Bijna bevallen .. Maar dwarsligger .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Bijna bevallen .. Maar dwarsligger .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:23

Mijn uitgerekende datum komt nu heel dichtbij .
Nog 2,5 week erg spannend maar gelukkig niet de eerste keer.
De zwangerschap is erg zwaar door mijn bekken die zitten letterlijk los ( geen bekken instabiliteit )
Eigenlijk ben ik de hele zwangerschap vrij hard geweest voor mijzelf ook wat pijn betrefd af en toe kon ik zelfs mijn benen niet meer bewegen . Maar ik heb het er met alle liefde voor over ..

Mijn kleine meid ligt alleen dwars .. Ze hebben haar al een keer gedraaid maar binnen een uur draaide ze terug. Ik heb een mega buik met super veel vruchtwater dus de kleine meid heeft ook alle kans om te draaien en dat doet ze ook met volle tuigen behalve de goede kant op.

Nu is het zo dat het een risico is als je vliesenbreken omdat de navelstreng de geboorte kanaal ik kan gaan met nare gevolgen van dien ..
Ik was er eigenlijk heel nuchter over ben in goede handen ..
Bijna geen 1 bevalling begint met vliesenbreken .
Wij wonen ong 30 min van het ziekenhuis af dus niet om de hoek..
Maar nu begint toch de onrust in mijn lijf te komen ..

Mijn eerste zwangerschap en dus mijn eerste bevalling is dus begonnen met vliesenbreken en pas 2 uur er na met weeën .
Mij overkomt altijd dingen die andere niet overkomt.
Bij de eerste zeiden ze bij de ruggenprik jij bent zo mager jij bent super makkelijk te prikken . Nog geen 2 minuten prikt hij mis en prikt een gaatje in mijn hersenvlies die door je ruggenwervel loopt.
Dit geneest normaal binnen 2 à 3 dagen . Bij mij niet en werd met 12 dagen weer met spoed opgenomen in het ziekenhuis opgenomen..
Waar doormiddel van een ruggenprik het gaatje weer werd gedicht ( het gaatje veroorzaakt enorme hoofdpijn waardoor je je weinig herinnert en nauwelijks op je benen kunt staat )

Maar ik dwaal af Hihi
Ik hoop hier mensen te vinden die ook een dwarsligger hadden en hoe die het hebben ervaart..
Ik begin hem nu toch best te knijpen en druk te maken ..
Bij de geboorte van mijn dochter 4 jaar terug hadden we een super leuk topic waar ik onwijs veel steun heb gehad en lees het nog met plezier terug. Zelfs krijg ik af en toe nog pb dat ze toen zo mijn topic hadden gevolgd ..

Sorry voor mijn lange verhaal en bedankt voor het lezen.
Hoop ook wat ervaringen hier te kunnen delen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:38

Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 18-02-13 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Re: Bijna bevallen .. Maar dwarsligger .

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:42

Ik had geen dwarsligger zo als jij!

Maar wil je in ieder geval veel succes met je bevalling wensen! Had je bij jou eerste kind ook gevolgd! En ga dat nu ook weer volgen!!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:43

Lindy sterkte. Meer kan ik je niet zeggen.
Ik kan het gevoel (gelukkig) niet met je delen. Mijn dametje is dan wel koppig, maar dwars niet. Ze lag netjes ingedaald met 35 weken.
Maar dat vliezenbreken verhaal geloof ik niet helemaal hoor. Mijn verloskundige vertelde me dat ook steeds, maar ik ken er meerdere waarbij de bevalling begon met het breken van de vliezen.
En ja bij mij ook. Ik had al vanaf week 24 voorweeën (moest toen ook verplicht op rust) en liep vanaf week 36 met ontsluiting rond. Af en toe lichte weeën, maar daar bleef het bij. Na een week helemaal niets, patsboem braken mijn vliezen.

Ik hoop dat je meisje zich weer terugdraait en dat je haar snel en gezond vast mag houden.
Ik lees en leef met je mee.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:46

Hee Lindy, super leuk dat je een topic geopend hebt!

Sverre lag tot 34 wkn in stuit, maar is gelukkig zelf gedraaid. Ik was er toen ook zo nerveus om.
Ik hoop dat het allemaal goed komt voor jullie.

