dikke kuiten door korte spieren??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imke1998

dikke kuiten door korte spieren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 22:00

Ik ben zelf niet heel erg groot, maar ik sport al erg lang. Nu heb ik flinke gespierde kuiten, waar ik erg graag vanaf wil omdat ik me er erg onzeker en dik door voel. :( Nu heb ik ergens gelezen dat dikke kuiten door korte spieren komt. Ik heb jaren wedstrijd gezwommen en paardgereden. Inmiddels rijdt ik door verkoop van mijn verzorgpaard (tijdelijk) niet meer, en volleybal ik 3 jaar. Ik had dus een paar vragen, waaronder de belangrijkste, hoe kom ik van mijn gespierde kuiten af? En door welke sporten krijg je eigenlijk dikke kuiten & zijn er meer bokkers die hier last van hebben?

Sorry als dit hier verkeerd staat! :o

Thats_Me

Re: dikke kuiten door korte spieren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:14

Gewoon lekker doorgaan met sporten. Je zit nog in de pubertijd dus je lichaam moet zich ook nog vormen. En daarbij zijn veel vrouwen gezegend met stevige kuiten. Je gebruikt ze ook veel doordat je veel sport dus is het ook logisch dat ze goed ontwikkeld zijn.

Maar wat vind jij dikke kuiten, wat is de omvang? Want wie weet valt het wel heel erg mee!

Je zou trouwens kunnen kijken naar sporten waarbij je, je kuitspieren lang moet maken zoals bij zwemmen. En niet meer gaan paardrijden want door paardrijden worden je kuitspieren ook meer getraind waardoor ze steviger worden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:33

Ik ben geboren met veel te korte kuistpieren, en daarvoor ook veel behandelingen gehad wat allemaal nooit heeft geholpen. Heb nog steeds last van dingen die daardoor komen (hele holle rug daarom snel last van rug, altijd op tenen gelopen, moeite met hak eerst op de grond zetten) maar ik heb daardoor nooit dikke kuiten gehad dus ik weet niet of het daaraan ligt. Maar inderdaad, wat vind jij dikke kuiten? Misschien valt het wel hartstikke mee. Zou er niet te veel mee zitten en wie weet verdwijnt het wel vanzelf.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 13:37

Thats_Me schreef:
Je zou trouwens kunnen kijken naar sporten waarbij je, je kuitspieren lang moet maken zoals bij zwemmen. En niet meer gaan paardrijden want door paardrijden worden je kuitspieren ook meer getraind waardoor ze steviger worden.

Met wedstrijdzwemmen ben ik 3 jaar geleden gestopt, wat me prima bevalt (ik vond het niet zo 'n leuke sport), maar het plan is om deze zomer weer op het paard te stappen, omdat er dan weer wat grotere pony 's terugkomen.
zijn er dan manieren waarop je kunt zorgen dat je lange kuitspieren krijgt?

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 17:15

heel even topic om hoog halen als dat mag :+

Eskimo schreef:
Ik ben geboren met veel te korte kuistpieren, en daarvoor ook veel behandelingen gehad wat allemaal nooit heeft geholpen. Heb nog steeds last van dingen die daardoor komen (hele holle rug daarom snel last van rug, altijd op tenen gelopen, moeite met hak eerst op de grond zetten) maar ik heb daardoor nooit dikke kuiten gehad dus ik weet niet of het daaraan ligt. Maar inderdaad, wat vind jij dikke kuiten? Misschien valt het wel hartstikke mee. Zou er niet te veel mee zitten en wie weet verdwijnt het wel vanzelf.

Denk t niet, het zijn spieren van sporten, maar ik denk niet dat er veel manieren zijn om spieren te laten krimpen, daarom ook dit topic, in de hoop dat iemand een fijne oplossing heeft1

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:51

*schopje omhoog*

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:53

Volgens mij is de dikte van je kuiten erfelijk bepaald. Je kuitspieren zijn erg moeilijk te trainen.
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:50

Wat is jou kuitomvang?

Duursporten zorgen voor lange spieren, maar heel veel zul je er niet aan kunnen veranderen.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:24

33,5 cm ong, op de dikste plaats gemeten. Misschien zijn er mensen die dat weinig vinden, maar ik heb ook niet echt lange benen, dus dan is het wel best veel! :=

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:29

En dan noem je dat dik 8)7
Tegen mij wordt er vaak gezegd dat ik mooie slanke/strakke kuiten heb en de mijne zijn 36 cm (al heb ik wel lange onderbenen) dus 33,5 is zeker niet dik!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:30

Rosanneh1 schreef:
En dan noem je dat dik 8)7
Tegen mij wordt er vaak gezegd dat ik mooie slanke/strakke kuiten heb en de mijne zijn 36 cm (al heb ik wel lange onderbenen) dus 33,5 is zeker niet dik!

Ik heb hele korte onderbeentjes :+

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:35

Korte benen of niet volgens mij valt het best mee. En wat maakt het uit als ze wel dik zijn? Het zal niemand opvallen en waarschijnlijk gaat ook niemand je kuiten bestuderen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:41

Duursporten inderdaad, zoals hardlopen zorgen ervoor dat je lange spieren krijgt in plaats van korte spieren. Niet in één nacht uiteraard, daar gaat nogal wat tijd en training overheen. Daarnaast is het vaak ook nog een stukje aanleg en bouw. Hoop factoren die ervoor kunnen zorgen dat ze stevig lijken of juist heel getraind.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker doorsporten. Goed gevulde kuiten door spieren zijn juist mooi en niet iets om je onzeker over te voelen. En sommige dingen kan je niet veranderen, ik heb bijvoorbeeld knokkige knieën, geen sport die daarmee helpt :P

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:29

Van een fysio heb ik geleerd, dat je onderrug in verbinding staat met je kuiten. (Ik heb onderrug klachten (wat ik al niet eens meer merk) en ook altijd spierknopen in m'n kuiten.) Anyway, mocht je rugklachten hebben (als dat al zo is) eerst die zo goed mogelijk verhelpen.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:44

Locanda schreef:
Van een fysio heb ik geleerd, dat je onderrug in verbinding staat met je kuiten. (Ik heb onderrug klachten (wat ik al niet eens meer merk) en ook altijd spierknopen in m'n kuiten.) Anyway, mocht je rugklachten hebben (als dat al zo is) eerst die zo goed mogelijk verhelpen.

die heb ik verder niet, ik wist dat trouwens niet :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:08

Ik heb ook hele stevige kuiten (ben inmiddels 21.4kg afgevallen, maar kuitomtrek wordt niet minder). Rugklachten heb ik altijd al gehad en zou ik ook altijd blijven houden (Scoliose en hyperlordose)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:25

Ik heb nog nooit gehoord over de link rugpijn en kuiten. Uiteindelijk staat alles met elkaar in verbinding maar ik heb in al die jaren fysiotherapie, revalideren pijnpoli bezoekjes dat dit met elkaar te maken heeft. Interessant onderwerp.

Ts een kuitmaat van 33 is niet dik hoe lang, breed of krom je ook bent. Buiten dat om, heb je volle kuiten of niet. Dmv duursporten kun je iets slankere kuiten krijgen maar dat zal niet veel zijn.