Blaasontsteking nr.68712...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Blaasontsteking nr.68712...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 06:13

Ik heb de hele nacht op het toilet doorgebracht. Na een paar maanden geen meer gehad te hebben, is de blaasontsteking weer opgedoken. Ik was van de week nog aan het denken dat het zo goed ging, want met periodes van 3 keer per maand...

Om 8u50 kan ik naar de dokter, dus nog even doorbijten. Ik weet al exact wat hij gaat zeggen, wat hij gaat voorschrijven. Maar ik weet ook dat ik deze keer toch wel echt vraag of het niet verstandig is om eens een uroloog te gaan raadplegen.

Heb zo'n pijn, al een uur of 6 lang. Ril van de kou, al een uur of 6 lang. En er zit ook deze keer alweer bloed bij. Pff, zijn er nog mensen die het hele riedeltje van blaasontsteking al ettelijke keren doorlopen hebben?

RubyRed

Re: Blaasontsteking nr.68712...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 06:23

He, echt vervelend! Doorverwijzing lijkt me inderdaad verstandig. Beterschap!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 06:44

ai vervelend, ik heb een cliente die dit ook steeds had. ook bloed erbij, ze had het echt bijna maandelijks. Ze slikt nu preventief cranberry tabletten en ze heeft nu al 1,5jr geen blaasontsteking gehad dus het helpt echt! Misschien ook iets voor jou?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 06:58

Meid ik weet wat je doormaakt. Ik heb hier 2.5 jaar mee gekampt, de ene blaasontsteking na de andere. Uiteindelijk werd ik door de eerste uroloog die ik zag op onderhoudskuur AB gezet en er na anderhalf jaar door de tweede uroloog weer af gehaald :P
Ik deed er alles aan om t te voorkomen: voldoende drinken, cranberry sap en capsules, D Mannose, schoon ondergoed, vitamine C, etc etc Het hielp allemaal niet. :n
Op dit moment ben ik voor het eerst enkele maandrn vrij van blaasontsteking, erg fijn. Al is er nooit een echte oorzaak of iets gevonden. Het lijkt wel of ik er na die 2.5 jaar overheen ben gegroeit of zo.
Sterkte, ik weet precies hoe naar het is :(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 07:09

Het heeft inderdaad met weerstand te maken. Zaken als vitamine C, Cranberrysap en dat soort huismiddeltjes blijken niet te helpen(is een langdurig onderzoek naar geweest.)
Zelfs een goede toilethygiene blijkt geen invloed te hebben.
Voldoende drinken is altijd verstandig. Voldoende niet te veel. +/- 1,5 tot 2 liter vochtinname is voldoende.

Terugkerende blaasonsteking komt vaak voor bij vrouwen die seksueel actief worden, een nieuwe partner krijgen en dat soort zaken.

Bij een blaasonsteking die meerdere malen terugkeert zou ik zeker bij een uroloog langs gaan. Die kan soms net wat andere dingen proberen dan de huisarts.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 07:21

Met cranberryprul moet men niet meer afkomen bij mij. Heb al die zooi al zo vaak geprobeerd, helpt niets.
Ik sukkel nu toevallig wel met een verkoudheid, heb nog steeds PDS en chronische bloedarmoede, en bovendien erg veel stress door druk op het werk en een overlijden een paar dagen geleden. Wellicht is alles samen te veel geworden.

Het doet zo veel pijn. Pff...

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 07:33

Jep ikke.. vanaf mijn 4e en ben nu 14. Heb echo's, plas onderzoeken , etc allemaal gehad meer dan 60 antibiotica kuren gekregen rn steeds ktijg ik het opnieuw. Nu al een paar maanden niks maar laatst voelde ik het weer door komen.. maar heeft niet dootgezet. Ik hoop dat jr er snel van af bent...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 07:33

Heb al maar wat urine in een potje "verzameld". Zo genant als ik dat weer eens in de praktijk moet doen. Je ziet in elk geval duidelijk dat het donkergekleurd is en bij het "afvegen" zat er ook weer bloed bij. Nu m'n werk maar verwittigen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:28

klöte als je het voor de zoveelste keer weer hebt :(:)
zou idd eens kijken naar een doorverwijzing, wie weet komt daar wat zinnigs uit

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 09:32

Ik ben net terug en krijg "ten gepaste tijde" een doorverwijzing... Had niet echt de energie om daarop door te vragen. Ik moet binnenkort toch nog een keer terug naar de dokter. (Deze was niet m'n vaste huisarts, maar een andere van dezelfde praktijk.)
In elk geval: antibioticakuur en drie dagen thuis. Hier gaan we nog maar eens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:37

Niet fijn, hopelijk slaat de kuur aan snel.

