Geen lekkernijen kunnen weerstaan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Geen lekkernijen kunnen weerstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:31

Hoi bokkers!

Ik zit met een probleem, ik ben niet te dik, absoluut niet, maar heb wel meer vetjes dan ik zelf graag zou willen :+
Maar ik kan absoluut geen lekkernijen weerstaan! En als ik zo door ga word ik wel een keer vierkant, om het heel cru te zeggen.

Ik plunder alle kasten, mijn ouders hadden paaseitjes gehaald voor 'het gezin' maar ik heb die hele zak al weer op! Dat wil ik helemaal niet, maar ik kan de verleiding niet weerstaan!

Het 'niet meer in huis halen' is dus niet mogelijk, mijn moeder haalt (hierdoor) al weinig lekkernijen in huis, maar soms willen ze toch ook zelf wel eens wat te snaaien :Y)

Iemand tips?

vuurneon

Re: Geen lekkernijen kunnen weerstaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:32

Zorg voor een voedselintolerantie :D

Heb je geen alternatieven? Wortels, komkommer ed?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:45

Kwestie van discipline :D had het zelf eerst ook dus ik herken het wel.
&Zoals hierboven al gezegd: zorg dat je gezonde alternatieven hebt zoals -rauwe- groente of fruit.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:48

Poeh herkenbaar.. Vooral als ik wat voor mezelf koop, een zak met dropjes/chocola oid dan moet het in een paar dagen op.. blijkbaar.. :\ En ik kom er geen gram van aan maar gezond is het niet.. dat weet ik.. ik lees dus even mee.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:50

Zorg dat je veel gezonds in huis hebt. Gezonde nootjes of druiven ipv chips bijvoorbeeld.
Gezond eten en gezonde tussendoortjes zorgen al dat je minder zin hebt om te snacken. Zeggen ze... :P
Hier net ook een halve zak chips op, want er lag niks meer gezonds. De rest van de week zat ik aan de druiven en mango's. Veel fijner gevoel.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:51

Weet je wat ik altijd doe? Eens in de zoveel weken moet ik van mezelf even kappen met het gesnoep, en zeg ik tegen mijn ouders en broers en zusje: ''Wie van jullie mij iets ongezonds ziet snoepen (dus niet avondeten) krijgt €5 van me'' :+
En dan doe ik meestal een week of midweek. Zo snoep je gewoon een hele midweek niet :))
Als je trek hebt neem je gewoon een plakje ontbijtkoek, fruit of een rijstwafel.

Tot nu toe heeft het altijd goed gewerkt. Ik ben veel te gierig namelijk :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:54

Tja ik kan ook wel een week niks snoepen maar zodra ik het in huis heb moet het op dat vind ik zelf zo vervelend, als het gewoon een stukje chocola oid per dag is vind ik het helemaal niet erg, maar niet gelijk zo'n heel pak...

vuurneon

Martine_R schreef:
Weet je wat ik altijd doe? Eens in de zoveel weken moet ik van mezelf even kappen met het gesnoep, en zeg ik tegen mijn ouders en broers en zusje: ''Wie van jullie mij iets ongezonds ziet snoepen (dus niet avondeten) krijgt €5 van me'' :+
En dan doe ik meestal een week of midweek. Zo snoep je gewoon een hele midweek niet :))
Als je trek hebt neem je gewoon een plakje ontbijtkoek, fruit of een rijstwafel.

Tot nu toe heeft het altijd goed gewerkt. Ik ben veel te gierig namelijk :D

Briljant _/-\o_

Samiyah

Kayleigh__ schreef:
Gezond eten en gezonde tussendoortjes zorgen al dat je minder zin hebt om te snacken. Zeggen ze... :P

klopt :j
+ dat als je een tijdje geen koekjes/chips/chocola/snoep meer eet je het totaal niet gaat missen. Ik had na een tijdje 'afkicken' niet eens zin meer in die ongezonde troep :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:55

Als je je suf eet aan die verrekte harde worteltjes, dan zijn je kauwspieren zo moe dat je echt niets anders meer wilt eten :')

Ik mis al dat ongezonde gesnack ook echt niet meer :) door voedselintolerantie gedwongen om anders te moeten eten en als ik de keus heb uit komkommer of chips? Dan vind ik de komkommer heerlijk! Het verlangen naar al die suikers en vet verminderen :)
Al neem ik natuurlijk af en toe heus wel een blokje chocolade of wat chipjes!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:13

Inderdaad zoals iemand al zei is het een kwestie van discipline, zelfbeheersing, afleiding zoeken?
Maar verder ga ik zwijgen want al bovenstaande heb ik zelf ook niet als er wat lekkers in de buurt is :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:19

Och och ik ken het, als ik pizza's of baguettes in de kelder heb zijn die zo op (vaak een doos piccolinies + pizza / doos mini pizza's / baguettes of andere combi), ook salade, chips en chocolade is zo op.

