Hallo, afgelopen donderdag zijn bij mij 2 verstandskiezen verwijderd. Rechts boven is gewoon getrokken maar rechts onder lag overdwars en moest gesneden. Nu heb ik echt nog onstzettende pijn. Mijn kaak is ook wat dikker er er zit een blauwe plek.
Nu was ik gisterochtend aan het spoelen omdat er veel vieze drap langs mijn wang zat, en toen ontdekte ik een gat daar. De arts heeft hierover niks verteld en het is niet gehecht. Ik heb erg last van een vieze smaak in mijn mond, stinkt ook erg als ik praat, en ik voel soms gewoon het vocht in mijn keel lopen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en wilde weten of dit alles normaal is. Voor de mensen met een sterke maag heb ik een foto gemaakt van het gat.. Ik zit te denken om morgen anders even naar de huisarts te gaan om te laten controleren of het goed gaat.
Ik zou vandaag nog bellen naar je tandarts /kaakchirurg ,klinkt als een onsteking! Gewoon even doen dan ben je er snel vanaf ,heb vorig jaar exact hetzelfde gehad, Succes!
Bellen kan ik sowieso wel doen ja, dank je. Probleem is alleen dat ik in het westland woon, en heb de operatie laten doen bij mijn ouders in gelderland. Maar goed, niks aan te doen als ik terug moet..
Is toch normaal? Op de plaats van dat gat heeft je kies gezeten en dat heeft nu tijd nodig om te herstellen. Zou het gewoon in de gaten houden en mocht het erger worden of niet minder worden dan even bellen naar de tandarts.
brendalevita
Geplaatst: 04-03-13 08:19
Kun je je eigen tandarts niet bellen,heb ik ook gedaan ben niet terug naar het ziekenhuis geweest hoor!
Nou, als je op de foto kijkt zie je dat het gat/snee bij de rand van mijn kaak zit, in mijn wang. Achter waar de kies zat zit wel een klein hechtdraadje. Dus deze ruimte is niet van de kies zelf. Ik kan ook best diep erin kijken. Als ik bel zal ik wel even vragen waarom dit gedaan is.
Naar mijn tandarts bellen kan natuurlijk ook ja. Volgens mij moet ik daar ook binnenkort naartoe voor controle dus dat is ook wel fijn.
Dat klinkt alsof je hechting is los gegaan.. Is het erg dik? Meteen je behandeld kaakchirurg bellen, als er een ontsteking zit moet je zo snel mogelijk aan de AB en goed spoelen met perio aid (kun je gewoon bij de apotheek halen) Ik heb ook zo'n ontsteking gehad en het enigste wat ik je daarover kan meegeven is luister naar je lijf en blijf er boven op zitten, bij mij heeft het echt weken geduurd en meerdere AB kuren voordat het onder controle was.
Miiejs
Geplaatst: 04-03-13 08:47
Hoi!
Ik werk zelf bij de tandarts/kaakchirurg. Wat je omschrijft klinkt vrij normaal hoor, heb je een spuitje mee gehad om te spoelen? Het wondje zou je zo'n 3 per dag na je ontbijt, middag en avond eten bij voorkeur moeten uitspoelen aangezien en etensresten in achter blijven. Dit veroorzaakt ook de vieze geur en smaak. Je mag alleen weer niet te vaak spoelen want dan droogt het te veel uit en wordt het genezingsproces verstoort.
maar als het gat in haar wang zit? ik heb afgelopen jaar 5 kiezen laten trekken en der zat echt geen gat in mijn wang
Anoniem
Geplaatst: 04-03-13 08:51
Gewoon even bellen. Ik heb 2 weken terug een gewone kies laten trekken. 4 dagen later heb ik zelf het hechtdraad maar verwijdert. Bleek een ontsteking onder te zitten. Heb geen ab kuur gehaald. Maar hele week rustig aan gedaan en zelf het telkens uitgespoten met spoelmiddel. Nu alleen 's ochtends en 's avonds nog even voorzichtig met tandenborstel erdoor. En pijn word steeds miner
Daihyo
Geplaatst: 04-03-13 08:52
Je kunt ook je eigen tandarts even bellen. Ik had toen ook een gat en een ontsteking en kreeg van hem een kuurtje + spuit met waterstofperoxide. Toen was het zo opgelost.
Chihiro
Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-13 09:35
Hallo, Ik heb inderdaad een spuitje meegekregen. Ik spoelde braaf met afgekoeld gekookt water met zout. Maar ik ontdekte gister pas dat gat. ( wang hangt er beetje overheen) dus deze heb ik nooit meegespoeld. Er komt nu veel troep uit, en het bonst. Zwelling aan de buitenkant is wel iets minder maar nog gevoelig.
Bellen! Heb zelf een week als een pelikaan rondgelopen.. Wat een pijn. Ik zou dat niet gaan afwachten, alles wat jij beschrijft is niet een rustige wondgenezing.
it_is_me
Geplaatst: 04-03-13 11:29
kirri schreef:
maar als het gat in haar wang zit? ik heb afgelopen jaar 5 kiezen laten trekken en der zat echt geen gat in mijn wang
TS zegt dat haar kies er overdwars in zat, dus vind het niet zo gek dat ze nu met een flink gat in haar mond.
ja dat snapte in, maar van wat ik begreep zit het niet in het tandvlees etc maar echt in haar wang zelf? daar zit toch geen kies
Chihiro
Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-13 13:36
Tandarts zegt dat ik het nog even aan moet kijken. Die snee zou waarschijnlijk gemaakt zijn om mijn wang aan de kant te kunnen duwen en de chirurg meer ruimte zou hebben om de kies weg te snijden.
Vaak word dit gat gehecht, maar bij mij dus niet, en omdat ik de eerste dag niets wist van dat gat (hypermobiele kaak, is door de druk van het boren en snijden uit de kom geklapt en zit nu op slot, kan maar 2 cm open dus kan niet goed in mijn mond kijken ) is er veel vuil ingekomen en oud vuil (bloedresten) in gaan zitten. Het spoelen deed ik met het spuitje alleen op de wonden van de kiezen maar dat gat dus niet.
Nu een paar keer gespoeld bij dat gat, en er kwam heel veel zooi uit. Perongeluk ook rechtsrtreeks in het gat gespoten en ging door de grond van de pijn. Paar seconden later voelde ik er water uit stromen... Nu is het water wel helder, dus ik blijf na dat ik iets eet spoelen.
Mocht het toch weer gaan zwellen, rood worden en meer pijn gaan doen dan moest ik langskomen.
Hoop dat nu het er uit is beter gaat.
Voortaan mogen ze wel even melden dat ze extra gat hebben gesneden, dan had ik die ook meteen mee kunnen spoelen!
KarmaChansy
Geplaatst: 04-03-13 14:24
ja dat snap ik! mijn verstandskiezen zitten er nog in, maar dat komt omdat die gezakt zijn op de plek waar de kiezen die er voor waren (die zijn getrokken). Ik heb echt veel moeten laten verwijderen :p