Iemand die het weet? Vreselijke buikpijn klachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Tink

Iemand die het weet? Vreselijke buikpijn klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:08

Om een lang verhaal kort te maken, ik kamp sinds twee dagen met zulke buikpijn dat ik amper kan lopen.

Even wat uitleg:
Ik heb 29 Januari een spiraal laten plaatsen. Ik vond het echt een peace of cake! Het was even tanden bijten maar verder alles goed verlopen.

Nu heb ik de hele week 's avonds al wat buikpijn, maar niet ernstig, gewoon wat buikpijn wat ik wel vaker heb als ik vermoeid ben. Nu kreeg ik afgelopen zaterdagnacht ontzettende buikkrampen, niet gek, aangezien ik 's zondags ongesteld moest worden. Ik ben het ook netjes geworden, het was een druppel en daarna over. Ik helemaal blij *\o/* Zondagavond is de ellende begonnen, ik kreeg vreselijke buikpijn vooral rechtsonderin maar toch maar gewoon naar bed gegaan en niks aan de hand. Ik ben om 02.30 wakker geworden en sindsdien geen oog meer dicht gedaan. Ik weet de buikpijn aan mijn ongesteldheid, dus aleve feminax gepakt en terug mijn bed in maar de klachten bleven aan. Ondertussen om 04.30 nog een paracetamol en ibuprofen gepakt. Om 06.30 opgestaan, werk gebeld dat ik het echt niet ging redden en op de bank gaan zitten, ik kon nog amper lopen van de pijn in mijn buik. Kruik erbij en gewoon uitzingen dacht ik bij mezelf. Echt bleef de pijn aanhouden en mijn moeder vertrouwde het niet dus toch maar een ritje naar de HA. Om 09.30 zat ik op de EHBO aangezien de huisarts me verdacht van een acute blindendarmontsteking, daar bloed geprikt, urine ingeleverd en het hele riedeltje. Bij de huisarts zat ik op 37 graden en ondertussen op de EHBO zat ik al op 37.9 dus blindedarm was zeer aannemelijk. Maar blijkbaar toch niet....

Onstekingswaarden waren goed dus het kon het volgens de arts eigenlijk al niet zijn. Voor de zekerheid toch maar een echo van gehele buik. Alles werd goedgekeurd, niks afwijkends te zien. Goed nieuws maar ook slecht nieuws natuurlijk aangezien ik nog steeds ontzettend buikpijn had ondanks de vele pijnstillers. Toch nog maar doorgestuurd naar de gyneacoloog voor inwendige echo want het kon toch van de spiraal komen en een verkrampte baarmoeder. Dat was ook allemaal goed, schone baarmoeder, schone eierstokken en eileiders en ze had zelden zo'n verschil gezien tussen de eerste en tweede echo. Alles was heel netjes :j Dus dan krijg je diclofinac en dan moet je het thuis maar zien. Wanneer ik koorts kreeg moest ik maar terug komen en anders maar terug naar de huisarts.

Vanmorgen opgestaan, ik dacht dat het wel ging, gelukkig goed geslapen. Maar na tien minuten begon het alweer, nou een diclofinac gepakt en toch maar weer rustig aan doen. Ja niet dus. Het werd maar erger en erger dus na twee uur nog maar een diclofinac gepakt. Uiteindelijk om 12.00 toch maar de HA weer gebeld voor zwaardere pijnstilling aangezien dit niet uit te houden was. Ik moest met spoed komen, gingen ze ontstekingwaarden e.d prikken en als die niet goed waren moest ik terug naar de EHBO. Nou goed en wel, jullie raden het vast... Ontstekingswaarden waren prima, zelfs met de helft afgenomen vergeleken met gisteren. Dus heb Tramadol gekregen, een soort van morfine en nu is het wel uit te houden. Ik mag er vandaag nog maar een en ik moet zeggen die vreselijke pijn zit er weer aan te komen. Ik heb vanmiddag heerlijk gelegen en genoten van eindelijk even pijnloos zijn... Maar niet dus. Ik ga morgen als het niet weg is nog maar eens opnieuw de HA bellen alleen van hem moest ik eerst eigenlijk 3 dagen de pijnstillers op peil laten komen in mijn lijf en zien hoe het dan is.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Of dezelfde klachten heeft/ heeft gehad?

Ik ben een beetje ten einde raad. Bedankt voor het lezen!

