2,5 week geleden met de carnavals optocht heb ik mijn knie overbelast. Ik liep een optocht mee die ongeveer 3 uur duurde. We hebben veel dezelfde dans pasjes gemaakt, na ongeveer een uur begon ik de buitenkant van mijn knie te voelen als ik elke keer opzij sprong. Maar ben gewoon doorgegaan, had zoiets van, "Och iedereen gaat door en wil deze optocht uitlopen". Toen de optocht erop zat kon ik gewoon niet meer lopen. De buitenkant van mijn knie deed zo ontzettend zeer. Het leek op spierpijn, maar dan 20x erger.
2,5 week later zit ik er nog mee. Als ik gewoon rustig aan loop en niks geks doe, heb ik er geen last van. Maar als ik een flinke pas erin heb of bijvoorbeeld boodschappen doe, dan begin ik de buitenkant van mijn knie weer te voelen. Gelukkig lang niet meer zo erg als 2,5 week geleden, maar wel genoeg om mij mank te laten lopen.
Heb sinds gisteren een knieband, hou die voorlopig maar even om, dit scheelt wel iets. Ivm werk kan ik maandag pas bij de dokter terecht.
Misschien herkent iemand dit? Of weet iemand wat het zou kunnen zijn?
als je er heel veel last van heb kan je altijd krukken halen bij de thuiszorg ( ik heb zelf standaard een paar krukken thuis omdat ik nogal een brokkenpiloot ben ) ik denk dat het vooral overbelasting is, ik heb dit zelf ook gehad na 1 sportdag (hele dag dingen zoals piepjes test, heel veel rennen, voetballen) hier heb ik ook bijna een maand last van gehad maar bij mij duurt het sowieso langer omdat ik uitgerekte kniebanden heb en een knieschijf die bij een te snelle beweging naar binnen schiet (een soort van uit de kom)
maar de enige tip die ik kan geven is KOELEN + HOOGHOUDEN
Geen knieband dragen. Als het dik/heet is koelen, anders heeft dit ook weinig zin. Rustig in je eigen tempo bewegen is het beste, je spieren moeten tenslotte wel in conditie blijven.
Blijven bewegen, de doorbloeding met goed blijven. In een rustig tempo gewoon je dingen doen is toch echt het beste. Niet stilhouden, dat wordt het enorm stijf. Sterkte!
Antheman
Geplaatst: 01-03-13 14:52
Voor jou hoop ik niet dat je een slijmbeursontsteking hebt..... Daar ben je een poos zoet mee. Daarvoor moet je echt even langs de huisarts en die schrijft je dan rust en Diclofenac voor.
Florenc
Geplaatst: 02-03-13 07:48
Ik heb tijdens een vijfdaagse trektocht deze zomer mijn knie ook serieus overbelast (vooral de afdalingen zijn dan een hel, maar hé, je kan niet terug hé), en daar heb ik ruim 1,5 maand 'last' van gehad (in de zin dat ik niet kon sporten, lichte pijn begon te voelen als ik verder dan 1km stapte, last had bij trappen doen,..). Enige wat de dokter mij kon aanraden, was rust, rust, rust, rust (en eventueel een pijnstiller).
Dik/warm is je knie meestal op het moment dat je'm overbelast. Als ze 2,5week later nog steeds dik en warm is, is er iets grondigs mis. Vrees dat koelen en hoog houden ondertussen niet zoveel meer uitmaakt.