Probeer er vooral te genieten van de laatste weken zwangerschap :)

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:51

Hier ook een dwarsligger gehad,was mijn eerste kindje
Draaien hebben ze wel geprobeerd,maar lukte niet.
Bevalling begon wel met het breken van de vliezen,gebeurde thuis.
Toen snel naar het ziekenhuis,maar helaas,de navelstreng was al langs de baby gezakt,en werd het een spoedkeizersnede.
Niet het verhaal wat je hoopt te horen,ben ik bang,maar het is uiteindelijk allemaal goed afgelopen,hij word volgende maand 16.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:54

Heyy wat leuk al jullie berichtjes..
Deze lag de hele zwangerschap goed en is nu sinds week 32 naar dwarsligging gegaan en helaas blijft ze er naar terug draaien wat gaat beteken keizersnee . Ben me er mentaal al op aan het voorbereiden het ziekenhuis draait haar niet meer omdat ze zelf
Met teveel gemak draait en binnen een uur weer dwars ligt Hihi nu al
Ze heeft nog max 2 weken om te draaien als ze me laten lopen .
Ik mag niet overlopen ivm mijn bekken maar hoop stiekem dat we donderdag een datum gaan prikken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 21:56

ellepelle27 schreef:
Hier ook een dwarsligger gehad,was mijn eerste kindje
Draaien hebben ze wel geprobeerd,maar lukte niet.
Bevalling begon wel met het breken van de vliezen,gebeurde thuis.
Toen snel naar het ziekenhuis,maar helaas,de navelstreng was al langs de baby gezakt,en werd het een spoedkeizersnede.
Niet het verhaal wat je hoopt te horen,ben ik bang,maar het is uiteindelijk allemaal goed afgelopen,hij word volgende maand 16.

Hihi nee maar vind het fijn om te lezen dat het wel
Goed is gekomen met je baby.. Want ze hebben me niet met heel veel
Woorden verteld waarom ik met spoed naar het ziekenhuis moest komen en zelfs geen tas me
Mocht nemen meteen de auto in springen en in de auto bellen naar ziekenhuis ..

De tas niet mogen pakken ( ook al staat hij klaar ) is het probleem nog niet eens.. Heb ook nog een 4 jarige dame op bed liggen als het snachts gebeurd die ik niet alleen laat liggen . Gelukkig een nood plan met mijn schoon ouders kunnen maken die 1 straat achter ons wonen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:59

Wat spannend voor je!

Ik hoorde trouwens altijd dat als je kindje niet ingedaald is,en je bevallig begint dat je dan plat moest liggen ivm zwaartekracht en de navelstreng die voor de uitgang komt te liggen.
Wel heftig die onzekerheid lijkt me!
Mijn bevallig begon trouwens ook met het breken van de vliezen,maar gelukkig lag mijn zoontje al ingedaald!

Ik volg je!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:01

hier ook dwarsligger gehad.
Kwamen erachter bij (2e keer!) inleiden (op milde manier dmv gel, kijken of het lichaam het wil overnemen)
Eerst hadden 2 verloskundige me verteld dat hij was ingedaald. Omdat ik twijfelde ook nog aan de gyn gevraagd, maar ook hij zei dat mijn kind was ingedaald. Dus niet!
Gelukkig toch nog op tijd gezien door een verloskundige van het ziekenhuis die de gel moest doen.
Toen nog geprobeerd te draaien, maar `direct` over gegaan naar een spoedkeizersnede.
Moet ook zeggen dat ik al een voorgevoel had (de hele zwangerschap) dat het een keizersnede zou worden en daar ook op dat moment voorkeur naar had.
Gyn had geloof ik nog wel wat meer willen proberen om een natuurrlijke bevalling te kunnen doen. Naar mijn idee ook voornamelijk voor de cijfers van het ziekenhuis.
Doe niets tegen je gevoel, want daar kun je veel spjt van krijgen. Succes met je bevalling

