Vinger gebroken/gekneusd, of stel ik me aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Vinger gebroken/gekneusd, of stel ik me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:48

Vorige week maandag (4 februari) heb ik bij de paarden een trap tegen mijn vinger gehad.
Nadat dit gebeurde ben ik gelijk gaan koelen onder de koude kraan, maar na een aantal minuten eigenlijk weer op de pony gestapt om uit te stappen.
Thuis heb ik ook nog flink gekoeld met een icepack.

Ondertussen heb ik er nog steeds wel wat last van, zolang ik hem niet buig is het prima. Zodra ik hem probeer te buigen of ik hem ergens tegenaan stoot kan ik wel schreeuwen, dat doet onwijs veel pijn! Het gaat overigens alleen om het vinger topje wat ik niet kan buigen. De vinger is niet dik, wel onwijs blauw/rood/paars.

Een bezoekje aan de HA komt er waarschijnlijk wel, maar ik ga niet voor een klein dingetje naar de HA toe.

foto in link even, de nagelriem zelf is veel blauwer als op de foto lijkt en in het midden van de nagel zit nog een soort rode vlek.
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5320_n.jpg

DonDon

Re: Vinger gebroken/gekneusd, of stel ik me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:49

Kan nooit geen kwaad om naar de dokter te gaan. Misschien is het gekneusd of gebroken. Ik ben geen dokter dus kan het niet zeggen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:51

Gewoon eventjes gaan :)
Ik heb mijn vinger tussen de deur gehad voor kerst
Dachten allemaal gekneusd omdat t amper dik was en miniem blauw
Toch gebroken...
Succes en sterkte!

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:31

Mocht het gebroken of gekneusd zijn, ze doen er niks mee... Beste is gewoon zo laten rusten, en je beweegt dan onbewust wat mee, waardoor bloeduitstorting en vocht kan weg trekken. Tenzij je topje natuurlijk een hele verkeerde stand heeft...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:58

Lijkt een beetje op mijn vinger, die ik vorige week maandag gebroken heb. Zou het toch even laten checken, ik moet woensdag terug voor controle.

@ Novita, ik weet niet waar jij de wijsheid vandaan haalt dat ze er niks mee doen als het gebroken is. Ik heb al 3x mijn vinger gebroken en ze doen er elke keer wat aan. Mijn vinger is nu ook beschermd in een brace/spalk en ik moet gewoon terug voor controle woensdag, en zo'n heftige breuk heb ik niet ;)

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:53

@splash , ik heb nu ook mijn vinger gebroken en er wordt niks mee gedaan.... 2 jaar terug ook. Toen ook niks. Mee gedaan. En ik werk op de SEH en daar doen we er ook weinig mee.... Uitzonderingen. Altijd! Bij topje soms een vingerdopje ter preventie, maar beter om gewoon te gebruiken en bv niet vast te tapen aan een gezonde vinger...

Dan zal het wel per SEH verschillen....

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:36

Ik zou toch even langs de huisarts gaan, door een stom ongelukje een paar naar geleden (hondenriem met ijzeren clip op mijn vinger laten vallen), bleek er ook een scheurtje in mijn bot te zitten. In het ziekenhuis kreeg ik toch mooi gips tot aan mijn elleboog en een boze dokter, omdat ik er 2 dagen mee had gewacht. Mijn vinger is overigens niet mooi genezen, bij het bovenste deel staat hij scheef.