Ik moet stoppen met....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Ik moet stoppen met....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 14:46

CHOCOLA eten!

Gisteren tijdens lunchpauze naar de winkel hier vlakbij geweest want ik had weer zoooo'n zin in chocola. Heb ik een pak leo's gekocht. Er zaten er 6 in. Gisteren 2 gegeten, nu lagen er nog vier. Je raadt het al, ALLES op. Ik kan het echt niet laten, zeker als ze hier in mijn schuif liggen te roepen 'eet mij'.
Ik moet echt stoppen want :
1. zo veel suiker is echt niet ok voor een mensenlichaam
2. ik krijg er puisten van
3. ik krijg er cellulitis van
4. ik krijg er vetkwabben van
5. ik kan niet goed naar de wc
6. ik krijg er dorst van
7. ik word er misselijk van
8. nu moet ik extra sporten
9. .....

Zo kan ik nog wel even doorgaan.... Er is maar 1 iets positiefs aan: het geeft mij een instant gelukzaligheidsgevoel van welgeteld 2 minuten!!!! GRRR

Wat zijn jullie slechte gewoontes en waarmee willen jullie stoppen???
Laat het even weten en misschien hebben we wel tips voor elkaar.

Andere dingen waarmee ik wil stoppen: nagel bijten, lui zijn, aan mn haar pulken, te laat opstaan,...

vanLotje

Re: Ik moet stoppen met....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:49

JIJ bent de architect van je leven. Dus JIJ bent de enige met de macht om gewoontes om te gooien, jezelf wel of niet dingen toe te staan, te besluiten wat je wel of niet eet.

Werkt de 3minuten regel bij je? (ok, als ik over 3 minuten nog steeds zo'n trek heb in .....whatever.....dan mag het)? Vaak is dan 'het moment' nl al voorbij. Ken 'n paar mensen die zo zijn gestopt met roken.

Zet 'm op!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:49

ik ook nagelsbijten ennn pulken aan mn droge lippen.. t slaat echt nergens op een mn lippen zien er gewoon echt niet uit.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:50

Teveel koekjes eten..

Waarom? Om de zelfde redenen die jij ook geeft ts.. (Maar ze zijn ze lekker :o ..)

Maruh, wat dan wel weer zo is, als je het een poosje niet eet en dan een klein stukje neemt dan is dat zooooooo lekker. Veel lekkerder dan wanneer je het altijd binnen handbereik hebt ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:51

Gewoon niet kopen, haal liever een zak fruit oid..
Ik ben ook niet heilig, maar haal vaak een zak wortels.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:52

Net zoals jij heb ik wel eens van die honger kicks :P vaak rond deze tijd en 5u. Gelukkig wordt ik niet moddervet ervan, maar als ik plots zou stoppen met snoepen zal ik denk ik wel een kilo of 2 afvallen. Ik ben de laatste jaren behoorlijk wat aangekomen qua gewicht, maar dat is grotendeels alleen maar spieren (gelukkig!) en dat weegt zwaarder dan vet. Dus schrik niet dat als je gaat sporten heel langzaam afvalt!!

De laatste tijd ben ik wel erg aan het opletten met wat ik eet. Dit houd ik best wel aardig vol (behalve nu dan :P hmm.. chocolade wafeltjes) maar ik ben het snoepen wel langzaam aan het afbouwen.

Oh! En ik kauw op me eigen lippen (als ik wat velletjes vol). Soms bijna tot bloedens toe.
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 07-03-13 14:54, in het totaal 3 keer bewerkt

troi

Mijn slechte gewoonte is chips eten. Ik mag nu van mezelf 1x per week een zak wegwerken en ben ondertussen zo slim om een soort te kopen die mijn man ook erg lekker vind. Dat scheelt dan al weer de helft. Maar tegelijkertijd vind ik het zooo lekker dat als manlief ook maar 10 minuten later beneden is bij mij ik als een soort van uitgehongerd roofdier de hele zak al leeg geroofd heb.. Heel primitief en belachelijk maar zoooo fijn!!! En door de weeks snoep ik helemaal niks, dat als tegenhanger!