Vervangen door gezonde lekkernijen? Druiven, appels (in stukjes), mini tomaatjes, crackers met kaas/tomaat od.
Als ik lang bezig ben met iets heb ik ook minder tijd om meer te gaan eten :)

Ik begin zelf bijna te knorren van mijn 'vreetweken' maar ik kom niet bij dus maakt het mij niet zo uit (al is het vreselijk ongezond!).

Succes. :)

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:21

Tja gewoon doen. Klinkt lekker makkelijk maarja zo is het nou eenmaal. Ik heb alle snoep/chips etc weg gedaan en fruit voor terug gehaald.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:24

Ik had toevallig laatst hazelnoottruffels gekregen, die krengen zijn zo verschrikkelijk machtig dat je na 1 misselijk bent, werkt voor mij heel goed!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:26

Samiyah schreef:
Kayleigh__ schreef:

klopt :j
+ dat als je een tijdje geen koekjes/chips/chocola/snoep meer eet je het totaal niet gaat missen. Ik had na een tijdje 'afkicken' niet eens zin meer in die ongezonde troep :)

Dit kan ik gewoon echt niet geloven. Althans, voor mezelf dan. Bij mij werkt dat echt niet!

Ik denk dat het vooral een kwestie is van streng zijn en discipline hebben, helaas. Ik herken TS haar probleem, ik heb hetzelfde. Ik heb me erbij neergelegd dat als ik iets in huis haal, het ook gewoon op MOET. Dus dan kan ik er maar beter van genieten, toch?
Maar ik probeer door de week gewoon heel streng te zijn en niets te snoepen. Dus ook niks kopen of in huis hebben. Dan mag ik van mijzelf in het weekend een zak chips, koekjes of reep chocola halen en dan voel ik me ook niet schuldig als die helemaal opgaat.

Zo probeer ik mijzelf toch in de hand te houden en toch te genieten. Lukt niet altijd:P Maar ik doe mn best!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:28

Oh en ik eet trouwens echt puur uit verveling ofzo.
Denk maar niet dat als ik op mn paard zit ik aan koekjes of chocola denk! Maar zodra ik thuis 'hang' dan wil ik snaaien..
Irritant!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:28

Herkenbaar hoor :P

Maar het is iets dat je jezelf aanwent. Een kwestie van doorbijten en telkens nee tegen jezelf zeggen als je weer die drang voelt.
Geloof me, het voelt heel erg snel natuurlijk!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:30

voor jezelf 2 snoepdagen maken in de week en je daaraan houden
dat maakt het wel al een stuk makkelijker uit te houden dan in 1 x helemaal niks meer.

verder ook zorgen dat je fruit verkiest boven snoepjes of nootjes zoals hazelnoot Cachew en walnoot
pinda's daarin tegen weg laten
of ook lekker is yoghurt met vers fruit erin :P hmm

en veel drinken dit neemt ook al deel van dat hongergevoel weg (wel geen cola maar water :') )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:51

Er is wel 1 dag dat ik echt totaal geen zelfbeheersing heb; de dag voordat ik ongesteld moet worden :) dan moet ik ook echt geen boodschappen doen want dan gaat alles in het mandje wat ik echt niet nodig heb :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:55

@Duuk2011 ik vond het zelf ook erg moeilijk te geloven, maar bij mij was het zo en ik hoor het vaker van mensen die op dieet zijn/een gezonder eetpatroon hebben aangeleerd. :) natuurlijk heb ik heel af en toe nog wel eens zin in bv een stukje chocola, en dat gun ik mezelf soms ook wel (alleen niet meer een hele reep zoals vroeger :') ) maar over het algemeen heb ik er totaal geen behoefte meer aan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:29

Alternatieve dingen eten werkt voor mij totaal niet, wat wel werkt is iets om handen hebben.
Liefst buiten, met de knollen of de hond aan de slag, tuinieren, of iets anders actiefs waardoor ik niet meer aan snaaien denk.
Voor binnen werkt het goed om iets te gaan breien of iets anders waarbij aandacht en twee handen noodzakelijk zijn (tv kijken en computeren is dan weer het tegenovergestelde, kijkt even sip naar de bijna lege zak stroopwafels en de flesjes cola van vandaag)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:34

Bezig blijven. Als ik 's avonds een film kijk, kan ik mezelf ook bijna niet tegenhouden om ongezond te snacken.
Als ik het echter druk heb met schoonmaken / koken / sporten / wat dan ook, mis ik het totaal niet. Zelfs niet als ik op het einde uitgeput even een half uurtje op de bank plof met een groot glas water. Dan heb ik ook gewoon geen zin meer om uberhaupt uit die bank te komen, laat staan de kast in te duiken.
Wordt dus een huishoud-wonder! *\o/*