Tik van paard gehad, neus gebroken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Tik van paard gehad, neus gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:31

Goedemiddag,

Ik heb vandaag een klap van een paard gehad, wou er even voorlangs gaan om naar de andere kant te gaan.
Paard wou op dat moment net met z'n voorbeen maaien en slaat vol met z'n knie tegen mijn neus...

Jeetje wat doet dat pijn, maarja..

Uit één neusgat bloede een beetje en ik heb er een koude washand op gedaan.
Ben gewoon verder gegaan natuurlijk, paracetamol erin.

Maar ik blijf een drukkende pijn houden, die naar m'n ogen trekt.
Ook heb ik het gevoel dat ik door m'n rechter neusgat niet goed ademhaal, alsof je verkouden bent.
M'n neus is een beetje dik, maar ik zie geen scheve dingen ofzo..
Ik kan gewoon m'n neus ophalen, maar geen rare fronsen trekken bijvoorbeeld.

Gekneusd of gebroken?
Kunnen ze foto's maken van je neus??

fenja

Re: Tik van paard gehad, neus gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:45

Ja en vo oi rdat her erger gaat zwellen zou ik voor de zekerhed de ha even bellen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:46

fenja schreef:
Ja en vo oi rdat her erger gaat zwellen zou ik voor de zekerhed de ha even bellen.

huuuh wattee?

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:48

Als ie niet scheef staat heeft foto maken niet heel veel zin, doen ze toch niet veel aan als je neus gebroken is. Wel is het belangrijk om even ín je neus te laten kijken, of er geen septum hematoom zit (zeg maar een soort bloeduitstorting op je neustussenschot), dus ik zou toch morgen even naar de ha gaan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:11

cruesli schreef:
Als ie niet scheef staat heeft foto maken niet heel veel zin, doen ze toch niet veel aan als je neus gebroken is. Wel is het belangrijk om even ín je neus te laten kijken, of er geen septum hematoom zit (zeg maar een soort bloeduitstorting op je neustussenschot), dus ik zou toch morgen even naar de ha gaan.

Bovenstaande is helaas waar. Zelf ook een keer een flinke koptstoot gehad, waarbij ik dacht dat mijn neus gebroken was, omdat hij zo'n zeer doet, maar hij stond nog gewoon recht. Dus de HA zei dat het verder geen nut had om foto's te maken.En als ik na 2 weken nog steeds last had, moest ik weer even langs komen.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 18:38

Bedankt voor de racties,

Ik heb net even de huisartsenpost gebeld om te vragen wat verstandig is.
Heb nu eerst maar weer een ibuprofen gepakt, en die begint gelukkig een beetje te werken.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:08

Als kind heb ik m'n neus gebroken (heel klassiek en heel lomp tegen een balk gelopen, balk heeft gewonnen). Mij hebben ze toen naar de spoed gebracht omdat ik aan het bloeden was als een rund (mijn jas was een beetje volledig rood en dat was niet de oorspronkelijke kleur).
Bleek gebroken op de foto, maar een simpele rechte breuk, doen ze dus dd niets aan.
Je ziet er nu niets meer van. Ik kan me ook niet herinneren dat het echt veel pijn deed, buiten de klap zelf dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:14

Ik heb ook mijn neus gebroken toen ik een jaar of 11/12 was, bloedde als een rund, mijn neus stond scheef en er liep een geul over mijn neus ;) Volgens mij doen ze er niets aan als je neus niet duidelijk scheef staat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:20

Nee idd, mijne is door een leuke ex gebroken gebeukt, stond niet scheef en hebben ze niets aan gedaan.
Bloed stroomde eruit,kreeg wel pijnstillers maar verder niets.
Ga er wel even mee naar de huisarts..

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:29

Ik heb zo'n 4jaar geleden mijn neus gebroken. Na wat foto's kreeg ik dat te horen. Bloedde als een rund. Moet ik zeggen dat ik ook mijn lip gescheurd had, dus het een vertekend beeld was (ook ivm sneeuw etc). In het ziekenhuis werd heel leuk gezegd,' joh hij staat recht dus we doen er niets aan.' Pas alleen wel op met je neus snuiten oid

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 20:17

Nou om toch maar even een update te plaatsen..

Ik heb het gewoon even aangekeken. Vanochtend weinig pijn, alleen bij aanraking.
Vanmiddag keerde de pijn en een bonkend gevoel terug en prikkene ogen, pijnstilling genomen.

Nu zit ik lekker op de bank en ben ik een beetje aan het voelen en zit er gewoon over de lengte van bove naar beneden een groeve in m'n neus. En ik voelde iets wegschieten.

De huisartsenpost gebel en moet me morgen direct bij de huisarts melden voor een verwijzing voor foto's.