Afslanktips.. Wie heeft ze?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiovili

Afslanktips.. Wie heeft ze?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 20:25

De titel zegt eigenlijk al genoeg.
De laatste 2 jaar ben ik 8 kg aangekomen. Ik woog altijd 56 en nu dus 64. Nog niks schokkends, maar als ik zo door blijf gaan ben ik bang dat de kilo's er ook aan blijven vliegen.
Alle tips zijn welkom.. Ik heb gewoon een beetje hulp nodig denk ik.
Tuurlijk weet ik dat ik de chips, nootjes en andere lekkere dingen beter kan laten staan.
Zijn er overigens echt middeltjes die helpen bij het afvallen?
Verder heb ik trouwens niet echt zeeën van tijd om uitgebreid te koken. Werken beide dagelijks tot 18.00 uur en daarna moet ik aan de studie.
Tuurlijk wil ik er wel de tijd voor nemen, want dat doe ik nu ook al. Ik kook wel dagelijks (dus geen magnetronmaaltijden oid).

Ik hoor graag jullie reacties. :j

_Tara_

Re: Afslanktips.. Wie heeft ze?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:29

Noten zijn juist een gezond en vullend tussendoortje. Maar dan heb ik 't wel over ongezouten noten.

Middeltjes die helpen bij het afvallen bestaan niet, dan zouden er niet zoveel mensen moeite hebben met afvallen, als daar een middeltje voor was :P

Verder 'gewoon' genoeg drinken, voor volkoren producten kiezen, fruit/groente/noten als tussendoortjes, matig zijn met zuivel/vlees/vis. En natuurlijk genoeg bewegen! Dat hoeft dan echt niet meteen keihard sporten te zijn maar kleine dingetjes als de trap ipv de lift/roltrap kunnen al schelen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:30

Stoppen met eten? :')

Wat lijkt je zelf verstandig als je wilt afvallen? Niet snoepen en meer bewegen. Gezond etenspatroon. Blijf je dan nog aankomen zonder verklaarbare redenen, ff naar de HA voor bloedonderzoek.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:31

Kijk eens op internet voor de maaltijdsuggesties van Sonja Bakker. Deze zijn lekker, vaak niet te ingewikkeld om te maken en kosten ook niet meer tijd om te maken dan een normale maaltijden. Dan eet je gezond, lekker en val je misschien ook iets af.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:53

eenitraM schreef:
Stoppen met eten? :')

Wat lijkt je zelf verstandig als je wilt afvallen? Niet snoepen en meer bewegen. Gezond etenspatroon. Blijf je dan nog aankomen zonder verklaarbare redenen, ff naar de HA voor bloedonderzoek.

Bij mij helpt het juist om af en toe nog te snoepen of wat lekkers te eten. Was wat aangekomen door wat vreetbuien en toen maar even mijn eetpatroon weer flink omgegooid. Gezond eten en af en toe een lekkere koek, snoep of wat dan ook. Zo heb ik van het weekend een stuk appeltaart op en gisteren weer, maar ben alleen maar afgevallen.

Door gezond te eten en goed te bewegen kan je af en toe ook iets lekkers eten waardoor de drang om iets lekkers te nemen ook weer minder wordt is mijn ervaring.

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:58

Inderdaad, ik ben 12 jaar geleden 35 kg afgevallen met 3x per dag gezond eten, water drinken, buikspieroefeningen en natuurlijk paardrijden. Na het overlijden van mijn paard gunde ik mezelf geen tijd meer om te sporten en resultaat in 10 jaar weer 16 erbij.... maar... ben begonnen met hardlopen en nu rijd ik weer en nu waren ze er weer afgevlogen. Bij mij werkt het ook als ik mezelf af en toe wat gun, anders is het niet uit te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:19