wel of geen kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

wel of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 16:50

Hallo

Ik zit de laatste tijd te denken of ik nou wel of geen kinderen wil.
Ik zou liever lekker beesies om me heen hebben, een kat, hond,geitjes,paard ofzo.

Ik vroeg me af hoe jullie over de kinderwens denken.
Is t gek om geen kinderen te nemen?
Is dat ondankbaar? Aangezien vele wel kinderen willen maar niet kunnen krijgen.

Justy

Re: wel of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:53

Ik denk dat je moet doen wat je wil doen. Als je graag kinderen wil, dan is het ouderschap geweldig. Maar het is ook zo intens en soms zwaar, dat je het naar mijn mening wellicht moeilijk zal kunnen opbrengen als je er niet voor 100% achter staat.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:54

Ik heb beide kindjes en beessies. Je moet doen wat je zelf wil en niet wat de rest van je omgeving doet, wil, of van je verlangt.
Wil jij geen kindjes dan niet, en nee ik vind het niet ondankbaar. Jou lijf, jou keuze's niet die van de rest van de wereld.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:54

ik ben 39, en heb een absolute geen-kinder wens. Ik kies er dan ook voor om kinderloos te blijven. Gelukkig denkt mijn echtgenoot er net zo over, anders heb je wel een probleem. :)

is het gek/raar/ondankbaar? Boeit me niet. Ik zou het een stuk gekker/raarder vinden om 'n kind op de wereld te zetten 'omdat dat hoort'.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:55

Toen ik even oud was als jij nu bent, wilde ik ook absoluut geen kinderen. Ik ben nu maar 2 jaar verder, maar ben toch compleet van gedachten veranderd. Ik kan me nu bijna niet voorstellen om geen kinderen te krijgen.
En al zou je over een paar jaar er nog steeds zo over denken, dan is dat helemaal geen schande hoor :D

Brainless

Jouw leven, jouw keuzes!

Sheran

Waarom het ondankbaar zou zijn snap ik echt niet. Wil je geen kinderen, dan neem je ze niet. Er zijn al genoeg mensen op de wereld :). Als je ze toch neemt wordt het kindje niet blij en jij ook niet...
Ik twijfel zelf zelfs of ik wel kinderen wil omdat er al zoveel mensen zijn...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:56

Ondankbaar ? OMdat je toevallig vrouw bent zou je kinderen moeten krijgen ? Ben je gek. Nee hoor meid, lekker doen wat je zelf wilt !

Een 38 jarige bewust kinderloze :-)

Lynn_Nikita

je bent nu 19, in de komende jaren kan er nog zooooveel veranderen. en als je er dan nog steeds geen wil, en je partner ook niet, dan niet toch?
Maar hoevaak mensen roepen ik wil er NOOOOIT, die een paar jaar later toch kriebels krijgen

Roosch

michelle933 schreef:
Is dat ondankbaar? Aangezien vele wel kinderen willen maar niet kunnen krijgen.

Niks ondankbaar, er lopen al genoeg mensen rond op de wereld. Als we zo door blijven fokken moeten we straks een vierkante meter delen met 5 andere mensen en een hond. :Y)

Ik heb op dit moment nog geen rammelende eierstokken maar sluit niet uit dat ik er later wel eens anders over kan denken. Op dit moment kijk ik nog afkeurend naar het jengelende soort nageslacht en vraag me af of mensen ze serieus voor de lol uitpoepen. :D :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:58

Jij bent degene die de kinderen op moet voeden, jij bent diegene die ze moet bekostigen (kinderen zijn duur,) en aangezien jij ook diegene bent die ze zal baren; is het jouw keuze! :)
De tijd dat de dominee aan de deur kwam om te vragen hoe lang het nog duurde is gelukkig aardig voorbij! :D

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 16:59

vanLotje schreef:
ik ben 39, en heb een absolute geen-kinder wens. Ik kies er dan ook voor om kinderloos te blijven. Gelukkig denkt mijn echtgenoot er net zo over, anders heb je wel een probleem. :)

is het gek/raar/ondankbaar? Boeit me niet. Ik zou het een stuk gekker/raarder vinden om 'n kind op de wereld te zetten 'omdat dat hoort'.

Haha inderdaad! Dat is waar!

Hieperdi

Re: wel of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:02

Ik vind het veel leuker om diertjes om me heen te hebben :)
Kennise van ons kunnen geen kinderen krijgen, en zien hun hond als hun kind. Echt mooi!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:02

Waarom zou het ondankbaar zijn om geen kinderen te willen?
Dat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen is heel vervelend, maar zegt niet dat een ander daarom maar kinderen moet nemen (want dan heb je het over kinderen némen imo)
Er wordt vaak nogal spastisch over gedaan, maar ik ben er echt heel erg simpel in.
Mijn lijf, mijn leven, mijn keuze, deal with it.
Ik ben dan ook zeer bewust kinderloos.
Dat zegt echter niet dat ik geen empathie kan voelen voor iemand die wél een kinderwens heeft en deze niet waar kan maken. Ik kan ze er alleen niet fysiek bij helpen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:03

Ik denk dat je bij deze vraag je gevoel moet volgen.. En dan nog kan het altijd veranderen.
Zelf had ik geen kinderwens.. was ook niet voor trouwen en zo..

Tot ik mijn huidige partner ontmoette.. Na een poos begon het toch enorm te kriebelen.. dus toch getrouwd, en nu zwanger van ons spruitje..
Bijna van de een op de andere dag kreeg ik ineens het huisje boompje beestje verlangen..

