Kan je eerder stoppen met de pil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Kan je eerder stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:07

Hoi, mijn 'periode' is altijd erg heftig en ik baal er als een stekker van dat ik soms 2 dagen niet kan lopen.
Ik heb extreme rugpijn en lichte buikpijn.
Ben hiervoor naar de huisarts geweest, helaas is mijn moeder niet echt hulpzaam over dit onderwerp.
Ze is zelf ook zo heftig ongesteld geweest en heeft dat altijd gewoon geaccepteerd.
Ik wil héél graag een spiraaltje omdat ik gehoord hebt dat het minder zeer doet.

Wat ik nu doe is heel vaak doorslikken, ik weet dat dat slecht voor je is maar ik zie er zo tegen op altijd!
Ik ben er letterlijk ziek van.
Doe ook wel eens na 3 dagen ongesteld zijn gewoon weer door slikken. Mijn ongesteldheid dus niet afmaken..

Alive feminax, advil, paracetamol, rugverwarmers, kruiken,Warme douche/bad maar niets helpt.
Ik ben er zo klaar mee! Ben vanaf mijn 11e ongesteld en ik word volgende maand 17.

Iemand tips?

Ik slik trouwens ministat.

annepaardoes

Re: Kan je eerder stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:09

Ik kan je geen tips geven. Wat zegt je huisarts?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:10

annepaardoes schreef:
Ik kan je geen tips geven. Wat zegt je huisarts?

Die wilt graag een "zwaardere" pil geven of een spiraaltje.
Maar daar stemt mijn moeder helaas niet mee in.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:11

Ik heb ook een spiraaltje(Mirena) en ik wordt bijna niet meer ongesteld!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:11

Je moeder hoeft daar niet mee in te stemmen :)
Je bent oud genoeg om dat voor jezelf te beslissen meid! :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:12

Een zwaardere pil? Dat hielp bij mij enorm.
Kan je niet alleen naar de huisarts of met tante of grootmoeder of wie dan ook?
Of bel hem even op om dit te vragen.

Zie je edit, kan je dit niet achter haar rug omdoen?
Wat een onzin dat je geen zwaardere mag pakken? Zeker als je zoveel last hebt.

Cynn
Fotograaf

Andere pil nemen? Je bent 17... kom op. :=

Hoeveel pillen heb je al geprobeerd? Ministat heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk..
Ik heb zelf stuk of 9 verschillende gehad. Voor een spiraaltje etc vonden de gynaecologen me te jong.
Eindelijk heb ik een goede pil, de Yaz 24+4 .. nog maar 1 dag goed buikpijn en dan dag 2 en 3 heel klein beetje,
dat ik gewoon mijn ding kan doen en dan ben ik er alweer vanaf. :)

Amaris

Heeft je moeder daarmee in te stemmen dan? Je kunt toch zelf naar de dokter, en hij heeft medisch geheim. Hoe oud ben je dan?

Doorslikken is overigens niet slecht, voel je daar nou maar niet schuldig over.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:15

Dat de pil doorslikken slecht is, is toch echt een fabel. De makers van de pil hadden die stop week erin gedaan, zodat het natuurlijker zou lijken en men het dus sneller zou accepteren.
Normaal is bij een ongesteldheid dat het aangemaakt baarmoeder weefsel afgestoten wordt. Echter wordt er bij pil gebruik geen laag aangemaakt, en deze hoeft dus ook niet afgestoten te worden. Het kan dus geen kwaad om de pil gewoon door te slikken.

