Jeej, leuk dat je komt kijken!Heb je ook (last van) faalangst?
Ik heb een beetje lopen zoeken op Bokt maar kon er geen 'echt' topic over vinden.
Het lijkt mij heel fijn en gezellig om met mensen te praten die ook faalangst hebben en er dagelijks mee te maken hebben.
Mijn ervaring:
Al jaren heb ik faalangst, continue heb ik het gevoel dat ik 100% moet presteren. Dat alles in één keer moet kunnen gaan en moet lukken. Soms ben ik er zó onrustig van, dat ik niet meer weet hoe ik moet ontspannen.
. Ook is mijn gedrag dan ineens anders, snel gepikeerd, snel chagrijnig of afgeleid. Door de faalangst heb ik ook jaren boulimia gehad. Puur door de druk die ik in mezelf voel, de ervaringen en vooral het gevoel wat ik had. Een gevoel dat ik niet goed genoeg was, ging snaaien etc. Je kent m'n topic's vast wel.
(inmiddels gaat dit een stuk beter!)
Mijn faalangst komt bij veel dingen voor: bij andere mensen, bij de paarden, op het werk, in de kroeg, in het verkeer, in de straat, in de liefde en zelfs op Bokt
Vaak hou ik m'n mond dicht om zo geen verkeerde indruk achter te laten. Of: als ik dan iets wél zeg (een grapje bijvoorbeeld) dan kan ik ineens heel moeilijk uit m'n woorden komen. Waardoor men moet lachen of (nog erger) dat men me niet begrijpt. Dan denk ik dat ik het goed uit leg, maar omdat ik moeilijk uit m'n woorden kom dan, vertel ik maar de helft.
Ook moet ik snel lachen als ik zenuwachtig ben. En kan ik me om hele kleine dingentjes enorm druk maken
Herken jij je hier in, of ervaar jij faalangst anders?
Kom dan gezellig mee kletsen!
Hier een lotgenootje.
Blijkbaar meer vertrouwen dan ik in mezelf heb anders vond ik het niet zo spannend. Bij mijn laatste wedstrijd vond een andere deelneemster dat ik slecht paardreed en zei dat op een behoorlijk banketstaaf manier,dat heeft zoveel effect gehad dat ik er sindsdien niet meer opgezeten heb.
jippie!
). En tijdens de lessen, dan gaat het ook goed