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:06

Olikea schreef:
Ik denk dat je bij deze vraag je gevoel moet volgen.. En dan nog kan het altijd veranderen.
Zelf had ik geen kinderwens.. was ook niet voor trouwen en zo..

Tot ik mijn huidige partner ontmoette.. Na een poos begon het toch enorm te kriebelen.. dus toch getrouwd, en nu zwanger van ons spruitje..
Bijna van de een op de andere dag kreeg ik ineens het huisje boompje beestje verlangen..

Nog van harte gefeliciteerd! Hoelang ben je al onderweg :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:09

Je bent 19. Dus deze vraag hoef je zeker nog niet te beantwoorden.

Ik weet van mezelf dat ik geen kinderwens heb.
Nooit gehad ook. Maar mocht ik een partner hebben die wel echt een kinderwens heeft, zou ik het nog overwegen. Maar als zij dat ook niet zou hebben; mooi.

Lekker met de tijd aankijken, en je komt er vanzelf wel achter :j

Waar ik dan alleen echt niet tegen kan, van die mensen die dan zeggen: ''Oohhhh wacht maar"
Ehm, sommige mensen hoeven nou eenmaal niet perse kids.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 05-03-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:09

Ik wil geen kinderen, en mijn vriend gelukkig ook niet. Ik kan niet zeggen hoe ik er over 15 jaar naar kijk, maar ik heb niets met kinderen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:10

Niks geks aan hoor, het is jouw lijf/leven/keuze en niemand heeft daar wat van te vinden imo.

Ik ben 25 en heb ab-so-luut geen kinderwens, ik moet er serieus niet aan denken. Heb gewoon helemaal niks met kinderen en meestal vind ik ze bijzonder irritant. Verder passen ze gewoon niet in het leven van mijn vriend en mij. We besteden tijd en geld liever aan andere dingen: vakanties en andere leuke/kostbare zaken en onze dieren.

Moet zeggen dat ik ook wel vaak op onbegrip stuit hoor, maargoed dat zegt meer over anderen dan over mij.

Olikea

Ik ben nu 23 weken onderweg.. net over de helft.. :D

Kwanyin

Lijkt me ook leuk voor het kind: "Ja Sofietje, om eerlijk te zijn had ik helemaal geen kinderwens. Sterker nog, ik heb een bloedhekel aan kinderen en een sch**thekel aan jou gejank en gekluns. Maar ik wilde nu eenmaal niet ondankbaar zijn, er zijn zoveel vrouwen die het niet kunnen hebben..." :D :D .

Er is niemand die jou kan zeggen of voorspellen wat je moet doen :) . Ik heb altijd héél hard geroepen "niet voor mij!", kinderen echt allesbehalve leuk gevonden, en nu ik mijn vriend ken "liefst nog gisteren!" :D . Drie jaar geleden had ik nóóit gedacht dat ik ooit zoiets zou voelen. Helaas zijn de omstandigheden er nu niet naar :) .

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:11

Jouw leven, jouw keuzes.

Op jouw leeftijd dacht ik ook absoluut nog niet aan het gegeven zelf kinderen krijgen. Had het veels te druk met mijn studie, vrienden en de paarden.
Nu 15 jaar later heb ik een puberende peuter van bijna 4 rondlopen en kan beeb nr. 2 zich ieder moment aandienen.
Komt tijd, komt raad en laat je niet veroordelen voor het feit dat je (nu nog) geen kinderwens hebt.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:12

Iedereen zegt tegen mij ook altijd; dat komt later wel/je veranderd nog wel van gedachten.
Maar ik zeg toch al een paar jaar dat ik geen kinderen wil hoor. Ik heb ook liever een hoop dieren om mij heen dan een kind..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:14

Is maar goed dat niet iedereen hetzelfde is. Ik vind het niet ondankbaar tegenover mensen die wel kinderen willen samen maar niet kunnen. Wat ik eerder moeilijk vind voor mensen die heel graag kinderen willen dat er toch mensen zijn die wel kinderen hebben maar er nauwelijks naar om kijken en de kinderen niets te bieden hebben. Ik denk dat het dan voor mensen die het dol graag willen heel moeilijk is.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:15

Ik ben dan nog maar 18, maar ik ben er nog altijd vast van overtuigd dat ik géén kinderen wil.
Vind het best erg om te zeggen ivm mensen die een grote kinderwens hebben (en geen kinderen kunnen krijgen), dus ik wil niet cru/aanvallend overkomen.

Maar ik heb op dit moment ook helemaal niets met kinderen/baby's, het is erg om te zeggen, maar ik moet ze ook gewoon niet in m'n buurt hebben :=
Terwijl de rest van mijn familie & vrienden kinderen/baby's net leuk vinden, als er dan kleine kinderen of baby's zijn dan is het van: 'ooh hoe lief !', en gaan ze erbij staan als ze de mama toevallig kennen.
Maar ik heb dan zoiets van 'méh..'

En volgens mij gaat dat in de toekomst ook niet veranderen, en in combinatie met mijn toekomstplannen ga ik er ook geen/onvoldoende tijd voor hebben om een kind of meerdere kinderen op te voeten. Ik wil een stapje in de wereld zetten en intensief met de paarden, dag in dag uit bezig zijn, en in combinatie met kinderen lijkt mij dat niet altijd heel evident.

Het is echt iets wat je zelf moet besluiten, denk zeker na over je toekomst, want een kind in je leven brengt al meteen een hoop verantwoordelijkheid/zorg met zich mee en je bent de eerste jaren toch nogal wat van je vrije tijd kwijt :j