Een spiraal moet je tegenwoordig zelf betalen. Ik ben er zelf erg blij mee, maar er zijn ook veel mensen die er niet blij mee zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, maar anders is de prikpil nog te overwegen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:17

Cynn_x schreef:
Andere pil nemen? Je bent 17... kom op. :=

Hoeveel pillen heb je al geprobeerd? Ministat heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk..
Ik heb zelf stuk of 9 verschillende gehad. Voor een spiraaltje etc vonden de gynaecologen me te jong.
Eindelijk heb ik een goede pil, de Yaz 24+4 .. nog maar 1 dag goed buikpijn en dan dag 2 en 3 heel klein beetje,
dat ik gewoon mijn ding kan doen en dan ben ik er alweer vanaf. :)

Ministat is de lichtste en die heb ik al vanaf het begin.. (11 jr dus)
ik heb nooit een andere pil geprobeerd.
Mijn moeder wilt niet dat ik meer hormonen binnen krijg. (Flauw grapje er achter aan, ik ben al een hormoon bom van mezelf!!)

Amaris schreef:
Heeft je moeder daarmee in te stemmen dan? Je kunt toch zelf naar de dokter, en hij heeft medisch geheim. Hoe oud ben je dan?

Doorslikken is overigens niet slecht, voel je daar nou maar niet schuldig over.

Mijn huisarts gaf aan dat doorslikken niet echt goed is omdat je daarna wel heftig ongesteld word.
Het liefst slik ik het hele jaar door.

Eigenlijk wil ik dit niet achterhouden voor mijn moeder, vooral omdat als ik soms geen tijd hebt mijn moeder de pil voor me ophaalt bij de apotheek. Als ze er achter komt dat ik iets achter haar rug om heb gedaan, dan word ze zo kwaad!

Ik denk dat mijn moeder er niet mee instemt omdat ik een vriend heb en zij daar heel anders over denkt om een spiraaltje te nemen of wat dan ook. Misschien in die richting?
Alhoewel, ze heeft het nooit goed gevonden. Ook niet toen ik nog geen vriend had.
Ze zegt altijd: "Ja meid, ik weet hoe het voelt. Maar het is maar voor even."

Wendy_komen:
Maar ook als je het continu doorslikt?
Ik word volgende maand 17.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:18

Wendy_Komen schreef:
Dat de pil doorslikken slecht is, is toch echt een fabel. De makers van de pil hadden die stop week erin gedaan, zodat het natuurlijker zou lijken en men het dus sneller zou accepteren.
Normaal is bij een ongesteldheid dat het aangemaakt baarmoeder weefsel afgestoten wordt. Echter wordt er bij pil gebruik geen laag aangemaakt, en deze hoeft dus ook niet afgestoten te worden. Het kan dus geen kwaad om de pil gewoon door te slikken.

Een spiraal moet je tegenwoordig zelf betalen. Ik ben er zelf erg blij mee, maar er zijn ook veel mensen die er niet blij mee zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, maar anders is de prikpil nog te overwegen?

Ligt er dan niet helemaal aan welke verzekering dat je hebt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:19

Je hoeft het toch ook niet achter de rug om te doen van moeder? Je kan toch ook gewoon zeggen; mam, ik neem nu een spiraaltje want ik kan er niet mee omgaan met die pijn; ik ben jou niet.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:21

Volgens de wet mag je vanaf je 16de medische beslissingen voor jezelf nemen zonder toestemming van bijvoorbeeld je ouders.

"Een minderjarige die de leeftijd van zestien jaren heeft bereikt, is bekwaam tot het aangaan van een behandelingsovereenkomst ten behoeve van zichzelf, alsmede tot het verrichten van rechtshandelingen die met de overeenkomst onmiddellijk verband houden." art. 7:447 BW http://www.st-ab.nl/X_Boek_7_Burgerlijk_Wetboek/artikel_447_Boek_7_BW.htm
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 25-02-13 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:21

vuurneon schreef:
Je hoeft het toch ook niet achter de rug om te doen van moeder? Je kan toch ook gewoon zeggen; mam, ik neem nu een spiraaltje want ik kan er niet mee omgaan met die pijn; ik ben jou niet.

