Kies laten trekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kies laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:20

Hallo allemaal,

gister met veel angst een kies laten trekken. Helemaal toen ik ook een doek over mijn gezicht kreeg, en helemaal niks meer zag.
Waardoor ik voor mijn gevoel mijn controle verloor, dus werd een beetje erg panisch.

Iig kies was er snel uit, na 3 dubbele dosis verdoving volgens mij :+ Ze kregen hem maar niet verdoofd. Gebeurt helaas vaker bij mij.
En pijnstilling en spoelmiddel mee gekregen. Ben ook voor het eerst in mijn leven gehecht zonder narcose :')

Volgens mams zou de pijn wel meevallen. Maar ik werd vanochtend wakker en krijg mijn kaken bijna niet van elkaar. En ben duidelijk aan het kwijlen geweest vannacht :') want zag een opgedroogd bloed spoortje.

Is dit normaal? Toen mams der kiezen heeft laten trekken (kreeg kunstgebit) kon ze andere dag alles weer. Bij mij doet de kaak zeer, als ik er op druk. Kon ik volgens mijn vriend gaan solliciteren bij de Albert heijn voor de hamsterweken. Leef ik op gepureerd voedsel en ontbijtdrank. En drinken met een rietje. En krijg nauwlijks mijn ibrufen in mijn mond.

En als ik binnenkort nog een kies moet laten trekken, dan vlieg ik mijn oude tandarts aan. Dankzij hem is mijn hele gebit verkloot. Omdat hij de gaatjes die ik had (weinig) nooit goed heeft uitgeboord. Dus ik kon poetsen wat ik wou, gaatjes groeiden mooi verder onder de vulling.

En nog een mooie foto van mijn gebit. Kunnen jullie zien hoe mooi toegetakeld ik ben:
http://2.media.hyves-static.net/1530745 ... 45673.jpeg

Liselot

Re: Kies laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:22

Ze maken een flinke wond, is toch ook niet zo gek dat dat de dag er na nog pijnlijk is... Had je nou echt verwacht dat je er vandaag al geen last meer van zou hebben?
Geef het een dag of 3, slik 1000mg paracetamol per keer (dit mag je 3x per dag) en blijf goed spoelen.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:23

ik heb het 2 keer gehad, de eerste keer ging het vrij snel weer beter.
De tweede keer toch echt wat meer en langer last van gehad.

Doe rustig aan, niet bukken ! en lekker vloeibaar of zachtt eten

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:23

Ik heb ook een aantal (verstands)kiezen laten trekken. Bij de gewone kiezen had ik de dagen erna amper last, maar bij de verstandskiezen heb ik echt ruim een week last gehad, vooral 's nachts veel pijn, beetje nabloedingen en inderdaad kwijlen.

Hopenlijk gaat het bij jou snel weer over, maar ga er maar van uit dat je nog wel eventjes last hebt, het is immers een 'flinke ingreep'.. :(:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:25

Fijn he zo'n falende ex-tandarts, heb ik ook gehad

Maar dat het erg pijnlijk is, is niet zo gek, ze tuigen je best wel af hoor ;-) Geef het 2/3 dagen de tijd

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:29

Ik heb vorige week een apex-resectie gehad en heb 3 dagen rond gelopen (of eigenlijk meer op de bank gelegen met een wang als een watermeloen).
Geef je er aan over zou ik zeggen, verder goed pijnstilling innemen en ik vond koelen met zo'n koud compres erg fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:30

Liselot schreef:
Ze maken een flinke wond, is toch ook niet zo gek dat dat de dag er na nog pijnlijk is... Had je nou echt verwacht dat je er vandaag al geen last meer van zou hebben?
Geef het een dag of 3, slik 1000mg paracetamol per keer (dit mag je 3x per dag) en blijf goed spoelen.

Toen ik klein was, heb ik een melkkies laten trekken. En die deed totaal niet zeer. Tandarts heeft wel een verdoving gezet, maar achteraf bleef dat de verdoving nooit heeft gewerkt achteraf.

En ouders hebben er ook nog nooit last gehad, van zoveel napijn.