Ik heb echt jaren en jaren last gehad, van kleins af aan eigenlijk. steeds weer opnieuwd blaasontsteking en uiteindelijk doorgestuurd naar de uroloog. Dat was niet fijn maar sinds die tijd nog maar een keer last gehad. De periode ontstekingen was denk ik van een jaar of 8 tot 32 en nu van 32 tot 44 nog maar een keer dus.

Na veel onderzoek bleek oa mijn urineleider te krapjes waardoor er steeds een beetje urine achterbleef. Dit ging ontsteken, het is opgelost door deze opening te vergroten. De details zal ik je besparen, ik heb een week niet fijn kunnen zitten en plassen deed echt heel erg zeer. Maar de klachten zijn wel weg. :j

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:39

Zo herkenbaar! Echt veel drinken en cranberry pillen slikken is het enige wat bij mij al die jaren al werkt. Het blijft een extreem vervelend iets.

Heel veel sterkte ermee!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:42

Ik heb dat jaren gehad steeds weer blaasontsteking antibiotica naar antibiotica tot ik 2 jaar geleden D manose kreeg van de HA heb daar 1 x gebruik van moeten maken en mn blaasontstekingen zijn echt terug gedrongen tot bijna nooit meer.

Ik heb ook de ingreep ondergaan die hier boven word beschreven bij mij heeft dit niets geholpen, ik heb ook veel gedronken meer vit c en granberry;s etc niets hielp op een gegeven moment hielp zelfs de antibiotica niet meer en zo heb ik ook 4 x nierbek onsteking gehad, maar sinds ik die D manose heb nooit mee blaasontsteking gehad. Ik nam een pil per dag de eerste maanden en nu gebruik ik het enkel als ik wat prikkeling/tinteling voel tot nu toe is dit nooit meer doorgezet tot een echte blaasontsteking :D

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:49

Ik had er ook énorm veel last van. De ene keer na de andere.
Sinds ik 2L per dag ben beginnen drinken (water), heb ik het niet meer gekregen...
Misschien een ideetje voor jou? Je moet vaak naar het toilet maar het helpt wel degelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 09:57

Op m'n werk heb ik gewoon de tijd niet om vaak naar het toilet te gaan. Ik neem de tijd ook niet, als ik eerlijk ben. Het is zo'n drukte en tijdens de uren dat ik voor de klas sta, kan het gewoon niet. In de pauzes zijn er zoveel andere dingen om in orde te brengen...

Seven, ik kreeg een pb over die tabletten, ik ga daar zeker eens wat over opzoeken!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:02

Water drinken is inderdaad altijd goed maar ik heb zoveel water gedronken die jaren en nooit hielp het iets. Ik ben zelf gewoon heel gevoelig voor foreign body's zodra er iets is wat niet bij mij hoord word dat met legers te gelijk aan gevallen. Resultaat is direct ziek en ontstekingen nou dan kan je drinken tot je een ons weegt maar als er ook maar 1 klein beetje bacterieën is die niet meewerkte had ik weer een blaasontsteking.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:05

probeer die tijd wel voor jezelf te nemen hoe stom dat ook voelt.
Als ik BO heb ga ik wel naar huis maar meestal ben ik er dan 's avonds of de volgende dag weer. Ik ben veel onderweg voor mijn werk (instructeur motor) maar ik drink de laatste jaren veel meer en ja, dat betekend dat ik dan weleens moet plassen maar als ik het uitleg vinden leerlingen het altijd prima.
Toen ik zwanger raakte was het hek helemaal van de dam maar ook dat vonden ze prima toen ze eenmaal wisten wat er aan de hand was, je bent een mens hoor en geen robot. Beter een paar keer per dag naar het toilet dan een week thuis nietwaar?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:05

Tieneke schreef:
Op m'n werk heb ik gewoon de tijd niet om vaak naar het toilet te gaan. Ik neem de tijd ook niet, als ik eerlijk ben. Het is zo'n drukte en tijdens de uren dat ik voor de klas sta, kan het gewoon niet. In de pauzes zijn er zoveel andere dingen om in orde te brengen...

Seven, ik kreeg een pb over die tabletten, ik ga daar zeker eens wat over opzoeken!

Denk er wel goed over na voor je het koopt, want ik vond het vrij duur en bij mij hielp het echt 0,0 :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:17

Die tabletten werken volgens hetzelfde princiepe als de cranberrysap maar dan in een hele hoge dosering. Er is alleen geen significante verbetering waargenomen in studies.
Het werkt wel iets beter dan gewoon cranberrysap.

