Zijn er geesten bij ons in huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Angel__

Zijn er geesten bij ons in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 13:26

ik weet niet echt hoe ik de topic moest noemen.
ik hoop dat de topic goed staat hier. wist niet waar ik het neer moest zetten

ik begin maar bij het begin, eigenlijk is het een heel groot verhaal maar dit is een stukje ervan waar ik nu wel veel last van heb.
sinds dat wij (woon nog bij mijn ouders hoor) 12 jaar geleden zijn verhuisd, zie ik vaak iemand bovenaan de trap naar zolder zitten , die gene kijkt me dan aan.
het is niet iemand in kleur, dus kan niet zien of het een vrouw of man is. maar ik ben er wel bang voor altijd zet ik de lamp aan op mijn telefoon als ik naar de wc moet(die zit halverwege de gang) omdat ik er bang voor ben......

ik was een jaar gelede thuis bij een vriendin(die kende ik toen 2 weken dus die wist totaal niets van mij) en die moeder zag kennelijk geesten. en vertelde dat er een vrouw achter mij stond, die mij beschermde en vertelde allerlei dingen daarover. (mijn moeder haar moeder is overleden toen ze nog jong was) de dingen die de moeder van die vriendin zei, (heb ik nagevraagd aan mijn moeder) en dat ging over mijn oma.
die vrouw vertelde dat het waarschijnlijk ook de vrouw was die ik bovenaan de trap zat. (die gene zie ik trouwens niet vaak )

maar 2 dagen geleden heeft mijn moeder haar vader dood gevonden. na vele jaren geen contact, had er iemand gezegt dat het niet goed ging met haar vader en had mijn moeder contact gezocht en ging langs. kennelijk lag hij al een aantal weken dood in huis. (ik heb hem ook zien liggen, dit was echt geen fijn beeld. vooral niet omdat ik mijn opa nog nooit heb gezien)

maar nu heb ik al 2 nachten dat ik met nachtmerries wakker word, en als ik naar de wc moet, zit die gene dus boven aan de trap. ook zag ik gisteren iemand in mijn kamer, die wel snel weg ging . maar ik was echt heel bang

heeft er iemand toevallig ervaring met zulke dingen? want ik heb al 2 nachten super slecht geslapen, voel me totaal niet op mijn gemak
ik vind het eigenlijk best eng.....

Kiwipitje

Re: Zijn er geesten bij ons in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:07

Geesten bestaan niet.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:08

geesten bestaan wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:11

Geesten bestaan wel!
Ik snap dat je er bang voor bent. Soms voel ik ook een aanwezigheid op mn slaapkamer, vooral in de zomer.
Een soort drukkend iets, kan het gevoel niet helemaal omschrijven.
Ik zet meestal de deur los, doe het gordijn open en het licht aan. Dan kan ik meestal wel slapen.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:12

Je hebt van die mensen die dus met geesten kunnen praten, en die kunnen de geesten vragen om weg te gaan. Of je laat iemand die in het huis de geesten kunnen verdrijven ofzo?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:14

Als die vrouw je oma is dan is dat toch niet eng? :)
Misschien kan je nog eens met de moeder van je vriendin praten?
Klinkt alsof zij je er wel mee kan helpen.
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 01-03-13 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:14

Ik geloof dat er degelijk geesten bestaan door eigen levenservaring..
Dus het is zeker mogelijk.. en mensen die ik ken *verschillende zien ook wel dingen enzo..*
Bij mij was het meer dat ik in me bed lag.. en dat mijn potje pennen eerst werdt opgetild.. en toen weer neergezet werd.. en daarna werdt omgetikt.. Ik lag in me bed.. en ik hoorde het alleen..
toen het pennebakje omlag.. heb ik het licht aangedaan..
er was niks te zien.. wel lagen al me pennen door me hele kamer..
Het pennebakje stond op me bureau zonder iets eromheen dus kon niet uit zichzelf zijn omgevallen...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:15

Kiwipitje schreef:
Geesten bestaan niet.

Goed onderbouwd bewijs daarvoor? Want dat zou ik dan wel eens willen lezen :j

@ Pummer12: Zelfde vraag :j

@ Ts: Geen idee of geesten bestaan, aan de ene kant ben ik geneigd om er in te geloven dat ze wel bestaan. Aan de andere kant ben ik geneigd om te geloven dat het allemaal onzin is en ze dus niet bestaan.
Maar ja... soms gebeuren daarvoor gewoon te veel toevalligheden of rare/gekke dingen en dan begin ik weer te twijfelen.

Zo te lezen doet deze geest (als ze echt bestaan) je geen kwaad, ten slotte zit ze tot nu toe alleen maar op de trap en verder niet.
Dat je nu nachtmerries hebt is niet zo raar, tenslotte heb je net iets heel engs en ergs meegemaakt. Je eigen opa dood zien liggen in een woning weken na het tijdstip van overlijden is voor niemand prettig. Dus ik vermoed eerder dat de nachtmerries daardoor komen, en doordat je daarom al gevoeliger en prikkeliger bent zul je eerder iets (denken te) zien.