Oh ja, de keizersnede is mij ook erg meegevallen. Heel weinig last gehad, maar wel netjes rustig aan gedaan.
Helaas moest ik mijn heerlijke eten die avond toch weer kwijt (voelde het ook niet aankomen, zoals normaal) en mijn bed moest dus een beetje verschoont worden.
Kon toen ook al draaien, wat de verpleegster heel goed vond. Geen idee of andere daar meer moeite mee hadden, maar bij mij deed het geen pijn. :P

Manlief heeft onze zoon nog even op zijn buik gelegd op de kamer (zoals afgesproken), omdat hij dus niet direct na de geboorte op mijn buik gelegd kon worden.
Wel borstvoeding gedaan, wat ook gelijk super ging gelukkig.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 18-02-13 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:03

Ik ben geen moeder en ook niet zwanger, maar ik wil je wel een heleboel sterkte wensen Lindy! Ik kan me voorstellen dat je je onrustig gaat voelen nu de uitgerekende datum nadert. Ik hoop dat je, je er goed door heen weet te slaan! En dat je lichaam en baby mee wil werken. Maar als ik lees wat je al hebt meegemaakt ben je een sterke vrouw dus ik ben er van overtuigd dat je deze bevalling ook aan kunt.

Alle sterkte en ik hoop gauw positief nieuws te lezen over een voorspoedige bevalling en een gezonde meid!!

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:03

Hallo,

mijn zoontje lag vanaf de 20 weken echo dwars en is zo lekker blijven liggen!
na de groeiecho met 30 weken onder controle van zkh gekomen omdat hij wel een 10 ponder kon worden. Draaien wilde de arts niet ivm ruimtegebrek en veel vruchtwater. Is geboren dmv een geplande keizersnee met 38 weken.
zag er enorm tegenop maar is me achteraf honderd procent meegevallen heb geen weeën gehad en vliezen niet gebroken mijn lijf snapte dus niet dat ik bevallen waardoor borstvoeding niet op gang kwam.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:09

Ik was 26 jaar geleden een dwarsligger...
Mijn moeder heeft echt afgezien.
Ze wilde eigenlijk thuis bevallen maar dat ging dus mooi niet door.
De verloskundige voelde in plaats van een hoofdje, mijn voetjes.
Met spoed naar het ziekenhuis dus, want ze had al sterke weeen.
Een ruggenprik ging niet omdat mijn hartslag te laag was ,dus ze heeft het op eigen kracht moeten doen.
Keizersnede was geen optie meer!!! Ik wilde eruit!
Flink ingeknipt tot bijna aan haar anus.
Ze schijnt een ongeloofelijke oerkreet gegeven te hebben...
En daar was ik dan, een lief klein baby'tje.

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:10

Toen ik bevallen moest,16 jaar geleden,was het nog zo,dat je het eerst zelf moest proberen met een stuitligging,ik heb mezelf dus eerst door 7 cm ellende moeten worstelen,voordat ze erachter kwamen dat het helemaal niet goed ging,de hartslag van de baby werd minder,dus toen ging alles ineens heel snel,ben ook met volledige narcose weggemaakt,dat ging sneller.
Mooi dat het tegenwoordig anders is,en geloof me,keizersnede valt best mee,

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:15

wat heerlijk om jullie verhalen te lezen..
zit met een kopthee op mijn buik en laptop op schoot..
geloof alleen dat de kleine meid het er niet mee eens is en probeert de kopthee er af te schoppen haha

Ik wil het donderdag ook over keizersnee gaan hebben.. en dat terwijl ik anti keizersnee ben..
ze hebben met niet heel veel woorden gezegd dat ze me niet lang meer laten lopen..

heb net heel veel testen ondergaan in het ziekenhuis omdat ze dachten dat ik een gal ziekte had en zwangerschap diabetes wat gelukkig niet zo was..

Ze kon wel merken dat ik er eigenlijk wel lichterlijk doorheen zit ondanks dat ik hard voor mijzelf blijf en zelfs nog dagen in mijn bedrijf werk..
( nu niet meer want mijn moeder neemt nu tijdelijk mijn bedrijf over en schopte me letterlijk naar huis)
Maar valentijn heb ik nog gedraaid ( wel op paracetemol ) Maar ze hebben me geen moment gehoord.. Alleen kon savonds mijn partner mij naar boven tillen omdat ik mijn benen weer niet kon bewegen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:17

jorika1986 schreef:
Een ruggenprik ging niet omdat mijn hartslag te laag was ,dus ze heeft het op eigen kracht moeten doen.

