buikpijn en bloed bij ontlasting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

buikpijn en bloed bij ontlasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 20:27

Een wat minder smakelijk verhaal, maar ben benieuwd naar ervaringen.

Drie weken geleden kreeg ik buikpijn. Vooral in de middag na het eten en het was echt een vervelende pijn. Ook erg last van rommelende darmen en de daarbij behorende winden :o
Echt elke dag had ik die buikpijn, heel opgebalzen pijnlijk door hele maagstreek. Toen weleens naar mijn ontlasting gekeken, maar niet echt iets bijzonders gemerkt.
Was ook niet echt aan de diaree, moest wel elke dag terwijl ik normaal niet elke dag ga.

Gister moet ik in de ochtend naar de WC en merkte ik bij mijn ontlasting flink wat bloed. Echt door mijn ontlasting heen. Ik weet wat bloed van aambeien is, want dat heb ik weleens, maar dat is dit niet.
Mijn ontlasting was ook erg donker.

Nu net was het minder, maar er was wel weer bloed bij mijn ontlasting.

Nu is het gekke, ik heb eigenlijk vanaf maandag geen buikpijn meer. Heb drie weken buikpijn gehad en sinds maandag niet meer en nu heb ik bloed bij mijn ontlasting.
Ik ga zowieso maandag de dokter bellen en langs, maar zijn er mensen die de symptomen herkennen?
Vind het zo vreemd dat ik me eindelijk beter voel en dat achter het bloed kom. Al kan dat wel een paar dagen eerder er geweest zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Re: buikpijn en bloed bij ontlasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:01

wat verwacht je nu? Denk dat je zelf wel kan bedenken wat het advies gaat zijn nietwaar?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:02

pfff meid hier niet mee blijven rondlopen! Naar de H.A zo snel mogelijk.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:57

Waarom heb je dan gister niet meteen een telefoontje gepleegd naar je huisarts? Bloed die echt door de ontlasting zit, is toch wel een serieus iets.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:03

Je kunt zelfs nu nog de HA post bellen hier voor. Doen dus in plaats van een topic op Bokt openen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:36

Bellen met de ha-post. Dit klinkt niet goed :n

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:41

Ik zou ook bellen naar de ha-post. Ik heb altijd geleerd dat bloed in de ontlasting niet goed is.
Misschien valt het mee maar je kan beter een keer te snel bellen dan te laat. Sterkte!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:45

Niet wachten tot maandag, maar direct de huisartsenpost bellen inderdaad.
Donkere ontlasting kan ook ontlasting met bloed zijn. Hup, bellen!

Edit: ik zie dat je bericht van enkele uren geleden is. Ik hoop dat je gebeld hebt en dat het allemaal meevalt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:16

Zal ik het spellen? D-o-k-t-e-r. Sorry hoor, maar dat dit nog geen reden is om een dokter te bellen??? Ik snap daar echt niks van....
Succes ermee.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:22

Huisarts denk dat het niets eens zo gek is om direct door te gaan de de spoedeisende dienst in het ziekenhuis. Ik heb dit ook zo af en toe. Doe dan een belletje naar de huisarts en ga dan dezelfde dag nog door naar het ziekenhuis. Meestal maken ze een echo.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:31

Slik je medicijnen zoals Diclofenac?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 10:10

Nou,vamorgen gebeld met de dokter..en moet vanmiddag terug bellen. :)
Voel me overigens goed, zaterdag nog iets bloed bij ontlasting, zondag niet meer kunnen ontdekken.

Ben wel zenuwachtig of ik langs moet komen, vind naar de dokter altijd vervelend. :o

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:19

Liefst (vies i know) even iets meenemen om het te kunnen laten zien. Het hoeft niet altijd ernstig te zijn, ik heb er ook vaak last van maar dit komt door ziekte van Crohn en wordt als onschuldig (vreemd, maar goed) afgedaan.

SEH is wel beetje overdreven als je er verder niet heel ziek/koortsig bij bent.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:24

Ik zou meteen afspraak maken bij de dokter...ik wil je niet bang maken maar dit zijn wel simtonen van darmkanker. Ik kan het weten zit erg bij ons in de famillie dus bellen en naar de dokter !
Maar de keus is aan jou.
Het ergste is mensen blijven juist bij deze ziekte te vaak te lang door lopen en zijn vaak te laat.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:26

Vooral die buikpijn die over is stoort mij een beetje.
Mijn moeder ha dat ook. Dagen met pijn op de bank, afspraak gemaakt en de dag dat ze zou gaan was het ineens over. Getwijfeld of ze wel moest gaan maar toch maar gegaan en dat heeft haar leven gered. Ze is doorgestuurd voor een echo, niets te zien, zei die vrouw: ik kijk nog even ergens naar. Was haar blinde darm al een dag opengebarsten. Met spoed geopereerd en echt heel vewl geluk gehad.

Niet zozeer om je bang te maken, maar het is dus wel handig om toch even te gaan!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 10:27

frangelica schreef:
Ik zou meteen afspraak maken bij de dokter...ik wil je niet bang maken maar dit zijn wel simtonen van darmkanker. Ik kan het weten zit erg bij ons in de famillie dus bellen en naar de dokter !
Maar de keus is aan jou.
Het ergste is mensen blijven juist bij deze ziekte te vaak te lang door lopen en zijn vaak te laat.

Dat besef ik wel, maar zoals je kunt lezen heb ik de dokter gebeld en zegt die bel maar terug. Ik zal sowieso me niet laten afschepen, maar ben nog jong en wil ook weer niet van het ergste uitgaan.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:27

Ik zou zsm naar de dokter gaan, bloed in je ontlasting is niet goed en dan al helemaal als je zo veel pijn hebt gehad.

Ik dacht meteen aan ziekte van Crohn toen ik jou bericht las, maar ben geen arts...dit kan van alles zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 10:31

_xManadisx_ schreef:
Vooral die buikpijn die over is stoort mij een beetje.
Mijn moeder ha dat ook. Dagen met pijn op de bank, afspraak gemaakt en de dag dat ze zou gaan was het ineens over. Getwijfeld of ze wel moest gaan maar toch maar gegaan en dat heeft haar leven gered. Ze is doorgestuurd voor een echo, niets te zien, zei die vrouw: ik kijk nog even ergens naar. Was haar blinde darm al een dag opengebarsten. Met spoed geopereerd en echt heel vewl geluk gehad.

Niet zozeer om je bang te maken, maar het is dus wel handig om toch even te gaan!

bedankt voor je info!
Zal het zeker in de gaten houden. Vanmiddag moet ik terugbellen, dus dan weet ik meer. :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:11

En, weet je al meer?