Helse oorpijn bij neus snuiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Helse oorpijn bij neus snuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 09:28

Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje een helse oorpijn bij het snuiten van mijn neus. Het voelt alsof er plots een mes van binnen naar buiten schiet maar niet erdoor kan. De tranen springen me in de ogen als ik mijn neus snuit en even vergeet dat ik niet mag snuiten (enkel lichtjes blazen met mijn neus). Na het snuiten voel ik mijn oor dan nog een kwartiertje, maar daarna voel ik niets meer. Gedurende dat kwartier is het ook niet meer die helse pijn waarvan je tranen in de ogen krijgt, dan is het gewoon een pijn die je de ganse dag hebt bij een oorontsteking.

Met nieuwjaar had ik een oorontsteking, toen had ik ook die pijn bij het snuiten, maar daarna is het beter gegaan. (af en toe voelde ik die pijn weleens als ik mijn neus snuitte, maar dat was 1 van de 10 keren dat het voorkwam) De laatste 2 weken heb ik weer voortdurend die helse pijn bij het snuiten, voor de rest voel ik me prima, ik ben ook niet verkouden ofzo.

Ik heb ook al enkele jaren dat ik op feestjes met harde muziek niet meer hoor met dat oor, als iemand dan in dat oor roept (omdat je elkaar anders niet verstaat), doet dat verschrikkelijk veel pijn maar ik hoor niet wat ze zeggen, daarom laat ik ze dus in mijn andere oor praten. Omdat ik zelden op een plaats ben waar zo harde muziek is, ben ik hier niet mee verder gegaan omdat ik er verder geen last van heb.

Nu ik ook die helse pijn heb bij het snuiten van mijn neus, begin ik mij toch een beetje zorgen te maken...

Heeft er nog iemand dezelfde ervaring gehad of weet iemand wat dit kan zijn?

youngster

Re: Helse oorpijn bij neus snuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:35

Nou misschien eens naar de dokter gaan??? Het zou maar zo kunnen zijn dat je trommelvlies kapot is!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:39

Dokter idd handig en niet snuiten maar ophalen. Klinkt vies, maar met snuiten blaas je je holtes vol en komt er erg veel druk op je binnenoor en trommelvliezen te staan.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:43

inderdaad iets met je oren, zelf wel eens oorontsteking gehad, daarna bronchitis en daarna ook nog eens longontsteking, dat was ook zeer pijnlijk, zelf met inademen voelde je die druk op je oren, net alsof er een soort zuur doorheen gaat ofzo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:45

benangelique schreef:
Dokter idd handig en niet snuiten maar ophalen. Klinkt vies, maar met snuiten blaas je je holtes vol en komt er erg veel druk op je binnenoor en trommelvliezen te staan.

Precies dat, nooit snuiten!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 09:56

@ Youngster: Ja uiteraard ben ik dat ook van plan :D Maar ik wou hier gewoon eens even horen omdat ik vandaag en morgen toch niet naar de dokter kan gaan. Maar als je trommelvlies kapot is, doet dat toch altijd pijn, niet?

Ik ben ook pas ongerust beginnen worden nu het zo veel pijn doet bij het snuiten van mijn neus. Pijn bij feestjes leek me niet erg omdat ik toch maar zelden naar feestjes ga, en iedereen weet dat lawaai slecht is voor je oren, dus lijkt het mij normaal dat het bij sommige mensen pijn doet. Het horen van de muziek doet overigens geen pijn, het doet pas pijn als mensen iets tegen me willen zeggen boven de muziek uit. Toen ik vaker op stap ging vroeger, had ik nooit last van mijn oren, die pijn is pas vanaf mijn 20ste begonnen denk ik. (Dus nu ongeveer 3 jaar denk ik)

@ Benangelique: Maar met neus ophalen krijg ik mijn neus nog niet vrij, het moet echt met snuiten. Het vervelende is dat lichtjes blazen ook niet helpt, het moet echt met wat meer druk.

@ Lucaa2: het is zelfs niet echt een druk, het is het beste te vergelijken met een mes dat plots in mijn oor schiet. (van binnen naar buiten, want het doet echt van binnen pijn) Klinkt misschien vreemd, maar het is echt een héél plotse en keiharde steek in mijn oor.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:01

Maar ben je verkouden dan of? Want normaal zou je neus toch gewoon vrij moeten zijn? Als mijn neus verstopt zit, krijg ik hem met ophalen ook niet altijd vrij, maar dat hoort nou eenmaal bij verkouden zijn helaas :P Dan kun je wel neusspray gebruiken of 's nachts een ui naast je bed zetten, maar verder is er weinig aan te doen.

