Bootcamp week

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Bootcamp week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 09:00

Hee!

Als zeer fanatiek sporter,
lees 6 keer per week hardlopen, 2 keer per week cardio en in de zomer een keer per week een bootcamp training,
had ik eigenlijk wel zin om een echt bootcamp week te gaan doen!
Nu zie je dit wel eens op de tv maar ook als ik op internet zoek kan ik het nergens vinden...

Wie weet waar ik dit kan doen?

Groetjes!

Mootje

Re: Bootcamp week

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:24

Van mijn vijftiende tot mijn 18de ben ik met het Korps Mariniers op kamp geweest.
Dit werd georganiseerd door de Personeelsvereniging van de Marine, maar helaas is in 2002 de stekker er uit getrokken.

Dus eigenlijk kan ik je ook niet helpen :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:20

Ik lees even mee, dat lijkt mij ook superleuk :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:29

Ja, want je hebt veel afvalbootcamps maar geen gewone...

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:10

Lijkt me ook leuk om te doen! Ik heb toevallig vandaag zitten google maar kan ook niets vinden.. Lijkt me heerlijk om bv in de Ardennen lekker een week bootcamp in de natuur te doen!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:25

Dus da's vaak elke dag hardlopen? Je weet wel dat dat helemaal niet goed voor je is, omdat je lichaam minimaal een dag nodig heeft om te herstellen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 07:01

Bootcamp is niet alleen hardlopen, sporten is veel meer dan rondjes rennen. Vooral fitness with bodyweight bij een bootcamp.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 07:10

Saskiaatje schreef:
Dus da's vaak elke dag hardlopen? Je weet wel dat dat helemaal niet goed voor je is, omdat je lichaam minimaal een dag nodig heeft om te herstellen?

Er is weer meer niet goed voor je lichaam ;)
Als je chocola of chips eet is dat ook niet gezond :+

Niemand die iemand kent die zon week heeft gedaan? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:28

Je kunt toch niet ontkennen dat dat geen verkeerde opmerking is van Saskia. Als je getraind bent, kun je daar wel op oefenen, om vaker achter elkaar hard te lopen. Maar zeker in 't begin is dat echt geen goed idee. Ik twijfel er zelfs over of 't wel een goed idee is als je al langer loopt om dan geen rustdagen te houden maar goed :P
Denk dat er helaas nog veel mensen zijn die denken 'even' te gaan hardlopen omdat ze af willen vallen. Zonder goede schoenen en dan, want ze willen natuurlijk snel afvallen, iedere dag gaan rennen.

Maar om weer ontopic te gaan. Zo'n week lijkt mij ook wel erg gaaf! Heb je via google niks kunnen vinden? Of via de trainers waar je die bootcamp training volgt? Misschien weten zij wel wat.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:34

Lijkt me ook erg leuk en is idd niet veel over te vinden.
Blijkbaar is er wel vraag naar, dus wellicht kan iemand zelf iets organiseren?
( misschien iemand van sport en beweging die een leuk afstudeerproject zoekt oid??)
Ik heb er wel eens aan zitten denken om een survivalweek te organiseren in de ardennen, maar komt er nooit van ;)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:26

Er is een reden dat dat er nog niet is, zoals Saskiaatje al zei, is elke dag hardlopen echt niet goed voor je, laat staan elke dag bootcamp. ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:38

phormicola schreef:
Bootcamp is niet alleen hardlopen, sporten is veel meer dan rondjes rennen. Vooral fitness with bodyweight bij een bootcamp.

Oh, dat weet ik. :j
Het was ook meer gericht op het feit dat ze zegt dat ze nu 6x per week gaat hardlopen.

liespower94 schreef:
Er is weer meer niet goed voor je lichaam ;)
Als je chocola of chips eet is dat ook niet gezond :+

Niemand die iemand kent die zon week heeft gedaan? :)

Maar ik neem aan dat je hardloopt om een goede conditie op te bouwen, dat je hardloopt om gezond te blijven, net als het doen van cardio enzovoort. Waarom zou je dusdanig vaak gaan hardlopen dat het juist afbreuk doet aan je lichaam? Wat win je daarmee?

Als 'fanatiek sporter' ga ik er vanuit dat je sport o.a. omdat het goed voor je is.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 19:59

Ja dat is zo :)
Ik loop al heel lang hard en het gaat prima.
keurig onder begeleiding dus ik was opzoek naar een leuke uitdaging :)

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:05

Hey dat klinkt gaaf. Heb even snel op google gekeken maar kan inderdaad ook niets vinden. Zou wel gaaf zijn als er iets zou zijn!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:24

ja ik had ook al gezocht en ook aan mijn 2 bootcamp trainers gevraagd maar die wisten ook niks..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:29

Ik heb ooit eens gehoord van een bootcamp / survival week in de ardennen, maar verder ben ik er in Nederland en omstreken niet mee bekend.

Elke dag hardlopen kan prima mits je dan wel elke dag binnen je "comfort" zone blijft.
Je lichaam kan prima elke dag cardio-en zonder rust dag mits je niet elke dag of regelmatig je grens opzoekt.

Elke dag intensieve (1 uur of meer) kracht training zonder rustdag daar gaat je lichaam wel kapot van.

Een bootcamp kan wel elke dag omdat dit maar een week of 5 dagen is.
Daarna zul je dus ook 1 tot 3 dagen rust nemen en de eerste keer dat je weer gaat sporten doe je iets wat binnen je comfort zone blijft. Bijvoorbeeld een relaxed rondje hardlopen als je dat van te voren al makkelijk kon en vanuit daar bouw je weer op naar een dag waarop je jouw grens op zoekt en bouw je weer af naar rust etc.

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:16

Van mij zou het ook in het buitenland mogen, juist lekker in het zonnetje sporten! Heerlijk!
Misschien een idee om zelf te gaan bedenken ja ;)