Ovulatiepijn of wat anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Ovulatiepijn of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 21:58

Bij deze dan maar.

Sinds een paar maanden valt mij op dat ik ongeveer op de helft van de maand een aantal dagen gewoon niet fit ben.
Opgezwollen buik en voor mijn gevoel echt eierstokken/baarmoeder.
Enige is dat ik op internet lees dat dat maar een dag duurt of een paar uur.
Ik loop er al een paar dagen mee, en dat dus elke maand?

Moet er wel bij zeggen dat ik begin december 5 dagen een Nuvaring gehad heb maar dat dit uit de hand liep.
Februari had ik eindelijk weer een normale menstruatie, alsin een die geen twee weken duurde. |o
Maar wel dit.. Zou dit gewoon nog naweeen zijn van de Nuvaring of kan dit gewoon met de jaren komen?
Ik heb nooit last gehad van dit soort dingen dus ik snap het niet heel erg.

Wel ben ik bekend met een gluten en melkallergie, maar dit voelt zo niet en kwam opzetten uit het niets.

Zijn er mensen die hier meer van weten? Of het zelf herkennen?

AdnerB

Re: Ovulatiepijn of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:00

mischien even googlen op je klachten?
of even de huisarts bellen om te vragen wat en waarom dit is?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:01

Ik heb dat soms ook :) Als je er erge pijn bij hebt dan noemen ze het Mittelschmerz.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 22:04

Dat heb ik gedaan, googelen maar daar vond ik dat dat maar een dag aanhoudt of een paar uur.

Huisarts kan, maar die zei al na de Nuvaring dat de reacties die ik heb echt heel heftig zijn.
Dat zou max een hele cyclus duren en dat was dat, dat waren dus 3 cyclussen bij mij..
Ik vraag me dus sterk af of ik daar wat mee opschiet gezien ik zo apart reageer.

phormicola, stomme is dat ik nooit dat soort dingen gehad heb.
Na mijn Nuvaring ding kreeg ik allerlei ellende, van schimmelinfectie tot nog wekenlang depressief, menstruatie compleet van slag enz. ^)
Echt heel pijnlijk is het niet, maar ik ben er zo moe van en ik ben echt zo enorm gezwollen.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:10

Ik heb ook klachten gehad na gebruik van de nuvaring. Ik heb hem hooguit 2 weken geprobeerd.
Alsof ik blaasontsteking had.
Uiteindelijk gind het bij mij na verloop van tijd vanzelf over.

Maar misschien kun je toch voor de zekerheid een 2nd opinion vragen aan je huisarts.
Als jouw klachten aanhouden moet hij je wel verder onderzoeken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 22:17

Tijd geleden ben ik er voor naar de huisarts geweest.
Maar omdat ik zo heftig op dingen reageer zei ze dat alles wat ze zou geven het alleen erger zou maken.
Ik kan zeer slecht tegen reguliere medicatie en zit ook met bijvoorbeeld fytotherapie op max de helft van de dosis ofzo.
Volle dosis is eigenlijk altijd teveel, een normale arts kan er dus in dat opzicht weinig mee.

Gelukkig heb ik van paracetamol en Diclofenac geen last, maar hormonen en veel soorten andere medicatie gingen niet of in zeer kleine dosis.

Hoofdreden voor het stoppen met de nuvaring bij mij was dat ik echt zo onwijs depressief werd!
Echt niet normaal, binnen 2 uur na inbrengen veranderde ik van vrolijk in enorm depressief.
En dat bleef zo en werd alleen maar erger, geen ding om nog even vrolijk 3 maanden vol te houden om het lichaam te laten wennen.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:20

maar medicijnen nemen heeft geen nut als je niet weet waar de klachten vandaan komen.
Misschien is er echt wat met je eierstokken aan de hand?

Wat heeft de huisarts de eerste keer onderzocht?

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:23

Al een echo gehad? Misschien heb je cysten op je eierstokken zitten vanwege de hormoonveranderingen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 22:25

Huisarts heeft niets onderzocht verder.
Tot voor de Nuvaring ook nooit klachten gehad.
Huisarts heeft alles aangehoord en ik vermoed aangenomen dat het van de Nuvaring kwam?

Nog geen echo gehad, maar ik houd het wel even in mijn hoofd!
Zelf heb ik nooit echt klachten gehad dus ben op dat gebied een enorme leek.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 01:18

Ik ga maandag toch de huisarts maar bellen, lig met twee steken in mijn buik in bed. -O-

Voordat ik dit probeerde heb ik sterilisatie geoppert, dit i.v.m. een handicap waarvan de kans groot is dat ik die doorgeef.
Maar daar willen ze niet aan met mijn leeftijd, dus moet ik het maar met rubbertjes doen in de toekomst.
Spiraaltjes durf ik met mijn lichaam echt niet aan, ik moet al alle zeilen bij zetten om alles goed te houden.
Mocht ik ooit een morning afterpil moeten slikken wil ik niet weten wat dat aan gaat richten met voor 2 weken pil-hormonen erin.

Toch maar weer naar de huisarts dan maar denk ik, en hopen dat ik die gyneacoloog kan spreken daar.