Hoe lang kan een allergische reactie aanhouden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe lang kan een allergische reactie aanhouden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:15

Als eerste, ja ik ben er alweer mee naar de Huisarts geweest.

In december nam ik antibiotica voor blaasontsteking. En sinds eind december heb ik jeuk, maar dan ook jeuk in het extreme. Netjes de huisarts gebeld, en allergietabletten gehad (fexofenadine 100mg). Deze neem ik nu nog steeds, want zodra ik stop langer dan 24 uur is de jeuk echt heel erg terug.

Dit heb ik aangegeven bij mijn nieuwe huisarts, want ik ben intussen verhuisd, En die zei dat het wel even kon duren voor zo'n reactie uit je lichaam is. Dit was twee weken terug.

Maar ik vind drie maanden toch wel erg lang.. zodra ik stop met de pillen zit ik binnen no time onder de jeuk, dikke gezwollen rode strepen, alles heel warm.

Iemand hier ervaring met zulke aanhoudende reacties?

Heb net maar weer nieuwe pillen gehaald. En ik geloof dat ik ook maar weer die dokter ga bellen :=

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:18

bedoel je dan jeuk daar onder? :o

ik lees even mee,
want wat jij beschrijft heb ik ook :')
alleen heb ik in periode blaas ontsteking geen medicatie gehad,
en ook geen allergie pillen
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 07-03-13 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:19

Het eerste wat mij te binnen schiet, is of het wel echt een reactie op de antibiotica is. Kom je niet ergens anders mee in aanraking waar je allergisch voor geworden bent?

Anoniem

Re: Hoe lang kan een allergische reactie aanhouden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:30

Nee jeuk over mijn hele lichaam..

Had het vorig jaar ook.. (begin 2012) ook van de antibiotica maar toen de link niet gelegd. Ze hebben nu wel getest of het van de antibiotica kwam :j en jup.

Maar ik twijfel zelf dus nu ook, wil eigenlijk wel een grote allergietest gaan doen. Pest is alleen dat ik die een jaar terug ook nog gehad heb := en dat de dokters dat recent genoeg achten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:34

Dat is niet normaal! Ik ben allergisch voor penciline. Paar keer toch per ongeluk voorgeschreven -O- Ónder de bulten, dikke huid en jeuk.... Anti allergietabletten gekregen en de volgende dag was het al zo goed als weg! (maar de oorzaak was ook weggehaald, door direct met die antibiotica te stoppen!)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:35

wat apart,
bij mij hebben ze 2 allergie tests gedaan, binnen een half jaar.
juist omdat ze op die allergie dan niet getest hadden ( 2 verschillende, 1 algemene en 1 specifieke )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:36

Jup ik ben ook direct met de antibiotica gestopt. Blaasontsteking is gelukkig ook weggebleven.

Heb nu anderhalve dag geen pil op (kon gisterne niet nemen, want herhaalrecept was nog niet binnen). En ik stik nu uiteraard weer van de jeuk. Ik denk dat ik sowieso morgen maar even een afspraak regel bij de dokter (dus zo even ga bellen :+ ) want ik word helemaal gek :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:38

Kan het zijn dat er een allergie bij is gekomen, bvb voor parabenen in douchegel en shampoo? Wat jij beschrijft heb ik meteen als ik met verkeerde spullen douche.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:41

Normaalgesproken moet een allergische reactie toch echt wel met een paar dagen over zijn, als de prikkel is weggenomen. Dat duurt zeker geen maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:47

Reactie komt echt van binnenuit.. als het van shampoo zou worden zou ik ook zonder klachten moeten zitten lijkt me. Want ik let al op wat voor shampoo / douchegel ik koop. :)

Artsen (oude en nieuwe huisarts) zeggen overigens dat het een langere tijd kan duren voor die antibiotica helemaal uit het lijf is.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:57

Ik heb hier nog nooit van gehoord :n. Ik zou wel een doorverwijzing naar een allergoloog vragen hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:58

Ga zo in ieder geval de dokter even bellen :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:59

ik denk dat je iets sterkers nodig hebt om de allergische reactie te stoppen.
Waarom heeft de dokter geen prednison voorgeschreven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:00

Heb slechte ervaring met prednison, dus was niet verstandig :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:03

Ja net als wat Plien91 zegt ik zou het verder laten onderzoeken kan geen kwaad en misschien geeft het wel een heel ander resultaat dan je dacht.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:05

Prednison wordt gelukkig niet zomaar voorgeschreven!
Ik wil niet tegen de artsen in gaan, maar ik krijg echt behoorlijk heftige reacties van penciline, en zelfs dat was toch echt binnen enkele dagen helemaal weg met de tabletjes :P
Ben benieuwd wat je dokter nu gaat zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:44

Heb de huisarts nog niet kunnen bereiken, wilde nu bellen maar kan pas om half 2 weer :+

Het is jammer dat ik geen telefoon bij me heb, anders had ik even een foto kunnen plaatsen van de rode strepen / zwellingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:33

Praktijk dicht.. morgenochtend maar meteen bellen. Vind dit nou ook weer niet iets om de HAP voor te bellen als ik er al drie maanden mee loop :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:36

Hadden ze dat vanmorgen niet kunnen vermelden.... :P
Nee, ik zou daar ook niet de HAP voor bellen!
(heb je al talkpoeder geprobeerd tegen de jeuk?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:36

Heb mentolzalf tegen de jeuk. Dat is ook erg lekker!

Twijfel, heb vanmorgen wel de nieuwe allergiepillen opgehaald. Maar is het niet beter om even te wachten, mocht ik morgen langs de dokter kunnen ziet zij de reactie in volle glorie.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:39

Dan morgen maar weer verder bellen. Hoop dat je er snel vanaf bent want jeuk is echt niet leuk soms zelfs erger dan pijn...

ja ik zou even wachten met de nieuwe pillen innemen zodat goed duidelijk is/word wat er nu precies gebeurt met je huid.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:41

Wanneer neem je normaal de pil in?
Anders zou je hem nu kunnen nemen en morgenochtend niet, dan kwam het toch alweer gelijk terug? Neem niet aan dat je morgenvroeg al bij de huisarts terecht kunt?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:46

Het jeuken begint altijd rond het moment dat ik weer een pil in zou moeten nemen. In dit geval dus gisterenavond :+ als ik hem nu inneem begint het ongeveer morgenmiddag rond deze tijd dus :j

Normaal neem ik hem voor het slapen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:48

Dan zou je voor morgenmiddag toch een afspraak bij je arts kunnen maken, dan kun je hem vandaag nog nemen en hoef je niet nog zo'n lange tijd met extreme jeuk te lopen?!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:50

Halfje?