uitgedroogde lippen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

uitgedroogde lippen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 14:38

Ik heb al de hele winter uitgedroogde lippen, en kapotte mondhoeken...

Tot nu toe heb ik gesmeerd met labello. Vervolgens op advies van de drogist overgegaan naar Lois Widmer lippenbalsem, die wel zou moeten werken omdat het de huid niet afsluit. Ik heb een luchtbevochtiger gekocht voor thuis, omdat de luchtvochtigheid te laag bleek. Daarnaast slik ik ook vitaminen bij. Tot nu heeft niets geholpen, behalve argan olie, maar ik mijn lippen niet de hele dag olie-en.. Ik vermoed dat het onder andere komt door de droge lucht op kantoor, waar niets aan te veranderen is ivm klimaatbeheersing.

Vaseline begin ik overigens niet aan, omdat dit het probleem niet oplost gezien het net zoals labello de huid afsluit.

Oh ja, ik drink wel voldoende!

Heeft iemand de ultieme tip? Want het begint behoorlijk pijnlijk te worden..

Eleionomae

Re: uitgedroogde lippen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:40

tja ik smeer savonds toch echt even een dikke laag vaseline (of purol als ik dat in huis heb) op mn lippen en de volgende ochtend zijn mijn lippen echt al een stuk beter :) ik heb precies het zelfde als jij en louis widmer werkt prima op mn huid maar de balsem heeft bij mij geen enkel effect :n

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:40

Lippenbalsem van bv Dr. Organic, Weleda of een ander natuurlijk merk. Precies om wat jij zegt van dat afsluiten idd :j

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:41

Blistex vindt ik zelf super helpen! Meestal maar 1 of 2 daagjes een aantal keer opbregen en het is over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:42

Ik heb ook mega droge lippen en velletjes, nu gebruik ik elke dag purol em smeer ik veel! Werkt goed bij mij!

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:43

Ik heb normaal ook de hele winter droge lippen, maar gebruik sinds het najaar de Eight Hour lippenbalsem van Elisabeth Arden en heb nergens meer last van :) Geeft ook niet zo'n vette, glibberige laag, maar heeft wel dezelfde substantie als vaseline. Kost wel even wat, maar het is heerlijk :D

CastaMickey

Purol werkt bij mij echt super! Lekker dik opsmeren, ik heb altijd een doosje bij me :)

Mette

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:44

Ik gebruik s avonds vaak vaseline voor mijn droge lippen en dan zijn ze de volgende dag weer helemaal oke :D
Overdag gebruik ik niks.. :n

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:45

vaseline, werkt geweldig en je raakt er niet verslaafd aan.
In labello zit namelijk een stof die er voor zorgt dat je lippen niet meer zonder kunnen

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:46

Ik heb bij de Tuinen een potje lippenbalsem van pure bijenwas gekocht. Werkt perfect.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:47

Alle merken die tot nu toe genoemd worden, bevatten van die afsluitende bestanddelen. Dus als TS dat echt niet wilt, zal ze verder moeten zoeken.

Die van Rituals bevat overigens BHT. Een zeer omstreden stof die veel mensen nog niet eens aan hun hond willen geven :P

Het is overigens maar wat je zelf wilt natuurlijk. De een let op ingrediënten, de ander let nergens op. Maar aangezien TS aangaf te letten op afsluitende ingrediënten, geef ik het even aan.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:50

Ik gebruik al jaren Eight Hour Cream van Elizabeth Arden en ben nog nooit iets beters tegen gekomen. Ook hier zitten vast afsluitende ingredienten in, maar vind dit beter werken dan welke labello, vaseline of lippenbalsem dan ook. Wel aan de prijzige kant maar heel vaak in de aanbieding bij Etos of Kruidvat, kwestie van goed opletten dus.

Afbeelding

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 14:56

Thnx voor alle tips!

Idd _Tara_ , de meeste producten zitten vol met zooi, ik hoop dat ze hier Weleda hebben bij de drogist, dan ga ik dat proberen.

Ik ben best wel wanhopig, omdat het nu echt erg begint te worden. Elisabeth Arden heeft super goede reviews op makeupalley.com, als ze niets natuurlijks hebben ga ik dat dan toch proberen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:57

_Tara_ schreef:
Alle merken die tot nu toe genoemd worden, bevatten van die afsluitende bestanddelen. Dus als TS dat echt niet wilt, zal ze verder moeten zoeken.