Het valt te proberen wie weet heb jij er wel wat aan.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:19

Ik ken het. Heb het ook lange tijd maandelijks gehad (van mijn 18de tot mijn 21ste, toen kreeg ik eindelijk onderhoudsantibiotica). Cranberry pillen, D-manose, Koemis Koetsjin thee, liters en liters water, meerdere keren per dag schoon ondergoed, geen strings en alleen katoen, altijd van voor naar achter afvegen, voor en na sex allebei uitgebreid schrobben en al die standaard praatjes helpen bij mij allemaal niets.

Uiteindelijk doorgestuurd naar de uroloog, allemaal onderzoeken gehad, maar er kwam weinig uit. De uroloog vertelde me dat bij de meerderheid van de jonge vrouwen gewoon niet gevonden kan worden wat het precies veroorzaakt, en er dus ook niets aan gedaan kan worden. Veel vrouwen groeien er op een gegeven moment over heen (aangezien schommelende hormonen er mee te maken schijnen te hebben), dus dat is mijn hoop eigenlijk (hoewel ik al 25 ben inmiddels en het wordt nog niet bepaald beter :(...).

Ik heb nu al jaren onderhouds-antibiotica die ik moet nemen na seks (dat is bij mij over het algemeen de trigger). Ik ben in ieder geval erg opgelucht dat ik dit nu altijd in huis heb (ook al is het echt rotzooi, waar je ook niet heel vrolijk van wordt), zodat ik het redelijk onder controle kan houden. Maar als ik het een keertje vergeet kan ik er de donder op zeggen dat ik een paar uur later rillend van de koorts en ellende op de wc zit en echt niet meer op kan staan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:23

Cerilene_ schreef:
Uiteindelijk doorgestuurd naar de uroloog, allemaal onderzoeken gehad, maar er kwam weinig uit. De uroloog vertelde me dat bij de meerderheid van de jonge vrouwen gewoon niet gevonden kan worden wat het precies veroorzaakt, en er dus ook niets aan gedaan kan worden. Veel vrouwen groeien er op een gegeven moment over heen (aangezien schommelende hormonen er mee te maken schijnen te hebben), dus dat is mijn hoop eigenlijk (hoewel ik al 25 ben inmiddels en het wordt nog niet bepaald beter :(...).

Moed houden hoor, mijn urologen zeiden beide hetzelfde en ik ben ook 25. De laatste maanden gaat het bij mij in ieder geval een stuk beter, dus het kan echt. Ik herken wel wat je schrijft over die onderhoudskuur in huis hebben, dat gaf mij ook een geruster gevoel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 10:41

Ik had ook telkens iets op voorraad liggen (Monuril), maar sinds de laatste paar keren werkt het niet meer zoals het moet en dan sleept het nog eens dubbel zo lang aan.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:47

Ik heb tot mijn ca. 23e last gehad van blaasontstekingen. Na jaren aanmodderen met AB's en weet ik veel wat voor pillen allemaal heb ik uiteindelijk een operatie gehad en is mijn plasbuis verwijd.
Sindsdien nooit meer last gehad, op 1 keer na. Toen was ik in een bubbelbad geweest. Dat moet ik dus niet meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:08

Heel vervelend TS :(:)
Heb er afgelopen zomer last van gehad, ook erg veel bloed, heel veel pijn en continu op de wc, lekker Zo'n vakantie in Spanje..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:44

...ooit kwam ik, op een goede dag bij een degelijke deutsche heilpraktiker (nota bene voor iets heel anders).

Deze man merkte op, "dat ik zwakke slijmvliezen had", dwz.: zwak qua immuniteit. (Altijd verkouden, maagpijn, BO - allemaal slijmvlies.)
Rustige vervolgde hij, dat ik een potje voor het lab meekreeg, hij wilde ontlastingsonderzoek doen, "want in de ontlasting kun je meten, waarom uw slijmvlies zo weinig weerstand heeft".
Ooookeeeejjjjjj....

De voglende ochtend eens met mijn eigen mest gekliederd, potje opgestuurd, een week later de uitslag.

"Ja hoor, we weten nu, waarom uw slijmvlies zo gevoelig is voor ontstekingen. Uw darmen produceren veel en veel te weinig sIgA. (Je schijnt gezond te zijn bij sIgA waarden tussen de 400 en 2000 - ik had nog geeneens 200.)
Daar gaan we wat aan doen!
Ik heb 3 maanden kruiden en druppels uit een flesje geslikt - en sindsien (afkloppen!!) alle klachten weg!!