Noblesse_

Re: Iemand die het weet? Vreselijke buikpijn klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:11

Is een bezoekje aan het ziekenhuis geen optie ipv HA? Of zeg ik nu iets stoms :o ? Veel beterschap!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:13

Toen ik een blindedarmontsteking had waren mijn bloedwaarden ook goed. Twee keer getest en beide keren liet mijn bloed geen ontsteking zien.
Toen zijn ze toch een kijkoperatie gaan doen en bleek mijn blinde darm echt flink ontstoken te zijn en op klappen te staan.
Laat je niet afschepen als het echt niet goed voelt, laat ze verder zoeken!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:22

Noblesse_ schreef:
Is een bezoekje aan het ziekenhuis geen optie ipv HA? Of zeg ik nu iets stoms :o ? Veel beterschap!

Niks stoms hoor, maar ben gisteren na alle onderzoeken weggestuurd uit het ziekenhuis met de mededeling 'Je zal toch wat last hebben van de spiraal, het is een beetje heftige menstruatiepijn en met diclofinac komt het wel goed'. Ik zie het niet zo zitten om er weer een hele dag te zitten en afgescheept te worden als aansteller. Dusja.. Een begint beetje dubbel gevoel nu, met pijnstilling is het even weggeweest alleen het begint het nu weer langzaam terug te komen en pijnstilling is natuurlijk een uitkomst, maar er moet toch iets zijn??

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:24

Goof schreef:
Toen ik een blindedarmontsteking had waren mijn bloedwaarden ook goed. Twee keer getest en beide keren liet mijn bloed geen ontsteking zien.
Toen zijn ze toch een kijkoperatie gaan doen en bleek mijn blinde darm echt flink ontstoken te zijn en op klappen te staan.

Maar hebben ze bij jou geen echo gemaakt? Bij mij is mijn blindendarm namelijk netjes slank op de echo... Vandaag. Ik laat het er zeker niet bij zitten alleen om terug te gaan en weer met pijnstilling naar huis gestuurd te worden heb ik niet zo'n zin in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:28

Denise_Tink schreef:
Goof schreef:

Maar hebben ze bij jou geen echo gemaakt? Bij mij is mijn blindendarm namelijk netjes slank op de echo... Vandaag. Ik laat het er zeker niet bij zitten alleen om terug te gaan en weer met pijnstilling naar huis gestuurd te worden heb ik niet zo'n zin in.

Mmm, dat kan ik me dus niet meer herinneren, volgens mij heb ik geen echo gehad. Ben 2x naar huis gestuurd door de HA en op de eerste hulp en de 3e keer besloten ze tot een kijkoperatie.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:53

Misschien een rare vraag maar ben je al eens naar de wc geweest? Als je verstopt zit, kan je ook zulke klachten krijgen :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:58

Ik heb dat ook gehad, en ik had een baarmoederinfectie kwam waarschijnlijk nog door mn zwangerschap.
Ik was naar de HA geweest, ik kon amper lopen ook, was ik gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, moest daar gelijk blijven en aan het infuus voor 5 dagen.
Ik zou even controleren of je niet een infectie heb opgelopen.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 21:53

Armaris schreef:
Misschien een rare vraag maar ben je al eens naar de wc geweest? Als je verstopt zit, kan je ook zulke klachten krijgen :)

Ik kan gewoon goed naar de wc, 2x per dag zoals altijd :j Maar bedankt voor het meedenken!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 21:54

Sammy_xxs schreef:
Ik heb dat ook gehad, en ik had een baarmoederinfectie kwam waarschijnlijk nog door mn zwangerschap.
Ik was naar de HA geweest, ik kon amper lopen ook, was ik gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, moest daar gelijk blijven en aan het infuus voor 5 dagen.
Ik zou even controleren of je niet een infectie heb opgelopen.

Ik heb bij de gynaecoloog een inwendige echo gehad en die vertelde me dat alles van binnen er netjes uitzag, ik neem aan dat ze een infectie ook kunnen zien op zo'n echo? Een SOA is het ook niet en ook geen zwangerschap gelukkig. Bedankt voor het meedenken!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:16

Je lichaam schreeuwt het uit omdat het dat spiraaltje eruit wil hebben.
Ik heb precies dezelfde klachten gehad. Na een paar dagen heb ik dat klote ding eruit laten halen, want die pijn was niet te harden. Na een paar dagen mezelf heen en weer gewiegd te hebben was ik het helemaal beu.
Het klinkt alsof je nog niet hebt gekeken naar reviews op internet, doe dat maar eens.
Ik weet wel dat niet iedereen met horror te maken krijgt, maar daar kan je een boel narigheid lezen over spiraaltjes.