En mijn omgeving (vriend, ouders) weten ook niet zo goed hoe ze me zouden kunnen helpen. Het is toch vaak van: ga eens rustig zitten of ga gewoon slapen maar ja was het maar zo makkelijk.
En ik denk dat er op bokt toch heel wat mensen zitten die misschien iets vergelijkbaars hebben of hebben gehad en misschien voor mij de gouden tip heeft
Sinds de laatste tijd, en dan denk ik aan ongeveer 2 jaar, heb ik erg veel hinder van . . . euh tjah . . . mezelf eigenlijk.
Laat ik zo beginnen: 's avonds ben ik vaak al tegen 21 uur (soms rek ik het tot 22 uur) zo moe, dat ik eigenlijk dan niks liever wil dan op bed gaan en slapen.
Natuurlijk is dat voor vriendlief niet zo gezellig maar hij gaat dan toch vaak wel met me mee. Eenmaal in bed ben ik vaak al na 5 minuten weg, heerlijk. Dus in slaap vallen is dan geen probleem.
Nee, het probleem begint zodra ik 's ochtends heel vroeg al wakker wordt. Zonder aanleiding. En zodra ik wakker ben, dan gaat het fabriekje opstarten in mijn hoofd en dan gaat van alles voorbij komen. Dan denk ik aan hetgeen wat ik met mensen heb bepraat, wat ik die dag nog ga doen en ook wat ik bijvoorbeeld nog vergeten ben te zeggen tegen iemand in een gesprek. Nou ja en dan ben ik dus wakker. En dan probeer ik mezelf te dwingen om gewoon te gaan slapen en nergens aan te denken. Maar dat duurt al gauw 2 uur bij mij.
In tussentijd kan ik het niet laten en ga ik mijn mail bekijken, het nieuws en Facebook. En dan heb ik weer een boel prikkels binnengekregen. Maar ja ik kan het dan gewoon niet laten om even te kijken of ik nog iets heb gemist
Overdag kan ik op de een of andere manier mijn draai vaak niet vinden, ook tijdens werk. Heb zo'n gevoel van onrust in mijn lijf. En dat is zo frustrerend
Verder 's avonds, als je gegeten hebt en lekker op de bank zit, kan ik ook de ontspanning niet vinden. Een film kijken en stil zitten? Nee dat is echt te lastig momenteel. Dan ga ik maar weer wat op internet bezig. En dan weer even zitten op de bank en dan weer naar de pc.
Een boek lezen is voor mij ook geen optie omdat ik simpelweg me niet kan concentreren op hetgeen wat ik lees.
En ik zou zo graag willen dat ik gewoon eens een hobby voor thuis had, gewoon iets te doen om te ontspannen of om tot rust te komen.
Want momenteel is de enige manier voor mij, op tijd op bed gaan en slapen want als ik slaap dan denk ik nergens aan . . .
Nu je dit gelezen hebt zal je wel denken: dat is geen probleem van wereld omvang. En er zijn ergere dingen. Maar voor mij is het zo enorm frustrerend en vervelend dat ik dus boos wordt van mezelf
en ik kan er zelf geen oplossing voor vinden.Naar de dokter gaan vind ik verschrikkelijk en heb altijd al het idee gehad dat ze zich toch niet echt in je willen verdiepen en je meteen maar een paar pillen geven en daar is het maar mee opgelost.
Ik hoop dat het verhaal wat duidelijk overkomt, zo niet; vraag me gerust. En allicht hebben jullie wat tips voor mij wat ik zou kunnen doen om wat meer rust te vinden.

De kunst is om uit te gaan vinden waar jij van kunt gaan ontspannen. Het kan iets actiefs zijn, zoals sporten, waarin je letterlijk je gedachten kunt verzetten, maar het kan ook iets rustigs zijn, zoals meditatie, ademhalingsoefeningen, yoga etc
Over alles nadenken wat er fout gaat of fout kan gaan, of wat ikzelf fout gedaan heb, of iets stoms gezegd heb wat ik goed wil praten, enz.. Op mijn oude baan (ook winkel) was het soms ook zo rustig dat ik tijd genoeg had om over alles na te denken. Nu heb ik een nieuwe drukke baan (fastfood) en gaat dat al stukken beter, geen tijd meer om te piekeren.
Ik zou in ieder geval niet facebook en vanalles gaan checken. Dan krijg je licht in je ogen en dan registreert je lijf dat als dag en dan ben je dus idd wakker.
En ik heb dan baat bij (geleide) meditaties op mijn ipod/ Vooral een klankschalen meditatie vind ik fijn, als ik klankschalen hoor en ze goed probeer te volgen, kan ik niet meer nadenken, heerlijk