slaaptekort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

slaaptekort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:37

Hey!

Kunnen jullie helpen?
Ik slaap echt niet veel, en merk dit heel erg.
Ben helemaal gesloopt, en toch kan ik niet slapen, ook niet met tabletjes.
T is nu ook weer half 1 en op 10 voor 6 gaat de wekker weer -O-
Maar wat ik ook probeer, het lukt niet.

Hebben jullie tip?

Groetjes!

Merell123

Re: slaaptekort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:46

Eerste tip die ik je kan geven (maar die ik zelf ook moeilijk vind) is leg je telefoon/computer weg en ga er ook ECHT niet meer op kijken :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:25

Hier een artikeltje wat ik toevallig gister las over uitgerust wakker worden: http://www.sochicken.nl/lichaam/uitgeru ... orden.html
Kun je natuurlijk ook toepassen op als je niet in slaap kunt vallen. En inderdaad, leg je gsm/pc/tablet weg. Van dat licht wordt je lijf alleen maar wakkerder.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:46

ik vind je nogal jong om medicijnen te gaan gebruiken zowel homeophatisch als van de ha.
zit er niks achter verder. zit je ergens mee ? spookt er nog van alles door je hoofd, wat drink je voor het slapen of eet je nog. kijk je televisie of wat doe je?

mijn vriend kan ook niet goed slapen heeft nu rustgevende thee. zou je kunnen proberen. de rest van pilletjes etc was niks voor hem, hij heeft nu zo 'n spray weet even niet hoe het heet. kijk vanavond wel. is wel duur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:48

Iig alle elektrische apparaten weg! Licht van telefoon/laptop/tablet blijven je hersenen zo activeren dat je lichaam in de 'wakkere' staat blijft en niet in de 'slaapstand'. Bovendien is straling van elektrische apparate ook niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:25

StalNollie schreef:
ik vind je nogal jong om medicijnen te gaan gebruiken zowel homeophatisch als van de ha.
zit er niks achter verder. zit je ergens mee ? spookt er nog van alles door je hoofd, wat drink je voor het slapen of eet je nog. kijk je televisie of wat doe je?

mijn vriend kan ook niet goed slapen heeft nu rustgevende thee. zou je kunnen proberen. de rest van pilletjes etc was niks voor hem, hij heeft nu zo 'n spray weet even niet hoe het heet. kijk vanavond wel. is wel duur.

T zijn meer soort pilletjes dat je wat tot rust komt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:26

StalNollie schreef:

Ik drink s avonds thee, soms zit ik wel wat te lang achter de computer ja, ga dat nu zowizo verminderen ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:26

prugelpiet schreef:
StalNollie schreef:

T zijn meer soort pilletjes dat je wat tot rust komt ;)

Ik lees even mee.
Ik heb trouwens ook van die pilletjes, dan slaap ik redelijk op tijd, 12 uur is beter dan 3 uur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:10

Slaappillen (zoals diazepam) werken averechts: die verkorten namelijk je diepe slaap. Dus je bedondert je lichaam.

Sterke melatonine tabletten al geprobeerd? En sowieso een uur voordat je op bed wil gaan geen prikkels meer; tv uit, telefoon weg en geen computer meer. Verhuis ook naar een donkerdere plek. Geef je brein ook de tijd om moe te worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:14

Oh ja, en probeer een ritme te vinden zodat je elke avond rond dezelfde tijd in bed ligt en elke ochtend rond dezelfde tijd er weer uit gaat.
Dus niet de ene keer al om 2100 naar bed en er om 600 weer uit en de andere dag om 2400 naar bed en tot 1200 in je bed blijven liggen. Raakt je hele lichaam van in de war.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:15

verootjoo schreef:
Oh ja, en probeer een ritme te vinden zodat je elke avond rond dezelfde tijd in bed ligt en elke ochtend rond dezelfde tijd er weer uit gaat.
Dus niet de ene keer al om 2100 naar bed en er om 600 weer uit en de andere dag om 2400 naar bed en tot 1200 in je bed blijven liggen. Raakt je hele lichaam van in de war.

Ter aanvulling; ook in het weekend proberen je aan het ritme te houden :j want flink lang uitslapen kan het hele ritme in de war gooien en slaap je die avond weer niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:16

Ja, ik bedoel ook in het weekend met laat naar bed en lang uitslapen :P

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:16

Zoals hierboven staat: pc, gsm etc. allemaal uitzetten en vervolgens een goed boek pakken.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:20

Herkenbaar, hier ook een slechte slaper. Tips: minimaal een uur voordat je naar bed gaat geen beeldscherm meer bekijken (dus geen laptop, tv, mobiel). Warme melk of thee drinken. En als dit langer zo doorgaat even naar de huisarts. Soms ligt er een andere reden achter..
Succes!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:26

Ik zie dat je 12 bent. Heb toevallig voor mijn opleiding een onderzoek gedaan naar gedrag van mensen rond die leeftijd (pre-pubers). Die maken pas laat melatonine aan waardoor je later moe wordt. Het is dus inderdaad een tip om misschien melatonine te proberen.