Ben jij ook mantelzorger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Ben jij ook mantelzorger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 10:00

Wat doe jij als mantelzorger, in dit topic kan je lekker alles van je afpraten. Mijn moeder en ook buurvrouw heeft een nieuwe heup, ze is erg depressief en erg eenzaam. dat komt door wat er voor de heup allemaal is gebeurd. Vanmorgen heb ik haar pillen gegeven, de dieren verzorgd. Haar pap gekookt, gewassen en half aangekleed. Want ze heeft een steunkous tot haar lies en die komt de thuiszorg aan doen. Alleen de thuiszorg kreeg hem niet aan dus een ander gebeld, dus ik zei ik ga me aan kleden.Nee niet weg gaan, pffffff helemaal weer beven.Ik naar huis, ze roept door de walki talki, thuiszorg, ja ik kom er aan.

Haar verder aan gekleed, ik zeg ik ga me aankleden, wacht ik moet nog tanden poetsen en naar de wc, ze is mega onzeker met lopen. Dus ik weer mee, en nu ben ik thuis. Ik ga zo mijn dochter naar de sport brengen, weer naar huis en later weer op halen.Dan moeder op bed leggen en dan hopelijk dat ik hier in huis wat kan doen? Dan uit bed halen, thee geven enz. Dan naar de super. Dan koken en gezelschap houden, dan thuis tijd voor mezelf. Haar op bed leggen, en dan naar huis.En tussen door haar honden uitlaten. En dan is je dag weer voorbij, tussen door nog wat tranen laten en hopen dat dit geen 2 maanden duurt?

guccio

Re: Ben jij ook mantelzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:08

Jeetje, ik ben geen mantelzorger maar wil wel mijn respect aan je uiten. Chapeau!!

Petpa

Re: Ben jij ook mantelzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:12

Respect!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 11:03

Ik was 17 toen ik zelf Pfeifer kreeg, vermoeidheid is nooit weggegaan. Ik heb ook een slijmbeursonsteking in mijn schouder, en 2 kinderen die extra zorg nodig hebben. Ik ga door op de automatische piloot denk ik.Ik ervaar nu een erg geclaimd gevoel, en als ik weg ga zegt ze ga je al? Ik ben dan alleen, ja zeg ik dan ik moet ook voor mezelf dingen doen.Ik wil zo graag weer eens een uur lekker in bad liggen, maar ook dan lig ik niet ontspannen.