Ik heb gehoord dat de dagen na de therapie erg heftig zijn?
Behandelden jullie in één sessie één traumatische gebeurtenis?
Ik zou erg graag persoonlijke ervaringen horen, dat mag uiteraard ook via PB
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En ik was ook heel benieuwd naar ervaringen van anderen en hoe het straks bij mij gaat.
) en vond het een beetje een rare methode. Nouja, het 'voelde' raar. Maar fijn dat er veel succesverhalen zijn hier

Cayenne schreef:Hoezo is dat de langste behandeling?Ik heb het ook gehad, ben er bijna een jaar lang mee bezig geweest met steeds een week tussen een behandeling omdat het anders te heftig was en ik niet genoeg tijd had om te herstellen.
Het is per persoon heel verschillend hoe je er op reageert. De een komt er relatief makkelijk doorheen, de ander blijft vervolgens een nachtje intern omdat die persoon niet voor zichzelf kan instaan na de behandeling.
Ik heb de langste EMDR behandeling van Nederland gehad en ben er echt heel sterk uitgekomen! De meeste mensen hebben voldoende aan een aantal sessies, maar je moet er echt klaar voor zijn, anders kan het ook tegen je gaan werken. Ik heb 47 behandelingen gehad.

bent.
Ik zit nog niet op 47. Ik ben pas bij 30, denk ik

Cayenne schreef:Ooh, op die manier.Zoals het er staatToendertijd stond die geregistreerd als langste (maar ik was ook een van de allereerste). Zal nu ongetwijfeld anders zijn
Een vriendin van mij gaat al richting de 2.5 jaar, maar doet hem nu met aanrakingen ipv piepjes