Dan lag je waarschijnlijk in een stuit..

Die van mij kan er met geen mogelijkheid uit op de natuurlijke manier al zou ik willen of hoog of laag springen..
Ze ligt namelijk met haar rug voor mijn baarmoeder mond..
Haar hoofd ligt links in mijn buik en haar billen rechts.. Haar armen en benen liggen onder mijn ribben..
Ze kan er dus sowieso op deze manier niet uit

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:18

ellepelle27 schreef:
Toen ik bevallen moest,16 jaar geleden,was het nog zo,dat je het eerst zelf moest proberen met een stuitligging,ik heb mezelf dus eerst door 7 cm ellende moeten worstelen,voordat ze erachter kwamen dat het helemaal niet goed ging,de hartslag van de baby werd minder,dus toen ging alles ineens heel snel,ben ook met volledige narcose weggemaakt,dat ging sneller.
Mooi dat het tegenwoordig anders is,en geloof me,keizersnede valt best mee,

Stuit had ik ook zelf wel willen proberen..
Maar ze ligt dwars met haar rug voor mijn baarmoeder mond..
je hebt dwarsligging en stuitligging..
Met stuitligging kan je nog natuurlijk bevallen en proberen ze dat idd ook
Met dwarsligging kan je niet natuurlijk bevallen ook al zou je wel willen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:19

Gigondas schreef:
Hallo,

mijn zoontje lag vanaf de 20 weken echo dwars en is zo lekker blijven liggen!
na de groeiecho met 30 weken onder controle van zkh gekomen omdat hij wel een 10 ponder kon worden. Draaien wilde de arts niet ivm ruimtegebrek en veel vruchtwater. Is geboren dmv een geplande keizersnee met 38 weken.
zag er enorm tegenop maar is me achteraf honderd procent meegevallen heb geen weeën gehad en vliezen niet gebroken mijn lijf snapte dus niet dat ik bevallen waardoor borstvoeding niet op gang kwam.

Oh dat is wel balen.. zou graag borstvoeding willen geven..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:22

Lindy1982 schreef:
jorika1986 schreef:

Dan lag je waarschijnlijk in een stuit..

Die van mij kan er met geen mogelijkheid uit op de natuurlijke manier al zou ik willen of hoog of laag springen..
Ze ligt namelijk met haar rug voor mijn baarmoeder mond..
Haar hoofd ligt links in mijn buik en haar billen rechts.. Haar armen en benen liggen onder mijn ribben..
Ze kan er dus sowieso op deze manier niet uit

Aha, ik ben ook een leek op dat gebied!
Nee zo kan het baby'tje er inderdaad niet uit, of de vader moet houdini zijn :D
Of mam een slangenmens... 8)7

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:29

Hahah kon het maar.. heb atijd heel hard geroepen dat ik geen keizersnee wil.. :o

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:55

@lindy1982
Vond het ook jammer van de borstvoeding heb tot 3 maanden gekolfd en dan had ik net 1 voeding per dag maar iets was beter dan niets. in het ziekenhuis al begonnen met flesvoeding anders viel ie teveel af.
de keizersnee zelf viel mee maar zag enorm tegen ruggeprik op was liever volledig onder narcose gegaan maar dat mocht niet. Ben er super van hersteld stond na 2 dagen al zelfstandig te douchen en liep wat rond.
mijn zoontje lag rug/kont voor de opening dus kon niet anders dan keizersnee. Denk wel dat je met een geplande keizersnee minder risico loopt dan wanneer de bevalling spontaan op gang komt. Ik heb nu ook geen last van me rug enz gehad mijn L5 verschuift soms. Had alleen na 10dagen dat ik uit een hechting lekte maar was onderhuidse blauwe plek en vocht moets weg duurde 3 weken.

Succes met laatste loodjes en hoop dat alles voorspoedig verloopt!

