slijmbeurs ontsteking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

slijmbeurs ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 09:22

Wat doen jullie wel of niet bij een slijmbeursontsteking, ik heb het nu voor de 3e keer.Het bewegen gaat op zich nog redelijk maar s,avonds in bed kan ik niet slapen van de pijn.Gisteravond was gewoon niet te harden, ik lag dan ook echt te huilen.Huisarts ben ik niet geweest want ik weet al wat ik heb.

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:53

Tsja, ik heb al meerdere malen een slijmbeursontsteking gehad en ben er toch elke keer mee naar de huisarts geweest, een weekje diclofenac en ik was er weer een jaar vanaf. Ik kijk het meestal wel eerst aan maar als het met rust niet voer gaat en ik er echt wakker van lig 's nachts dan toch maar liever even een weekje medicijnen...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:58

Waar zit de ontsteking?
Probeer niet te zwaar te belasten overdag, dan zul je zien dat je 's avonds minder last hebt. Dus niet denken: oh, het voelt prima nu, ik kan heus wel die 20 kg aardappelen tillen.
Drie maals daags 20 minuten koelen met een icepack (handdoek er omheen!) kan de ontsteking doen verminderen.
Ga anders langs de fysiotherapeut. Die kan je meer specifieke tips en oefeningen geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 18:18

In de schouder en Diclofenac heb ik vaker gehad langere tijd maar dat hielp niet.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:00

In de schouder ontlast het ook door je duimen naar buiten te draaien (van je lichaam af) als je bijvoorbeeld je jas aantrekt. Verder idd ontstekingsremmers slikken en als het echt niet overgaat kan je overwegen het in te laten spuiten. Ben daar zelf niet zo happig op maar ik ken ook mensen die er bij zweren. Vraag anders andere ontstekingsremmers. Diclofenac werkt maar heel kort. Hoe komt het dat het steeds terug komt?

MISTRAL94

Re: slijmbeurs ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:11

Ik heb op mijn werk een injectie laten zetten in mijn schouder toen ik een slijmbeursontsteking had. Maar fysiotherapeuten zijn niet allemaal even blij met die injecties, het is natuurlijk niet onschuldig maar wel effectief iig op korte termijn

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:16

Injectie had ik ooit gehad dat werte wel maar toch niet voldoende, ik weet niet waarom het steeds terug komt?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:17

Misschien heeft de slijmbeurs te weinig ruimte waardoor het elke keer weer geirriteerd raakt? Hebben ze er al eens een echo van gemaakt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:20

Nee links wel maar rechts nooit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:13

als diclofenac en een spuit niet helpt, weet je zeker dat het een slijmbeursontsteking is en niet iets anders?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 06:58

Tis hetzelfde als vorige keer pijn en zo en toen werkte ook niet zo veel maar was wel een slijmbbeurs volgens ziekenhuis.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 07:02

Hier vanaf mijn 18e met pijn gelopen in mijn schouder. Naar de fysio, aan de diclofenac die niet hielp en uiteindelijk maar geaccepteerd.
Tot ik het na 10 jaar weer eens goed zat was.
Naar mijn nieuwe huisarts die me doorstuurde naar een orthopeed. Die constateerde een te smal schouderdak dat zorgde dat de slijmbeurs constant ontstoken raakte.
Dus operatie, schouderdak bijgeschaafd en slijmbeurs eruit.
En nu nooit meer pijn *\o/*

Slijmbeurs was inmiddels chronisch onstoken werd mij verteld.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 07:16

ik heb het ook in de schouder gehad en mijn ellebogen
heb volgens HA tennis ellebogen en golfarmen :+

komt door overbelasting, eenmaal 1x last van gehad blijf je daar gevoelig op

ik doe nu rustig aan, hark de paddock niet meer, veeg de stallen niet te veel kijk ook uit met paard poetsen

als ik last heb [ doet echt zeer ;( :j ] dan gebruik ik die arm zo min mogelijk.

mijn elleboog is ook ingespoten geweest, hielp voor de tennisarm ,maar de golfarm bleef verrekte zeer doen -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:36

Als je eenmaal een slijmbeursontsteking hebt gehad, is e kans groot dat het met regelmaat terug blijft komen. Ik heb het nu ook al 7x gehad, geen pretje. Diclofenac werkt bij mij voor geen meter, ik ga meteen voor de spuit. Dagje rustig aan en daarna gaat alles weer goed. Tot de volgende op komt zetten :').

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:34

marleen_usar schreef:
Injectie had ik ooit gehad dat werte wel maar toch niet voldoende, ik weet niet waarom het steeds terug komt?

Hier hetzelfde.
Zo'15 jaar geleden voor het eerst een slijmbeursontsteking in mijn schouder gehad. Medicatie gehad, spuit erin, hielp niets.
Rust is het enige dat de pijn afneemt en de ontsteking afzwakt. Bij mij is het nooit meer volledig weg gegaan, het speelt nog steeds zo'n 2x per jaar op, heel vervelend.