Rare zere knieschijf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Rare zere knieschijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 23:20

Ik heb sinds anderhalve week een zere knieschijf.
Het is me linker knie en het zit aan de rechter helft en zijkant. Ik heb niks geks gedaan niet gestoten of iets. Zolang er geen kleding op zit kan ik hem eigenlijk vrij bewegen maar zodra er wat over heen zit is het erg pijnlijk. Ook bij aanraking doet het pijn maar dan iets minder.
Ook is het warmer dan de rest.
Met rijden doet het ook echt pijn maar dan is het denk ik vooral omdat je knie gebogen is met een strakke rijbroek en ook af en toe tegen je zweetbladen komt.
Iemand enig idee wat het kan zijn??

moelly

Re: Rare zere knieschijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:22

Even rust houden. Als het niet overgaat zou ik even langs de HA gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:22

Ja, de huisarts ;)

Zou toch mooi zijn als leken via een forum een diagnose konden stellen. Zou me een hoop werk schelen :D

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 23:26

:D zou wel weer ritje dokter schelen! Ben gewoon benieuwd of het iemand bekent voorkomt zodat ik idee heb wat het kan zijn! Rust... Tja die is lastig als je gewoon eigenwijs lekker wilt rijden ;-)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:01

Ik zou naar de fysio gaan. Die weten veel over het bewegingsapparaat specifiek en je kunt daar heen zonder verwijzing. Als zij het niets voor de fysio vinden zullen ze je weer terugsturen naar de ha. :)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 00:54

Het is niet me knie maar echt me knieschijf en zolang er niks op zit kan ik hem vrij bewegen...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:00

Er zou ook wel iets goed mis zijn als je je knieschijf helemaal niet meer kan bewegen...

Je hebt er genoeg last van om een topic te openen; doe er dan ook wat mee. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:03

Ik had mijn kruisband verrekt tijdens een dagje fotograferen (levensgevaarlijk! :') ) in de veluwe en ik kon niet meer bukken, pijnloos traplopen en normaal lopen. Ook deed aanraken pijn en bij elke buiging of vorm van druk had ik last. Heb nu, na bijna 2 jaar, nog steeds last van mijn knie, maar het is draaglijker :)

Ik zou naar de HA gaan :j

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 01:04

Ik bedoel me knie bewegen in plaats de schijf! ;-) Ben gewoon benieuwd misschien heb iemand anders dat ook weleens gehad en weet wat het is voor ik naar de dokter ren Ik kom daar al te vaak helaas!

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:08

Is het niet een soort van blauwe plek die je niet ziet?? (klinkt trouwens best raar..)

En mocht je het niet vertrouwen gewoon naar de huisarts gaan, je kan maar beter te vaak gaan dan een keer niet en er is echt iets aan de hand ;)
Je betaald er toch ook gewoon voor om onderzocht te worden :P

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 01:14

Je betaald er inderdaad meer dan genoeg voor! Dacht ik eerst ook maar is nu al anderhalve week zonder verschil te voelen.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 21:29

Niemand die dit bekent voor komt?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:37

Dit komt mij heel bekend voor. Ik heb precies hetzelfde sinds 3 maanden, alleen is het bij mij niet warm. Op röntgenfoto's was niets te zien. Bij mij is het volgens de huisarts een chronische ontsteking van het kraakbeen achter mijn knieschijf en moet ik er maar mee leren leven. Binnenkort ga ik voor een second opinion, want nu loop ik dus de hele dag in joggingbroeken (strakke spijkerbroeken of rijbroeken doen pijn) en doe ik alleen mn rijbroek aan als ik ga rijden (wat ook pijn doet). Niet bepaald ideaal dus.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 21:47

Toch iemand die hetzelfde heeft! Maar zit jou pijn ook echt op je knieschijf of erachter? Bij mij is het echt me knieschijf zelf

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:52

Wat verwacht je eigenlijk van dit topic?

Niemand kan jou vanaf de computer vertellen wat je hebt...
Je hebt maar een lijf, je hebt al een poos klachten... Laat de boel nakijken als je twijfelt... :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:02

TamaraFloor schreef:
Toch iemand die hetzelfde heeft! Maar zit jou pijn ook echt op je knieschijf of erachter? Bij mij is het echt me knieschijf zelf

Echt op de knieschijf voel ik de pijn. Het is mijn linkerbeen en de rechterzijkant van de schijf doet zeer als ik erop druk, of als ik een strakke broek (rijbroek is het ergst) aan heb en mn knie buig. Hoe langer ik de rijbroek aan heb hoe erger het wordt.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 22:14

Echt precies hetzelfde dus! En nogmaals ik ben alleen nieuwsgierig! Ik weet zelf ook wel dat ik naar de dokter moet Ben gewoon benieuwd of er meer mensen zijn met dit...