M3lisss

Nu heb ik zin in chocola -O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:53

Niks. :Y)

Ik leef liever 3 jaar korter met nu een gelukzalig gevoel omdat ik net een halve zak chips heb weggewerkt dan dat ik over 50 jaar 4 kilo minder weeg en een soort rauwegroenteknager geworden ben. :7

Grasieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:54

Roken! Ik weet dat het slecht is voor me, het is ontzettend duur, ik kan heel goed zonder, maar toch blijf ik gewoon doorgaan!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 14:56

M3lisss schreef:
Nu heb ik zin in chocola -O-

nee joh, chocola is vies :D

Jaja, wilskracht hé. Het stomme is dat het na een par dagen wel ophoudt, die trek. Maar ik hou het gewoon nooit vol. Dan denk ik: ok 1 stukje, maar als hier een hele pak ligt, dan is het gewoon in 1 keer op.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:56

upendo schreef:

Ik leef liever 3 jaar korter met nu een gelukzalig gevoel omdat ik net een halve zak chips heb weggewerkt dan dat ik over 50 jaar 4 kilo minder weeg en een soort rauwegroenteknager geworden ben. :7

Helemaal mee eens. Maar waren het er maar 4, dan tekende ik ervoor ;-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:57

Ik heb de laatste twee weken zowat op chocola geleeft, omdat een logee zeg maar alleen maar troep eet :+ Als het in huis is kan ik er ook slecht van af blijven. Resultaat: ik voelde me twee weken lang PRUT. Opgeblazen, misselijk, veelste vol, energieloos, etc.
Vanaf dag 1dat ik weer alleen maar gezonde dingen at barstte ik van de energie! Voel me helemaal fantastisch weer.

Meer motivatie heeft een mens toch niet nodig? :)

Ik moet stoppen met... m'n huiswerk voor me uit schuiven :=

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 14:59

pff alle leuke dingen zijn slecht en nog eens verslavend ook: chips, vettig eten, chocola, sigaretten, wiet, alcohol,...
het zou veel makkelijker zijn als opeens tomaten zo waren: zou ik direct mee kunnen stoppen :-)

Ah ja ik zeg altijd: geniet met mate en voor bovenstaande dingen is dat ook, maar voor wat betreft chocola loopt het wel eens de spuigaten uit

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 15:01

phormicola schreef:
Ik heb de laatste twee weken zowat op chocola geleeft, omdat een logee zeg maar alleen maar troep eet :+ Als het in huis is kan ik er ook slecht van af blijven. Resultaat: ik voelde me twee weken lang PRUT. Opgeblazen, misselijk, veelste vol, energieloos, etc.
Vanaf dag 1dat ik weer alleen maar gezonde dingen at barstte ik van de energie! Voel me helemaal fantastisch weer.

Meer motivatie heeft een mens toch niet nodig? :)

Ik moet stoppen met... m'n huiswerk voor me uit schuiven :=

Haha, ja dat is wel waar, je voelt je eigenlijk wel beter als je gezond eet. Ik had namelijk als lunch een lekker rauwkost slaatje gemaakt. Maar 4 leo's daarna heeft dat positieve effect wel teniet gedaan denk ik :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:01

Ooh ik was ook zo'n snoeper, ik hebt het met cola. Maar ik ben echt al heel hard gestopt! Gewoon niet meer meenemen tijdens de boodschappen. MAAR heel belangrijk is jezelf het af en toe kunnen! Het kan echt geen kwaad als jij af en toe chocolade eet hoor! Spreek met jezelf af, een aantal keer per week mag het (en dan misschien geen 6 koeken kopen maar 1 reep ofzo :+ ) dan is het én beter als je het eet én je krijgt het niet teveel binnen :D
Wat ook kan helpen is er 1x gewoon veel te veel van eten dat je er misselijk/ziek van wordt, dan wil je het waarschijnlijk nooit meer!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:06

upendo schreef:

Voel jij je echt gelukzalig na een halve zak chips? Ik vraag me altijd af waarom ik me zonodig misselijk moest vreten :')
Nee dan liever een rauwkostknager die slank is en vol energie zit zonder constant misselijk te zijn :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:11