Die van Rituals bevat overigens BHT. Een zeer omstreden stof die veel mensen nog niet eens aan hun hond willen geven :P

Het is overigens maar wat je zelf wilt natuurlijk. De een let op ingrediënten, de ander let nergens op. Maar aangezien TS aangaf te letten op afsluitende ingrediënten, geef ik het even aan.

Zitten in 100% bijenwas afsluitende elementen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:59

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar is dat van Burt's bees? Want dat merk heeft ook hele fijne lippenbalsems :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:01

Ja dat is 'm inderdaad. Ik ben er echt blij mee.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:02

Na een tip van mijn tandarts jaren geleden poets ik na het tanden poetsen ook even mijn lippen mee dat is heel goed voor de doorbloeding ( gewoon zonder tandpasta ).
En de lippenbalsem waar ik bij zweer en heb echt al zoveel gebruikt wat niet hielp is de lip rescue van de Hema (de groene die niet groen afgeeft overgens ) .
Ik smeer de hele dag wel maar vooral na het tanden poesten als ik ga slapen .
Succes !!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:08

amandananana schreef:
Ja dat is 'm inderdaad. Ik ben er echt blij mee.

Die is niet van 100% bijenwas volgens mij, daar zitten ook nog wel wat andere ingrediënten in. Maar wel een hele fijne inderdaad!

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:11

Daphna schreef:
Thnx voor alle tips!

Idd _Tara_ , de meeste producten zitten vol met zooi, ik hoop dat ze hier Weleda hebben bij de drogist, dan ga ik dat proberen.

Ik ben best wel wanhopig, omdat het nu echt erg begint te worden. Elisabeth Arden heeft super goede reviews op makeupalley.com, als ze niets natuurlijks hebben ga ik dat dan toch proberen.

Waarom ga je niet naar een goede natuurwinkel?
Daar kunnen ze je vast en zeker wel helpen. (en dan bedoel ik een echte natuurwinkel dus niet De Tuinen ofzo)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:12

tanjatroetel schreef:
Na een tip van mijn tandarts jaren geleden poets ik na het tanden poetsen ook even mijn lippen mee dat is heel goed voor de doorbloeding ( gewoon zonder tandpasta ).
En de lippenbalsem waar ik bij zweer en heb echt al zoveel gebruikt wat niet hielp is de lip rescue van de Hema (de groene die niet groen afgeeft overgens ) .
Ik smeer de hele dag wel maar vooral na het tanden poesten als ik ga slapen .
Succes !!

Hier ben ik het helemaal mee eens, dat poetsen werkt echt...wel na een tijdje merk je pas duidelijk verschil. Ik gebruik de blauwe van de Hema, die ook niet blauw afgeeft, en heerlijk vet is!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:24

Ik heb hetzelfde probleem
Ik smeer minimaal 2 keer perdag met dit winterse weer met blistex en dan t blauwe potje de sticks vind ik slechter
heb nergens meer last van

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 16:28

Eindeloos schreef:
Daphna schreef:
Thnx voor alle tips!

Daar kunnen ze je vast en zeker wel helpen. (en dan bedoel ik een echte natuurwinkel dus niet De Tuinen ofzo)

Dat moet ik eigenlijk wel doen, maar ik heb het erg druk... voor zaterdag gaat dat dus niet lukken, terwijl mijn lippen nu pijn doen.

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:37

Daphna schreef:
Eindeloos schreef:

Dat moet ik eigenlijk wel doen, maar ik heb het erg druk... voor zaterdag gaat dat dus niet lukken, terwijl mijn lippen nu pijn doen.

Je hebt geen goede natuurzaak in het dorp?
Sommigen natuurwinkels hebben ook een online shop.
Wat je overigens ook kan doen is een heel klein beetje jojoba olie op je lippen smeren.
Dit is een vette planten olie, wel even bij een goede natuurwinkel of online shop kopen want in de versies de de drogisten verkopen zitten vaak chemische toevoegingen om het minder vet te maken.
En maar heel weinig gebruiken.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:54

Een aantal dunne lagen hydraterende dagcrème op je lippen smeren voor je gaat slapen (werkt beter dan één dikke laag), en hier dan toch een laagje vaseline overheen smeren als het is ingetrokken. Op deze manier blijven je lippen goed gehydrateerd.
Mijn lippen springen soms spontaan open, tot bloedens aan toe. Heb van alles geprobeerd maar dit werkt voor mij het beste! De volgende dag zijn mijn lippen direct een stuk beter. En voordat ik naar buiten ga smeer ik altijd met een Aloe Vera lippen balsem die ik in een toko heb gekocht. Werkt perfect!