Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

countrygirl schreef:De ziekte van Lyme is echt niet altijd in het bloed traceerbaar!
Ben geen arts, maar ik zou zeker behandelen tegen Lyme. Lyme kan allerlei klachten veroorzaken en lijken op allerhande ziektes. Zelfs verlamming van gezichtsspieren kan gebeuren en die schade kan niet meer goedkomen! Niet mee rond blijven lopen, echt niet! Ik vind het niet normaal dat ze zo weer naar huis gestuurd wordt. Zou ook zeker doorgaan met zoeken naar een arts die wél de moeite neemt om goed te luisteren, te onderzoeken en te behandelen.
P.S. bij mij was het trouwens ook een natuurarts die mijn 'probleem' (was geen lyme) indertijd gevonden en goed behandelen kon!
Nijn schreef:Wat wordt hier snel lyme geroepen? Er zijn nog tal van andere mogelijkheden en zou dan ook zeker niet blind gaan staren op 1 ziekte.
Wel kan het zo zijn dat er bij een negatieve Elisa test de Westernblot test wel positief is.
Wellicht is het een idee om te kijken of ze naar de afdeling Interne ziekten van het Radboud kan gaan, daar hebben ze mij ook onderste boven gekeerd en kwam er binnen 4 weken een diagnose terwijl geen enkel ander ziekenhuis dat voor elkaar had gekregen na jaren (lees 15 jaar) tobben.

Nijn schreef:Wat wordt hier snel lyme geroepen? Er zijn nog tal van andere mogelijkheden en zou dan ook zeker niet blind gaan staren op 1 ziekte.
Wel kan het zo zijn dat er bij een negatieve Elisa test de Westernblot test wel positief is.
.

Nijn schreef:Fransje ben enorm benieuwd naar welke test hij dan gebruikt, de Elisa en Westerblot zijn nl. tot nu toe de enige testen die goed genoeg zijn bevonden om als betrouwbaar bestempeld te worden.
(Mijn ''geluk'' is een herbesmetting geweest, dus het is idd niet altijd direct te herleiden.)
verootjoo schreef:Dat is hier op bokt het standaard antwoord op vage klachten, ook al zou het nog 100 andere oorzaken kunnen hebben. Iedereen heeft hier namelijk ontzettend veel medische kennis