PINK schreef:Dallista: Heb ik al moeten doen, maar de ene huisarst (in opleiding) zegt wel migraine en mijn eigen niet..
Een huisarts is geen neuroloog. Mijn huisarts wist het ook niet, na veel gezeur en geklaag eindelijk bij een neuroloog terecht gekomen, en die stelde de diagnose binnen een paar seconden n.a.v. het hoofdpijndagboek (zelf had ik de diagnose al gesteld voordat ik bij de huisarts kwam, maar ja, dat vinden ze helemaal niet leuk, als patiënten zelf gaan wiki-en en denken dat ze het beter weten, pffft).
Echt, wat ze ook zeggen, als je last van hoofdpijn hebt, gewoon zo'n dagboek blijven bijhouden, het scheelt zo veel in een diagnose laten stellen, en later ook bij het kunnen zien of de medicijnen aanslaan (bv als je dagelijks medicijnen slikt om de frequentie van de aanvallen naar beneden te krijgen, maar ook of de pijnstillers altijd werken, een beetje werken, wanneer wel, wanneer niet, etc.)
Het probleem is ook dat sommige medicijnen, lang niet altijd bij iedereen met migraine werken, en sommige niet altijd etc. Ik kreeg van mijn huisarts maxalt voorgeschreven, nou, waardeloos, deed echt niets, en toen dacht de huisarts, dan is het dus geen migraine. Ja, hallo, als het leven zo simpel was...!