En ik slik ibrufen 600 mg. En iets vaker als 3 keer. Anders word ik gek van de pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:31

Shona_ schreef:
Ik heb ook een aantal (verstands)kiezen laten trekken. Bij de gewone kiezen had ik de dagen erna amper last, maar bij de verstandskiezen heb ik echt ruim een week last gehad, vooral 's nachts veel pijn, beetje nabloedingen en inderdaad kwijlen.

Hopenlijk gaat het bij jou snel weer over, maar ga er maar van uit dat je nog wel eventjes last hebt, het is immers een 'flinke ingreep'.. :(:)

Verstandkies er achter wou kaakchirurg ook gelijk uithalen, maar heb gezegd dat dat niet hoefde :+

Dus ik zie nu al tegen op om mijn verstandskiezen te moeten laten verwijderen. 1 kan nu gelukkig blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:33

Colway schreef:
Fijn he zo'n falende ex-tandarts, heb ik ook gehad

Maar dat het erg pijnlijk is, is niet zo gek, ze tuigen je best wel af hoor ;-) Geef het 2/3 dagen de tijd

Heerlijk, zijn intussen heel veel mensen bij hem weggegaan. En iedereen kreeg bij de nieuwe tandarts te horen, dat ze een slecht gebit hadden

En komende dagen lekker alles door de blender halen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:34

Helemaal niet raar hoor, er wordt toch flink gesjort om zo'n kies te verwijderen en er ontstaat een wond die zeer doet. En elk mens is anders en reageert ook anders op pijn, dus het is niet vreemd dat jij meer pijn hebt dan je ouders. Voordeel is wel dat je nog erg jong bent, dan groeit de boel ook vrij snel weer dicht over het algemeen. Rustig aan, neem voldoende pijnstilling en kijk het gerust eventjes aan :)
Sterkte ermee, het is een rotgevoel :(:)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:34

een melkkies is absoluut niet te vergelijken met een volwassen kies. De wortel is heel anders en een volwassen kies zit veel beter vast met als gevolg dat het ook meer pijn doet om hem er uit te krijgen

ibu 600 werkt lang niet zo goed als 1000 paracetamol. En als je ibu 600 vaker slikt dan 3 keer mol je je maag ook nog eens.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:39

Liselot schreef:
ibu 600 werkt lang niet zo goed als 1000 paracetamol. En als je ibu 600 vaker slikt dan 3 keer mol je je maag ook nog eens.

Voor trekken van kiezen e.d. krijg je ibuprofen mee omdat dat ook ontstekingsremmend is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:41

Liselot schreef:
een melkkies is absoluut niet te vergelijken met een volwassen kies. De wortel is heel anders en een volwassen kies zit veel beter vast met als gevolg dat het ook meer pijn doet om hem er uit te krijgen

Melkkies zat ook iets te goed vast, omdat volwassen kies er gelijk onder zat. Alleen melkkies wou liever blijven zitten. Waardoor ik een gigantisch ontsteking kreeg in mijn mond.

En paracetamollen werken helaas niet zo goed bij mij, als ibrufen. En mijn maag is wel wat gewend intussen. Heb vaak last van zenuw/gewrichtspijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:42

Mars schreef:
Helemaal niet raar hoor, er wordt toch flink gesjort om zo'n kies te verwijderen en er ontstaat een wond die zeer doet. En elk mens is anders en reageert ook anders op pijn, dus het is niet vreemd dat jij meer pijn hebt dan je ouders. Voordeel is wel dat je nog erg jong bent, dan groeit de boel ook vrij snel weer dicht over het algemeen. Rustig aan, neem voldoende pijnstilling en kijk het gerust eventjes aan :)
Sterkte ermee, het is een rotgevoel :(:)

Dankje :)

En het was idd een flink gesjor, dacht nog even en heb mijn onderkaak los liggen van de bovenkaak. En daarbij zag ik ook niks. Bij mijn tandarts, krijg ik altijd een spiegeltje. Kan ik lekker mee kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:43

als je geen advies wil, waarom plaats je dan in hemelsnaam je bericht op bokt?

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:44

Het beste idee is om als je echt pijn hebt paracetamol te combineren met ibuprofen: je mag maximaal 4 maal daags 2 paracetamol en maximaal 3 maal daags ibuprofen 600mg. Neem die dan ook op regelmatige tijdstippen in, zodat je de spiegel in het bloed constant houdt. Als je je weer wat beter voelt, bouw je eerst de ibuprofen af (en stop die dan) en daarna de paracetamol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:05

Liselot schreef:
als je geen advies wil, waarom plaats je dan in hemelsnaam je bericht op bokt?