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:08

Een kapot trommelvlies hoeft niet altijd pijn te doen. Bij mij scheurt mijn trommelvlies regelmatig, maar ik voel er niets van. Ik kan ook mijn neus niet snuiten omdat het te veel pijn doet. Bij de huisarts krijg ik altijd het advies om neusspray te gebruiken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:11

Helemaal vrij kan ook met neusspray bijvoorbeeld. Maar meest effectief is toch echt ophalen tot in de keel en dan uitspugen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:12

Uitspugen? :oo He bah :P Ik slik 't altijd gewoon door. Niet dat dat nou lekker is maar voor je omgeving wel prettiger.
Neusspray kan natuurlijk wel maar pas op dat je daar niet verslaafd aan raakt. Of gebruik bv neusspray op natuurlijke basis van Vogel ofzo.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:13

Ik slik het ook door, maar het blijft vies :+

Neusspray is idd verslavend.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 10:19

Neusspray gebruik ik enkel als ik verkouden ben, wat ik nu dus niet ben.
Ik voel gewoon dat mijn neus met momenten niet proper is, en dan wil ik het er graag uit hebben. :+

Ik zou ook kunnen zeggen dat ik mijn neus niet meer snuit (wat ik wel vervelend zou vinden, want met ophalen gaat het niet weg), maar toch lijkt het mij niet normaal dat je zo een helse pijn hebt als je toch je neus snuit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:26

Het lijkt mij al niet normaal dat je neus verstopt zit terwijl je niet verkouden bent...

Die helse pijn is inderdaad niet normaal. Ook wat je vertelt met harde muziek of als mensen in je oor praten dat dat pijn doet, is ook niet normaal natuurlijk. Dus wat dat betreft zou ik zeker naar de dokter gaan :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 10:38

Mijn neus zit niet verstopt, ik kan gewoon vrij ademen door mijn neus.
Tja... Hoe moet ik dat uitleggen :Y) Er komt steeds een beetje gedroogd snot tegen de zijkant van mijn neus te zitten, dus het loopt er niet uit, maar ik voel het wel. En ik HAAT het als ik iets in mijn neus voel, dus dan wil ik het er ook uit, hoe weinig het ook is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:14

Dan peuter je het even weg als het je zo irriteert? Dat je dat met je neus ophalen niet weg krijgt snap ik. Dat je dat met snuiten weg krijgt, vind ik bijna knap :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 11:17

Met snuiten lukt het thans :Y) Ok, ik doe ook vaak een stukje zakdoek rond mijn vinger en dan doe ik het zo weg, maar als ik eerst snuit gaat het veel beter weg. :+

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:27

Herkenbaar verhaal van het pijn doen bij het snuiten, maar ik heb dan ook echt probleem-oren. Bij bij 'klapt' er soms van binnen ook iets als ik snuit en dan voelt het inderdaad net of er iemand met een mes in steekt. Volgens mij komt dit vanwege druk binnenin je oor, vanwege een verstopt middenoor of buis van eustachius.
Als ik verkouden ben gebruik ik altijd neusdruppels en dan blijf ik 10 minuten op m'n rug liggen. Die druppels zakken dan ook naar alle andere holtes en dat helpt wel iets. Verder is het gewoon wachten totdat het over is.

In jouw geval, als je er al zo lang last van hebt, zou ik zeker even langs de oorarts gaan!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 11:57

@ Supertammy: 'Leuk' om te horen dat het herkenbaar is voor iemand :D Het is inderdaad zo dat er iets "klapt", het is gewoon zo moeilijk te omschrijven hoe het voelt wat er gebeurt. Maar de pijn is in ieder geval het gemakkelijkste te omschrijven als een mes dat in je oor knalt.
Als ik verkouden ben en neusdruppels gebruik, is het volgens mij ook wel minder. Maar goed, ik kan niet altijd neusdruppels gebruiken hé :D Volgens mij wordt je lichaam ook gewend aan neusdruppels als je ze vaak gebruikt, dus dan gaan die druppels na een tijd ook niet meer zo goed helpen. Denk je niet?

Ik was inderdaad wel al van plan om langs de dokter te gaan, maar ik vind het altijd ook handig om eerst even op bokt te horen hoe de ervaringen zijn. Mijn ervaring is dat je door bokt gaat nadenken over wat je nog allemaal voelt en bij de dokter kun je dan vaak toch net iets beter omschrijven wat je precies voelt.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:04

Neusdruppels lang gebruiken is inderdaad verre van goed. Misschien helpt het om te stomen met iets? (werkt bij mij niet)Ik heb het ook altijd maar bij 1 oor, want in de andere zit geen trommelvlies meer. Vandaar dat ik denk dat het komt door de druk.
Klopt wel dat het helpt als je ervaringen uitwisselt met anderen die hetzelfde hebben. Het is inderdaad wel eens lastig om iets onder woorden te brengen als je in zo'n behandelstoel zit. In ieder geval veel sterkte ermee en succes bij de dokter! :(:)