menstruatie; waar heb jij 'last' van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

menstruatie; waar heb jij 'last' van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 00:47

Ik ben momenteel in mijn gezelligste periode van de maand :D oftewel, ik ben absoluut niet te genieten :')

Sommige hebben rugpijn, buikpijn of weet ik veel wat. Ik heb lichamelijk eigenlijk nergens last van tijdens mijn menstruatie. Maar ik ben toch een onwijze chagrijn als ik ongesteld ben! Bij het minste of geringste ben ik geïrriteerd, word ik boos. Ik vóel gewoon dat ik boos ben en nu ben ik sowieso best een opvliegend persoon, maar dan ben ik bij het minste al boos. Héél vervelend, maar kan er echt 'niks' aan doen, hormonen moet je écht niet onderschatten :n Ik probeer dan wel altijd van ''oke, rustig, je bent ongesteld, het is niet zo erg wat er net gebeurt is, niet boos zijn, nergens voor nodig.'' :')

En ik vroeg me af waar de boktdames last van hebben, heb je bijv. vooral last van krampen o.i.d. of ben je ook net zo gezellig als ik?

Kunnen we hier lief en leed delen :')

Anoniem

Re: menstruatie; waar heb jij 'last' van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:49

Ik heb wel krampen enzo, maar geen heftige menstruatie.

Maar ik ben ook niet te genieten. :') Kan echt vreselijk geïrriteerd raken door de kleinste dingen :))

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:51

na mijn bevalling nergens meer last van, geen pijntjes, krampjes, chaggie of wat dan ook.
daarvoor voor mijn zwangerschap...kruipend over de grond van de pijn. ook lage rugpijn en hoofdpijn enorm.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:52

Haha ik ben nog steeds een vrolijk mens. Ik heb enkel last van buikpijn.. verder niet :) En ook geen hevige menstruatie trouwens, gewoon licht :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:53

Heftige menstruatie
Zowel bloedverlies als pijn, slik daarom ook de pil..
Verder last van vreetbuien :')

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:57

Eerste dag buikpijn zo erg dat ik alleen dubbelgevouwen in bed wil liggen janken en daarna alleen vreetbuien.
Verder wel vrolijk alleen iets knuffeliger bij mijn vriendje.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:00

ohja vreetbuien daar ben ik nog niet vanaf haha maar daar geef ik lekker aan toe mjammie.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:00

Haha leuk dit :p even over mijn ellende praten.
8 dagen feest, niet te genieten, de dagen ervoor zo emotioneel als maar zijn kan, een week lang koppijn, doorlekken, buikkrampen, rugpijn, verandering van stoelgang, puistjes, hangerig/knuffelig, ontzettend moe en enorme trek in de meest bizarre dingen.. Oh en ik val altijd een paar kilo af, maar das dan weer een voordeel ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:02

Ik word alleen even shagrijnig als ik er achter kom dat ik het ben :Y) Heb verder geen pijn oid. Heb vantevoren geen last en als ik het ben ook niet... Soms wel kl*te want dan weet ik even niet meer wanneer ik het nou moet worden en dan is het dus stressen... Als ik nou buikpijn oid kreeg, dan wist ik iig dat het er aan zit te komen :')

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:03

Vocht vasthoudende buik, en extreem veel zin in suiker! Gelukkig kan ik het hebben, en word ik er niet dik van :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:05

Vroeger was het een hel. Anderhalve week plat op bed. Niks anders dan janken van de pijn. Kon helemaal niks meer. Stond te trillen op mijn benen. Helse buikpijnen, onderrug, heeeeel erg slap en echt controle verliezen dat ik vaak viel. Was echt niet te doen...

Nu jaren later en vele pillen uitgeprobeerd, eindelijk een goede. Nu eigenlijk nog maar 1 dag dat ik lekker in mijn bed wil liggen, en nog 1 à 2 dagen een beetje buikpijn maar dat ik gewoon verder mijn ding nog kan doen. Ben dan wel wat prikkelbaar, maar ach.. Vergeleken met eerst kan ik hier dus wel makkelijk mee leven :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:12

Over het algemeen heb ik lichamelijk weinig klachten behalve buikkrampen, mijn menstruatie
duurt ook maar een dag of 3 met de pil. Ik moet zeggen dat ik maar iets van 3/4 keer per jaar
een stopweek in las, ik heb de lichtste pil maar heb gelukkig ook nog nooit een doorbraakbloeding
gehad (afkloppen)! Wel ben ik, vooral de dagen voor mijn menstruatie, heel chagrijnig en snel
aangebrand (zacht uitgedrukt), ook ben ik altijd erg emotioneel en kan om het minste beginnen
te huilen. :Y) Het is altijd wel een beetje een troost dat ik weet dat de week daarop het niet
meer zal voelen alsof de wereld vergaat, al is menstruatie stiekem ook wel een goed excuus om
de zielepoot uit te hangen..

