Enorme jeuk op hoofdhuid!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Enorme jeuk op hoofdhuid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 16:34

Aii al een tijdje heb ik de hele tijd enorme jeuk op mijn hoofdhuid en ik weet niet hoe dit komt..
Zelf ben ik kapster maar ik zou het gewoon echt niet weten, zo op het eerste zicht is er niets aan mijn hoofdhuid te zien.
Ik gebruik niet veel producten in mijn haar en daarnaast heb ik al ik weet niet hoeveel verschillende soorten shampoos gebruikt en daarnaast was ik me haar niet te veel of te weinig.
Hoogst waarschijnlijk word het toch een bezoekje aan de huisarts, maar misschien dat jullie ook zoiets hebben ervaren?

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:36

weet je zeker dat je geen luizen hebt? of ben je niet allergisch voor een van de shampoo's die je hebt gebruikt?

Sachet

Re: Enorme jeuk op hoofdhuid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 16:38

Nee luizen heb ik zeker weten niet, allergie dacht ik ook aan maar dan zou ik echt een allergie moeten hebben voor alle shampoos.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:38

Heb je lang of kort haar? Ik had het ook een tijd, maar dat kwam doordat ik mijn haar gewoon niet goed uitspoelde. Sinds ik standaard met de harde straal mijn haar schoonstraal is het over. Met een zachte straal kwam er geen sop meer uit, maar met de harde leek het net alsof ik mijn haar niet had uitgespoeld.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:40

droge hoofdhuid door de winter? (haarolie erop?)

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 16:40

Ik heb kort haar.. :) Het gekke is ook er is totaal niets te zien aan mijn hoofdhuid.
Mijn haar was ik meestal in de salon en neem aan dat mijn collega's dat wel goed uitwassen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:41

Even kussensloop verwisselen? HAd ik ook last van en toen ik dat deed had ik er minder last van :)

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:42

Sachet schreef:
Nee luizen heb ik zeker weten niet, allergie dacht ik ook aan maar dan zou ik echt een allergie moeten hebben voor alle shampoos.

anders moet je eens proberen om neutrale shampoo een tijdje te gebruiken of baby shampoo?
want ik denk niet dat als je al zo lang last heb van jeuk het na 1 a 2 wasbeurten over zou zijn.. je huid is waarschijnlijk geïrriteerd :) en die moet weer tot rust komen

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 16:43

Hm misschien verkeerd wasmiddel op mijn kussensloop?

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:43

begin van roos? als het bij mij op kwam zetten was er ook een hele tijd niets te zien! probeer gewoon eens head en shoulders (niet te lang want het is gewoon rotzooi zoals je waarschijnlijk weet) na een week moet het al een heel stuk beter zijn. en natuurlijk niet te vaak en te lang en zeker niet te warm douchen!

verder kun je eens vragen aan iemand om je hoofdhuid te bekijken. als het wat rood of geirriteerd uit ziet kun je naar de huisarts gaan voor een speciale shampoo.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:44

Sachet schreef:
Hm misschien verkeerd wasmiddel op mijn kussensloop?

Zou heel goed kunnen dat dat zo is ja. Als mijn kleren gewassen zijn met verkeerd wasmiddel, gaat mijn huid ook irriteren :j eveneens als met mijn kussensloop.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:44

Je kan natuurlijk best allergisch zijn voor alle shampoos als je shampoos gebruikt op basis van SLS of SLES, heb je ook zeepvrije shampoos geprobeerd van de natuurwinkel oid?

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 16:49

Wij gebruiken in de salon Loreal en daarvan gebruik ik vaak de Riche Macadamia die shampoo bevat geen parabenen of siliconen en is helemaal op natuurlijke basis.
In deze shampoo zit ook macadamianotenolie.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:50

Weetje wat kanhelpen, decubal hoofdhuid kuur, helpt echt, te koop via internet of in de betere drogist

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:52

Slik eens magnesium,ik was zo van mijn jeuk af.

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:54

ik heb hier jaren last van gehad, totdat ik naar de ha ging en die mij een of andere lotion mee gaf, die moest ik 2 weken gebruiken en daarna heb ik er nooit weer last van gehad. zal de naam ervan eens voor je opzoeken..

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 16:55

Wat een goede tips hebben jullie allemaal, die kan ik zeker gebruiken! :)