Zo gaat dat hier thuis helaas niet..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:22

Praat met je moeder, als je over zoiets niet kunt praten...
Je bent oud genoeg om te beslissen dat je een oplossing wilt zoeken voor je probleem.
Anders ga je binnen een paar jaar toch aan de 'hormonen'.
Zowat elke vrouw neemt hormonen. Niet omdat zij met de pijn wil leven dat jij dat ook hoeft te doen.
Zoals ik al zei, kan iemand anders haar niet mee overtuigen?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:22

8)7 Wat een moeder.. sorry hoor, je wilt toch niet dat je dochter iedere maand zoveel pijn heeft? Een dagje buikpijn ervan.. ja, vervelend maar dat is nog te doen. Maar als het zo is dat je iedere keer zóveel en zólang pijn hebt en niets werkt.. dan wil je je dochter toch helpen of ligt dit aan mij?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:23

Giolli schreef:
vuurneon schreef:

Zo gaat dat hier thuis helaas niet..

Het is jouw lichaam, jouw keuze. Dus kom ook op voor jouw lichaam en laat van mij part de huisarts je moeder overtuigen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:24

Je mag dat prima zelf beslissen hoor TS. Je zou een koperspiraaltje kunnen proberen, die bevat geen hormonen. Mist je moeder ook weer dat argument :D
En ze kan moeilijk je spiraaltje eruit trekken als die erin zit ;) Je bent 17, dus mag je volgens de wet op dit gebied doen wat je wilt.

Dat je menstruatie erger wordt als je langer doorslikt, is niet waar. Bij mij blijft hij altijd gelijk, of ik nou 1x of 10x doorslik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:26

Zelf loop ik ook een dag krom als ik ongesteld ben, ik slik mijn pil dan ook door (femodeen) en stop ong 4 keer per jaar. Dat gaat prima en ik word zelfs minder heftig ongesteld.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:27

Fijn, bedankt allemaal! Mocht ik haar niet overtuigt krijgen dan slik ik gewoon door. Het maakt dus geen bal uit hoevaak ik doorslik?!

Awkward vraag, in de tijd dat ik normaal ongesteld zou moeten worden maar nu zou doorslikken. Kun je in die periode "veilig" seks hebben?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:27

Joolien schreef:
Zelf loop ik ook een dag krom als ik ongesteld ben, ik slik mijn pil dan ook door (femodeen) en stop ong 4 keer per jaar. Dat gaat prima en ik word zelfs minder heftig ongesteld.

Klinkt top! Ga ik ook doen. :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:29

Ik heb bijna geen menstruatie meer sinds ik de Nuvaring gebruik :)
Stuk milder dan de meeste pillen .

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:29

Ik had ook altijd veel last van mijne ongesteldheid en heb toen in overleg met de huisarts besloten om hem 3 tot 4 maanden door te slikken en dan ongesteld te worden.
dat was erg prettig en de ongesteldheid werd er niet erger door.

Heb dit jaren gedaan

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:30

wat ik er van lees is dat het tot 18 of 21 gewoon onder de basisverzekering valt, maar! dus ook van het eigen risico moet als je hier nog niet doorheen bent .
wat betreft de reden die je moeder geeft om je niet aan een zwaardere pil te laten gaan , weet ze ook dat een mirena spiraaltje veel minder hormonen afgeeft dan de pil?
komt omdat de mirena op de plaats zit waar hij nodig is ipv dat het door heel je systeem moet (innemen van de pil)
maar in principe heeft je moeder helemaal niets over je te zeggen in dit hele verhaal, ja ze zou kunnen zeggen dat ze niet betaald als het van het eigen risico af gaat , maar dat zou je zelf kunnen regelen...
je moet alleen wel bereid zijn om op je strepen te gaan staan tov je moeder en jij bent de enige die daar inzicht in heeft of dat je dat wilt/kunt

edit: pil doorslikken, heb ik ook jaren gedaan, ongesteldheid was tijdens die paar keer dat ik een stopweek inlaste echt minimaal.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 25-02-13 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:31

Let er wel op dat je te maken kunt krijgen met doorbraakbloedingen :) dat heb ik zelf altijd als ik de pil langer dan 1 keer doorslik. Dus dat is wel mogelijk.