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:15

Vet-buien en overemotioneel zijn. Bijna janken om alles, en een enorme honger naar frikandel speciaal en patat met veel mayo.. Erg slecht omdat ik toch de slankste al niet ben :o

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:20

te emotioneel zijn. wenen om het minste en charijnig worden om/op de kleinste dingen die de moeite niet waard zijn , ook enorme eet-buien.

soms is het ook zo dat ik dan meer zin heb in seks en niks wil eten & zeer lief ben en knuffelig :P

verder duurt mijn menstruatie tussen de 2 en 4 dagen , meestal 3 en ze zijn niet hevig.Ben ook niet aan de pil

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:22

Hoofdpijn, lage rugpijn, gigantische chagrijnigheid, elk half uur een nieuwe super plus tampon anders lek ik door, koortsig, diarree óf helemaal niet kunnen poepen (echt élke keer), buikpijn, bij elke kramp niet recht kunnen staan. Op mijn 16e aan de prikpil gegaan, ideaal geen gezeik meer met die helse marteling elke keer.
Tot ik dus doorbraakbloedingen kreeg op mn 19e, nu terug op de microgynon 28 dagen pil en tot nog toe (klopt af) geen doorbraakbloedingen gehad.

Voordat ik de prikpil had was ik het makkelijk 2 weken aan een stuk door, een weekje dan weer niet en dan begon het feestje opnieuw.

Het liefst zou ik mn baarmoeder laten amputeren, zo erg haat ik dat ondding (wil toch geen kinderen) maar dat doen ze helaas niet. Gebeurd pas als ze baarmoeder zodanig misvormd is door vleesbomen en cystes, en er al meerdere operaties zijn geweest om die te verwijderen. (bij mn ma al gebeurd, en zelfs bij haar willen ze het niet doen, want ze zal binnen 5 tot 10 jaar toch de overgang in gaan, roepen ze ook al jaren) :r

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:30

Man mn buik mn rug mn humeur , en ik laat alles uit mn handen vallen een week van te voren blijf overal aan haken, en kan de tafel niet meer inschatten dus knal een kopje op tafel , loop mezelf een blauwe plek meer dan eens. of loop ergens net tegen aan of net niet mezelf in een bocht wringend. En als ik dat ben is het over, de tweede dag is het ergst en vaak de 4 de dag ook nog een hoop. maar dan is een mn humeur alweer een stuk beter.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:31

kiwi1990 schreef:
Hoofdpijn, lage rugpijn, gigantische chagrijnigheid, elk half uur een nieuwe super plus tampon anders lek ik door, koortsig, diarree óf helemaal niet kunnen poepen (echt élke keer), buikpijn, bij elke kramp niet recht kunnen staan. Op mijn 16e aan de prikpil gegaan, ideaal geen gezeik meer met die helse marteling elke keer.
Tot ik dus doorbraakbloedingen kreeg op mn 19e, nu terug op de microgynon 28 dagen pil en tot nog toe (klopt af) geen doorbraakbloedingen gehad.

Voordat ik de prikpil had was ik het makkelijk 2 weken aan een stuk door, een weekje dan weer niet en dan begon het feestje opnieuw.

Het liefst zou ik mn baarmoeder laten amputeren, zo erg haat ik dat ondding (wil toch geen kinderen) maar dat doen ze helaas niet. Gebeurd pas als ze baarmoeder zodanig misvormd is door vleesbomen en cystes, en er al meerdere operaties zijn geweest om die te verwijderen. (bij mn ma al gebeurd, en zelfs bij haar willen ze het niet doen, want ze zal binnen 5 tot 10 jaar toch de overgang in gaan, roepen ze ook al jaren) :r

zo dan daar hoef je niet blij mee te wezen , ik ben diane 35 gaan slikken (ja die) om dat ik 8 dagen lang de pineut was en zelfs pijn in mn dijbenen binnenkant en algeheel niet lekker.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:45

Ik heb er last van dat iedereen uit mijn directe omgeving altijd zo onuitstaanbaar vervelend wordt :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:47

franka75 schreef:
kiwi1990 schreef:

zo dan daar hoef je niet blij mee te wezen , ik ben diane 35 gaan slikken (ja die) om dat ik 8 dagen lang de pineut was en zelfs pijn in mn dijbenen binnenkant en algeheel niet lekker.

Huisarts had me verteld dat de diane juist een lichte pil is? (haal denk ik een andere pil door de war)
Omdat ik op een gegeven moment ook door de prikpil heen ging is me geadviseerd om maar aan de zwaardere microgynon 28 dagen pil te gaan.

Edit: Ik heb even gegoogled, blijkt dus niet zon lichte pil te zijn :+
Kan de diane ook gewoon doorgeslikt worden ondanks dat die zwaarder is?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:57

Kwanyin schreef:
Ik heb er last van dat iedereen uit mijn directe omgeving altijd zo onuitstaanbaar vervelend wordt :D

Precies ja! :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 02:33

Ik slik hem wel eens door hoor weet de dokter ook maar zij zegt dat het een keertje wekl kan maar dat die stopweek er niet voor niets is dus beter om het te laten komen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 02:43

Mijn vrouw... _O-

Sorry dames, kon het niet laten, ben al weg :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 03:17

Hier ook krampen , ik slik dan alivé fenimax helpt goed.
I.p.v Chagrijnig loop ik juist nog meer te grappen.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 03:19

rugpijn,, krampen
en af en toe ook van die steken..
heb dan vlak voor ik het moet worden
echt heel erg snack aanvallen. haha
en ik ben sneller geirriteerd
gelukkig, heb ik een implanon laten zetten
en zijn de klachten een heel stuk minder

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 04:01

Aan het begin meestal heel erge buikkrampen en kramp in m'n bovenbenen, soms ook met hoofdpijn of rugpijn. Ook vaak heel erge honger en zin in chocola en ander vet eten, en moe.