Na lang twijfelen open ik toch maar een topic.
Ik ben nu 3jaar lang aan de pil (begon op mijn 16e en ben nu bijna 19)
Ik slik ethinylestadio/levonorgestrel 0,03/0,15 mg WEC.
Dat is de standaard pil volgensmij!?
Het is mij altijd op opgevallen dat ik me sinds die tijd minder goed in mijn vel zit.
Ik heb het alleen altijd op dingen afgeschoven van; oh dat komt daar wel door...
Ik ben zeker niet depressief ofzo, dat is echt weer een iets te groot begrip...
Ik voel me soms gewoon down... En nu alles goed gaat en ik zelf vind dat ik geen reden heb om me zo te voelen, voel ik me toch weer zo.
En ik heb altijd al een vermoeden gehad dat het misschien toch aan de pil ligt. En als ik dan op internet dingen lees denk ik; Ja dat is zoo herkenbaar.
En als ik het er met mensen over heb, dan zeggen ze; oh ja dat had ik ook, of ja daar heb ik ook last van. Of gewoon niet.
Het ergste wat me frustreert is dat ik gewoon echt niet zeker weet. En ik ook niet weet waar het anders vandaan zou komen.
Ik doe wel altijd mijn dingen, probeer alles positief in te zien en mensen zullen het niet altijd aan mij werken. Maar van binnen voel ik me dan echt zo
Ik heb verder geen ''bijwerkingen'' van de pil, tenminste niet wat ik merk. Ik vergeet de pil nooit en vind het daarom ook best jammer als ik hierdoor aan iets anders moet (de vraag is dan dus ook, wat?)
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Last van, die deze pil slikken of slikte?
Stoppen met de pil zou een mogelijkheid zijn, maar dan is de volgende vraag: welke anticonceptie is nou wel fijn en goed?
Zoals ik al zij; ik vergeet de pil nooit. En daarom vind ik het best jammer dat ik nu dus zo eraan twijfel...

. Dus ja, ik herken me zeker in jouw ervaring
.
Verder ideaal!