Praat er eens over met je moeder, misschien ziet zij die vrouw soms ook wel op de trap zitten?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:41

Als het je oma is, is hoef je niet bang te zijn.
Wil je haar toch weghebben, kan je haar in gedachten of hardop vragen om weg te gaan.

Ik geloof zelf dat geesten bestaan, het zijn een soort energieen. En aangezien ik die kan aanvoelen, kan ik ook geesten voelen.
Vroeger veel meer dan nu, maar heb het wel eng gevoden, om te weten dat er nog iets om iemand in de ruimte was waar je zelf stond. Die je niet kan zien of horen, alleen voelen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:44

Anoli schreef:

Dat is vaak genoeg onderzocht hoor :') geef jij maar eens goed onderbouwt, wetenschappelijk bewijs voor de stelling dat geesten wél bestaan. Dat is een stuk moeilijker.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:46

phormicola schreef:
Anoli schreef:

Dat is vaak genoeg onderzocht hoor :') geef jij maar eens goed onderbouwt, wetenschappelijk bewijs voor de stelling dat geesten wél bestaan. Dat is een stuk moeilijker.

Maak hier nou geen discussie van, doe maar via pb.
TS heeft weinig aan dit soort posts ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:47

Ik kom bij mensen thuis om huizen energetisch te reiningen, als je meer wil weten hoor ik het wel? Het kan ook zijn dat ze met je mee liften als je van huis gaat, ze kunnen je uit putten enz.Ze kunnen zorgen voor ziekte, pech en ongeluk. Weg er mee dus.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 01-03-13 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:48

Ja baas.

TS, misschien kan de moeder van je vriendin je helpen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:48

Pff dit lijkt me best eng , ik weet niet of ik geloof dat ze bestaan maar er zou best 'meer'kunnen zijn na de dood... Misschien met een geestenfluisteraar contact opnemen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:49

Ik was hier altijd heel nuchter over. Wat je niet ziet, bestaat niet. Heb er nooit in geloofd.
Tot er in ons huis ook rare dingen gebeurde.

Wij hebben een deurbel met een deuntje. Op een gegeven moment ging steeds de deurbel af zonder dat er iemand voor de deur stond. Op zich te verklaren. Maar het deuntje was anders. Het was een deuntje uit de burgeroorlog.

Ook gaan de lampen in de keuken vanzelf langzaam uit alsof iemand aan de dimmer zit. Maar er zit helemaal geen dimmer op. De lampen gaan ook vanzelf weer aan na een tijdje.
Ook te verklaren...

Gisteren 2 jaar geleden overleed mijn oma. Sinds die dag blijft mijn digitale wekker hangen op 01:17 uur. Dit is de tijd dat mijn oma overleden is.
In het begin zette ik hem iedere keer weer terug op de goede tijd, maar steeds bleef hij op 01:17 uur hangen.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ben nog steeds erg nuchter, maar het is wel raar.
Eigenlijk denk ik dat er wel meer is.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:51

phormicola schreef:
Anoli schreef:

YamaSaki schreef:
Maak hier nou geen discussie van, doe maar via pb.
TS heeft weinig aan dit soort posts ;)

Omdat ik hier geen topic wil verstoren heb ik een pb gestuurd want blijkbaar is goed lezen nog steeds erg moeilijk...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:52

Omdat je hier geen topic wil verstoren zet je in het topic dat je het topic niet wil verstoren, dat je een pb hebt verstuurt en zet je iemand te kakken. Way to go :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:53

Okee ontopic dan nu maar weer.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:57

Je kan je hier voor zelf afsluiten, als je het heel graag wil.
Misschien wil je toch iets er over weten. Bijv. Wie het is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:58

Nee wie het is om daar achter te komen heeft geen zin, gewoon iemand laten komen.Waarom zou iemand willen weten wie het is?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:59

Ik zou die fles whiskey maar terug in de kast zetten _O-.

Nee, ff zonder gekheid, ik geloof wel dat er energie is, maar niet dat je mensen of silhouettes kunt zien.
Verder wel eens met Annoli, gok dat de nachtmerries toch ergens anders vandaan komen.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:59

Geesten, of hoe je ze ook noemen wilt, bestaan wel degelijk. Ook uit eigen ervaringen weet ik dit voor meer dan 100% zeker. Ik stel me er zelf echter niet teveel voor open om niet te veel negatieve invloed binnen te laten. Ik heb zowel ervaringen met overleden dieren als met mensen. Vooral na de dood van mijn vader 2,5 jaar geleden heb ik veel dingen gezien en heb ik blijkbaar zelf ook in de tussenfase gezeten.
Als de geesten die jij ervaart je bang en onzeker maken moet je er iets aan doen hoor.
Er zijn genoeg mensen die je daarmee kunnen helpen en inderdaad hardop of in gedachten duidelijk vragen of ze weg willen gaan kan ook helpen.
Sterkte.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:00

Probeer niet te angstig te zijn want dan komen ze sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:10

Interessant TS! Ik geloof er absoluut in vooral sinds vorige week zaterdag :')
Heb je vaker zulke dingen meegemaakt naast dit TS?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:30

Omdat dit topic geopend is door een niet goedgekeurd SA hier dan ook een slotje