Met verkeerde been uit bed gestapt? :+

Ik denk dat ik intussen door ervaring wel weet welke pijnstilling wel werkt, of niet werkt bij mij. Heb met periodes last van gewricht/zenuwpijn. Ben in het verleden geopereerd aan een tumor in mijn nek. Elk jaar zware keelontsteking.

En er zit telkens ongeveer 4 uur tussen. Dus dan kom ik uit op ongeveer 4 ibrufens op een dag. En mijn maag reageert gevoeliger op alcohol dan pijnstilling. Scheelt dat ik bijna nooit alcohol drink. En niet het hele jaar door pijnstilling neem

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:24

toch kan je beter wel de combi ibuprofen/paracetamol proberen dat werk namelijk beter.
Ze hebben waarschijnlijk flink moeten trekken waardoor je ook last hebt van je kaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:27

Polly schreef:
toch kan je beter wel de combi ibuprofen/paracetamol proberen dat werk namelijk beter.
Ze hebben waarschijnlijk flink moeten trekken waardoor je ook last hebt van je kaak.

Deze combi heb ik nog niet geprobeerd. Heb perongeluk al wel een stuk hechting los. Het is ook zo verleidelijk ondanks de pijn om met je tong er door heen te gaan :')

Zal zo weer eens pijnstilling nemen. Laatste was 8 uur. Heb wel nog steeds een vieze smaak in mijn mond.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:29

das niet zo raar want er komt natuurlijk allemaal nog wondvocht uit.

Ik heb toen ik mijn kies moest laten trekken om en om geslikt en dan volgens mij elke 4u, dus eerst een ibuprofen, 4u later 2x paracetamol, 4u later weer een ibuprofen. Kreeg toen dat advies mee van de kaakchirurg.
En lekker veel vla en soep eten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:34

Polly schreef:
das niet zo raar want er komt natuurlijk allemaal nog wondvocht uit.

Ik heb toen ik mijn kies moest laten trekken om en om geslikt en dan volgens mij elke 4u, dus eerst een ibuprofen, 4u later 2x paracetamol, 4u later weer een ibuprofen. Kreeg toen dat advies mee van de kaakchirurg.
En lekker veel vla en soep eten :D

Ah oke, ik kreeg alleen recept mee. En verder zei hij niks. En ik was even niet in staat om dingen te vragen. Stond te trillen op mijn benen.
Alleen spoelmiddel wat ik mee heb gekregen is goor. Weet ook niet hoe vaak ik moet spoelen. Dus doe het 3 x op een dag. Ben er ook pas vandaag mee begonnen.

En zit ook veel aan de vla, appelmoes en soep. En net een gebakken eitje opgepeuzeld. Maar wel met hele kleine stukjes, aangezien ik amper mijn kaken van elkaar krijg. En al het vloeibare met een rietje :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:37

Heb je wel goed gekoeld na het trekken?
Verder hoor ik wel eens dat er per ongeluk een stukje wang is meegehecht waardoor het lastig wordt je mond goed te openen.
Bij de eerste 2 verstandskiezen had ik trouwens helemaal geen last maar bij de laatste 2 heb ik zeker 4 dagen nog flink ibuprofen en paracetamol gebruikt.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:41

mijn vriendin heeft hetzelfde gehad. (2 kiezen laten trekken), heeft hier 2 dagen last van gehad, maar daarna konze weer normaal eten enz. Nu ik deze reacties lees begin ik wel angst te krijgen, want door plaatsgebrek, moet ik waarschijnlijk 2 hoektanden laten trekken! :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:53

Ik snap TS wel, Ibru 600 en Para werkt niet tegen de pijn :n, Ik heb Tramadol als pijnstilling en zelfs dat helpt niet goed :)

TS bij mij zijn er 4 kiezen weg gesneden door de kaakchirurg :j Ik had ook ff last, degene voorin minder als die van achter, achter is nu in jan gebeurt en der zit nog steeds een niet geheeld gat :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:09

Met of zonder pijnstilling, pijn word alleen maar erger.

Kaak kan ik wel beter bewegen.