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:00

Hoi Lindy! Wat leuk je weer in een "zwanger"-topic te zien.
Tjeee, het zit je niet mee. Kan me herinneren dat je het met Neva-Jade (toch?) ook niet echt een bevalling uit het boekje had. Ligt dat dwarsliggen (letterlijk en figuurlijk) bij een van jullie in de genen? ;).

Maar, kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Een bevalling is natuurlijk altijd spannend, of eigenlijk net de periode ervoor. Ik vond het ook weer reuze spannend. Bij mijn laatste zwangerschap (nu 8 mnd. geleden), had ik weliswaar geen dwarsligger maar wel een previa marginalis (placenta tegen de baarmoedermond aan). Uiteindelijk ben ik toch natuurlijk kunnen bevallen en deed ons meisje het meteen prachtig. Alles goed dus, maar spannend: ja.

Je schrijft dat de kleine nog wel kan draaien. Betekend dit dat er ook nog een mogelijkheid is dat ze wel goed komt te liggen? Sta je open voor alternatieve "geneeswijzen"? Bij mijn laatste zwangerschapsyoga zaten nl. 2 dames die ook dwarsliggers hadden (1 daarvan trouwens een stuit). Zij hebben met de combi yoga en moxatherapie (stokjes branden bij je teen) toch hun kleine gedraaid weten te krijgen.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je achteraf kunt zeggen dat het allemaal goed is gegaan, dat je een prachtige meid binnenkort in je armen hebt en dat Neva een supertrotse grote zus is. Hoop dat je wat antwoorden krijgt donderdag (en misschien wel een datum....? :roll: O:) ) en dat je toch gerust die laatste week in kan gaan.

Zet hem op!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:01

mijn dochter lag tot week 33 in stuit (door lage placenta)... hierna lag ze goed
tijdens bevalling bleek ze toch niet goed te liggen.. maar omdat ze zo klein was (2500 gram) kon ik haar er met moeite uit krijgen... kruinligging.... wat dat precies inhoud weet ik niet maar ze lag niet goed...
gyn vertelde dat omdat ze zo klein was het mij gelukt was... anders hadden ze spoedkeizersnede moeten doen..
nou was ik heel bang voor de bevalling... maar ik vond die weeen killing!!!! op het moment dat ze eruit kwam voelde ik niets..
ik had ruggenprik gehad... die ze wel uit hadden gezet vanwege dr hartslag
bevallen is geen pretje... maar zou het zo weer doen! ik ben niet meer bang
mijn gyn en klinische vk hebben mij zo goed geholpen had echt een vertrouwensband!!
iig wens ik jou heeeeel veeeel suc6 en hoop dat je een mooie bevalling krijgt!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:07

Hey Lindy, ik heb je vorige topic gevolgd en wil je met je 2e kleintje ook heel veel succes wensen!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 23:08

Dank je wel voor je uitgebreide reactie..
Iets waar ik veel mee bezig ben..
Ehm waar zit je litteken en is hij erg groot ? :o
Misschien het laatste waar ik me druk om moet maken maar ben er erg benieuwd naar ( heb daar ook tattoo's lopen :o

Heeyy sirus ..
Mijn gevoel zegt dat ze niet goed komt te liggen.. Ze loopt nu letterlijk rondjes in mijn buik haha..
Ik heb gewoon nog een halve buik vruchtwater over waar niks zit hihi..
Neva-jade is nu al grote trotse zus zo lief..
Ik dnek alleen dat ik wat laat ben nu voor yoga en ik kan mij lichamelijk niet veel permiteren door mijn bekken..
En ja de bevalling van neva was een hel letterlijk..

@tessie1985
Ik denk dat dit ook niet een extreem grote baby is.. Mijn dochtertje was 2810 gram bij de geboorte ( dit is dus niet mijn eerste bevalling :D )
Bij de eerste gelukkig met ruggenprik bevallen.. ze wilde hem uitzetten maar ik was het zo zat dat ik het niet wilde..
Dit ivm niet weten waar heen te moeten persen..
Dus mijn reactie "ik weet hoe ik moet poepen dus ook hoe ik moet persen :P ) en met 2 keer persen was ze er uit ( na 23 uur met weeen te hebben gelegen )

@joyce
Dank je wel :D