Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FahyaFemke schreef:is je eetgewoonte fout dat je dan zelf weet, maar niet wilt veranderen?
_AAASCHAAA_ schreef:Mijn diagnose kwam toen ik voor behandeling bij een kliniek werd aangemeld. Daar is hebben ze toen anorexia gediagnostiseerd. Het is niet dat je weet dat je niet dik bent. Ik heb in het ziekenhuis gelegen met een verschrikkelijk ondergewicht maar ik zag mezelf nog steeds als veel te dik. Als ik de foto's zie, zie ik niet dik maar wel dun, iets waar ik soms nog naar terug verlang. In slechte periodes. Ook is vaak ook niet echt niet willen eten ( ja in het begin wel ) maar op den duur kun en durf je niet meer. Complete paniek een een blokkade op dat moment.
Het besef dat je het fout doet is er in het begin niet. Het valt allemaal mee en je wilt het vaak niet zien dat het fout is maar iedereen bahalve jij ziet dat het mis gaat. Ik vond zelf dat iedereen spoken zag. Ik was niet ziek en iedereen overdreef, er was niets aan de hand. In de behandelingen is bij mij de erkening gekomen dat ik zelf ook zag dat het niet normaal was, maar ik haalde er winst en kracht uit. Ik voelde me er sterk door, het levert iets op, daarom wou ik niets veranderen in het begin, nu wil ik heel graag overal vanaf zijn, en heb ik niet de kracht, doorzettingsvermogen om me tegen mijn eetstoornis te verzetten.
Ik heb nu trouwens geen hulp meer. bij 2 klinieken met chronisch bestempeld. Meerdere psychologen en hulpverleners gehad iedereen gooit het op chronisch en kan me niet helpen. Nu gaat het wel aardig, maar wanneer het weer even helemaal doorslaat zou ik wel eens wensen dat ik nog wel ergens terecht kon...