Mijn slechte gewoontes qua eten/drinken..
Dat ik rond 9 uur savonds nog een hele pizza naar binnen zou willen werken, ookal heb ik dan normaal avondeten gehad. Een pizza lukt vaak niet, maar dan wordt dat wel een zak chips oid..
En in het weekend elke keer weer teveel alcohol, net niet genoeg om er ontzettend ziek van te worden want ja dat leer je wel af :) maar wel genoeg om af en toe niet zo slimme dingen te doen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:16

ik moet stoppen met nagels bijten, maar doe het al zoveel jaar dat ik vaak niet eens meer doorheb dat ik het doe :+
maar zou voor de gezondheid van me handen stukken beter zijn, geen ontstoken vingers meer en niet meer snachts wakker liggen omdat me nagels veel te kort zijn.

en ik zou beter moeten eten, normale tijden enzo, want zou wel een kilo of 6 kwijt moeten eigenlijk..
maar ja vind een ijsje sávonds heerlijk en wil ook af en toe een moorkop :Y)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:22

Nanno_123 schreef:
ik ook nagelsbijten ennn pulken aan mn droge lippen.. t slaat echt nergens op een mn lippen zien er gewoon echt niet uit.

Ik dacht dat ik de enige was die pulkt aan haar droge lippen :') Echt een hele slechte gewoonte en het ziet er niet uit. Daarnaast ben ook ik verslaafd aan chocola. Maar ik spreek gewoon met mezelf af dat ik me een keer in de week mag laten gaan met een reep chocola en daarna tel ik de dagen af tot het weer die dag is :Y) Dat helpt wel heel erg voor mij.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:25

Roken... -O-
Het is mega slecht voor me, ik moet 6 juni mee doen aan de Alpe d'HuZes, het is duur en het stinkt!
Maar oh wat is het moeilijk. Heb nu al een aantal keer de poging gewaagd. Maar telkens opnieuw doe ik het toch.. 's ochtends in de auto en 's avonds na het eten dat zijn de 2 lekkerste.. de rest rook ik eigenlijk op met daarna weer spijt dat ik het toch weer niet kon laten..

Iemand een perfect idee om hier mee te stoppen?
(het niet meer kopen is makkelijk gezegd, dan kom ik er ook wel weer via iemand anders aan en denk ik uiteindelijk ach dat ene pakje.. dat kan toch geen kwaad?) Of ik zeg tegen mezelf ja na dat feestje volgende week, dan stop ik echt, maar nee ook dan denk ik mwah nog 1tje dan!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:27

Je moet echt wíllen stoppen. Ik doe nu poging twee en dit keer ging ik erin met een hele andere insteek. namelijk dat ik gewoon een niet-roker ben en dat ik rokers totaal niet snap. Dat is werkelijkheid geworden :+

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:34

phormicola schreef:
Je moet echt wíllen stoppen. Ik doe nu poging twee en dit keer ging ik erin met een hele andere insteek. namelijk dat ik gewoon een niet-roker ben en dat ik rokers totaal niet snap. Dat is werkelijkheid geworden :+

Ja je moet er achter staan, misschien doe ik dat niet goed genoeg.
eerder ben ik wel al eens een jaar gestopt! Ik had toen keel ontsteking en me slijm (klinkt vies i know) zag gewoon bruin! Toen dacht ik echt NEEE nu stop ik! En toen is het me gelukt..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:36

phormicola schreef:
upendo schreef:

Voel jij je echt gelukzalig na een halve zak chips? Ik vraag me altijd af waarom ik me zonodig misselijk moest vreten :')
Nee dan liever een rauwkostknager die slank is en vol energie zit zonder constant misselijk te zijn :+

_O-

Voor het idee dan hoor, maar ik kan met gemak een halve zak chips wegkanen, tenzij het zo'n jumbozak is, maar een zakkie van 125 gram gaat er met gemak voor de helft in _O-

En ach, tegen die tijd, al is het 20 kilo.. Dan ben ik oud, grijs, bejaard, ben ik hopelijk al redelijk wat jaartjes gesetteld en hoef ik dus niet meer uit om de liefde van m'n leven op te snorren uit een of andere creepy disco, ga ik met pensioen en dan kan ik al die kilo's er weer af nordic walken. :Y)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:41

Chocola is toch gezond? Dit is toch van cacaoBONEN gemaakt? En bonen, dat zijn groenten. :D