dat er gewoon werd ingebroken bij mensen met grote honden, waar ze van dachten dat die een inbreker wel even een koppie kleiner zou maken. Ik zou dus niet al te veel vertrouwen hebben in jullie honden :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:14

De meeste dieren hebben weinig benul van wat wij mensen "eigendom" noemen.
(Honden kennen het alleen, bij het verdelen van de buit. Al heeft de laagste underdog (als laatste!) een stuk prooi afgescheurd - daar hoort iedere andere hond van af te bijven!!! Paardden al helemaal niet.)

Dus inbreken bij een grote hond - soms kan dat idd heel goed. Weet die hond veel, dat jij prijs stelt op dat piepkleine ding, dat nergens naar ruikt... (Een duur horloge, een gudstaaf, een computer, etc.)

Maar als je er bij bent en tegen de mensen "nee" zegt - en daarna tegen de hond "pak ze" wordt het een ander verhaal.

Doen mensen lelijk tegne jou, een roedelgenoot van de hond, dan is het simpel: roedelgenoten verdeedigen elkaar, punt uit.