Pijn onder jukbeen wanneer ik mijn neus ophaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Pijn onder jukbeen wanneer ik mijn neus ophaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 10:19

Wie o wie herkent dit?

Sinds een tijdje heb ik iets "vreemds", steeds als ik mijn neus ophaal krijg ik een vervelend
gevoel onder mijn rechter jukbeen. Het voelt een beetje als een blauwe plek die van binnen zit,
het doet niet heel erg pijn, maar fijn is het ook niet. Het is alleen rechts. Ik heb het idee dat
het erger is als ik buiten in de kou ben. Het is niet áltijd, want als ik het zelf probeer "op te
wekken" dan is het vaak niet.. Ik gok dat het iets met die holte is, maar ik ben verder niet
verkouden en ook niet geweest de laatste tijd. Ik heb wel vaker holte ontstekingen gehad,
maar dat voelde heel anders. Overigens was het een paar dagen weg, maar nu is het weer
terug!

Ik maak me er verder geen zorgen over, maar ik ben wel benieuwd of iemand het herkent en/of
weet waardoor het kan komen?

Urielle

Re: Pijn onder jukbeen wanneer ik mijn neus ophaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:17

Is het niet gewoon gekneusd?
Ik heb ooit bij de huisarts gezeten met hetzelfde gevoel, dacht ook aan een holteontsteking, maar de huisarts had nogal lol toen bleek dat het gewoon gekneusd was. :o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:19

Het doet verder geen pijn als ik erop druk en ik kan me ook niet herinneren dat ik me gestoten heb. :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 21:25

Niemand? :Y)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:14

Misschien een bijholteontsteking? Ik had hetzelfde vorig jaar, alleen dan in mijn voorhoofd, net boven me wenkbrauwen.

Als ik me hoofd lager deed dan mijn schouders ( dus voorover hangen) begon het als een gek te bonken.

Edit: ik had dus voorhoofdsholte ontsteking

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 22:18

Ja ik zat inderdaad ook te denken aan een holte ontsteking, maar dat gaat toch vaak samen
met verkoudheid? Als ik voorover hang doet het ook geen pijn, puur als ik mijn neus ophaal.
Het blijft apart! Als het erger word pleeg ik wel een belletje naar de huisartsenpost.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:35

Meestal wel met verkoudheid ja geloof ik.

Ik zou het nog even aankijken en anders een bezoekje doen aan je ha.

Wat ik me net bedacht; ben je net bij de tandarts geweest? Toen er bij mij een kies was getrokken had ik een soort gaatje in mijn kaak(holte?) zitten wat ook raar aanvoelde.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 22:38

Hmm nee, dat is alweer een tijdje geleden! En ik heb eigenlijk ook nog nooit gaatjes gehad of een tand
moeten laten trekken.. Maar daar had ik nog niet aan gedacht, dat het ook met je gebit te maken kan
hebben. :)

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:44

Bijholte ontsteking. Daar heb ik twee jaar mee gelopen en dat is geeindigd in een voorhoofdsholte ontsteking. Niet leuk ;(

Een paar weken geleden weer "druk" bij mijn jukbeenderen en kiezen na een flinke verkoudheid. Weer een neusspray van de dokter gehaald en langzamerhand gaat het over.

Niet zo lang mee blijven lopen net zoals ik hoor, das geen pretje.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 22:53

Maar ik vind het zo vreemd dat ik verder niet verkouden ben en verder ook geen klachten heb echt puur
bij het ophalen van mijn neus voel ik het en dan vooral buiten in de kou! Maar ik voel verder geen
constante druk, het gevoel is er ook echt maar heel kort als ik weer uhm.. Klaar ben met het ophalen
van mijn neus is het weer weg. :Y) Echt alsof je eventjes op een blauwe plek drukt en dan weer loslaat.
Spray is toch meer voor als je neus en holtes verstopt zitten? Want mijn neus zit in ieder geval niet
verstopt!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:45

Sem_ schreef:
Het doet verder geen pijn als ik erop druk en ik kan me ook niet herinneren dat ik me gestoten heb. :D

Was bij mij ook beide niet het geval, wij hadden later het idee dat mijn vriend bij het omdraaien verm. op mijn wang geslagen gehad en ik doorgeslapen heb. Het is nooit dik, blauw of van buiten pijnlijk geweest, alleen een doffe pijn van binnen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:05

Wat apart! Zou best eens kunnen, misschien een kopstoot van de hond of een paard waar ik niet bij
stil heb gestaan.. Ik blijf het nog even aankijken. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:37

Het is nog altijd niet weg.. >;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:50

Ik denk ook een holte ontsteking :j