Haat aan de koortslip..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Haat aan de koortslip..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:11

Ik was al blij dat het een tijdje geleden was, maar sinds 2 dagen heb ik weer een joekel te pakken..
Een koortslip.
Ellendige pijnlijke dingen, en zodra hij bij mij om de hoek is komen kijken, duurt het soms wel 2 weken tot hij weer weg is..
In mijn omgeving zijn vooral mijn vader en ik die er af en toe 1 te pakken hebben.
Voor de rest niemand..
Vroeger mn broer en zus nog wel eens, maar tegenwoordig niemand.
En ook niemand buiten de familie die ik ken heeft er ooit 1.
Dus ik zit hier nu met een gigantische dikke onderlip..
Wie heeft de magische tip?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:15

De magische tip is er niet, tenminste niet als ie er al zit ;)
Voorkomen is beter dan genezen natuurlijk (gezond eten, weerstand! Genoeg nachtrust).

Ik stip ze aan met waterstofperoxide (4%, kun je kopen bij de drogist is voor verwijderen van bloedvlekken op je kleren). Dat gaat enorm bruisen, dan werkt t :P . Daarna vet houden zodat het niet steeds open barst, dat kan ook met Zovirax of zo'n ander speciaal cremetje, maar volgens mij werkt vaseline net zo goed :+
Zorg er wel voor dat je jezelf niet steeds besmet, dus niet aanraken, niet weer in het potje vaseline met die vinger, etc.
Laatst bijgewerkt door Talisa op 12-02-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:16

Magische tip is oorsmeer, ben je er zo vanaf.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:18

marleen_usar schreef:
Magische tip is oorsmeer, ben je er zo vanaf.

ieuw.. echt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:22

Een koortslip is een virus, net als aften erg hardnekkig en vooral aanwezig bij lagere weerstand. tegen een virus is niks te doen behalve uitzieken en gezond eten, drinken en vooral rust nemen. :)

Oorsmeer lijkt me vooral echt heel goor. Zou ik niet aan beginnen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:23

Wanneer je hem op voelt komen (je weet wel, dat tintelen en die twijfel van: het zal toch niet ?! := ) Rhus Tox druppeltjes innemen, dan komt hij bij mij meestal niet op *\o/*

Heb deze tip een keer op Bokt gelezen en vond het een beetje raar maar toch geprobeerd, en werkte echt perfect +:)+

Helaas is hij uit het assortiment gegaan bij Dr. Vogel.... -O-
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... ogel-20-ml

Heb hem nu via de apotheek van een ander merk kunnen bestellen maar daar breekt hij toch wel doorheen af en toe -O-

meggiemeg

Re: Haat aan de koortslip..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:27

Helaas ook ik heb er last van, soms wordt je 's morgens wakker en dan 5 blaasjes op een plek....
Balen, ik merk dat ze bij mij vooral de kop op steken als ik erg moe ben, te laat naar bed gegaan een periode.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:28

Ik gebruik altijd aloe lips van forever..Is een lippenbalsem,maar werkt echt geweldig tegen koortsuitslag..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:29

maandag om 11 uur wakker en toen was er niks aan de hand. Ik werd een uur later weer wakker en mn lip was 2 keer zo dik geworden..

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:30

Lysine tabletten nemen. Helpt echt! Ik heb ook snel een koortslip, maar sinds ik die tabletjes neem is het stukken minder geworden. Soms krijg ik er nog wel een, maar ze zijn sowieso kleiner dan eerst en ze zijn ook sneller weg.

http://www.bol.com/nl/p/lucovitaal-lipb ... 005181042/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:32

Bij mij een combinatie van weerstand en vuiligheid. Als ik de beesten knuffel en m'n mond komt er tegenaan dan is de kans groot dat er 1 op komt.... gelukkig de laatste jaren niet meer zo vaak, en dankzij de Rhus Tox valt het in toom te houden :j

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:36

Als je er heel regelmatig last van hebt, preventief gaan smeren met b.v. Prefner. Elke avond voor je gaat slapen licht insmeren. En anders als je moe bent of niet fit, preventief gaan smeren.

Als de blaasjes er al zijn ben je te laat. Goed vet houden en goed uitkijken met het vocht uit die blaasjes, dat is zeer besmettelijk, ook voor jezelf.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:40

Ik heb al jaren een koorstlip en het is super besmettelijk in de blaasjes fase daarna niet meer. Dus je moet in die fase opletten wat je doet want je kan het verder zelf smetten naar je neus en ogen zelfs. Dus niet aankomen met je handen en als je het wel doet zorgen dat je handen wast. Zelfde met glas drinken enz. Pas er mee op anders zit het overal op je lip enz. bij vocht in de buurt dus.

In de zomer zorgen dat je zonnebrand smeert je huid wil dan nog weleens sneller een koortslip geven omdat het uitdroogt. Vet houden is een leuke tip maar helpt niet tegen het virus:) Want het kan zelfs helpen dat het smet ermee en dat wil je niet zeker als je dan heel je lip insmeert.

Ik had geen bad bij Zovirax enz. Heb nu Zinolium creme doorzichtige (Kruitvat verkoopt het gewoon) en doe ik met een wattenstafje opbrengen als ik ook maar de eerste prikkel voel. Want als je de eerst prikkels standaard smeert volgens voorschrift zet hij echt niet door! Maar moet je wel direct doen als je het voelt en een aantal dagen ook al voel je niet meer doorsmeren.

Standaard heb ik in mijn tas een tube bij mij zodat waar ik ook ben direct kan beginnen met smeren als ik maar denk..daar is ie weer. En nu kan ik het daar al een paar jaar goed mee onderdrukken en zetten ze niet door. Tenzij ik dus te laat ben en niet bij de eerste prikkel maar dan begin ik toch met smeren want dan zet hij niet geheel door en ondrukt die vervelende prikkel en pijn en de vieze korsten. Maar geen dikke lip meer niets.

Hormoon veranderingen doen ook veel om het te krijgen:) Het is niet alleen je weerstand is al jaren geleden aangetoont;) En helaas heeft een vrouw vaak hormoon verandering. Eenmaal besmet met het virus raak je het nooit meer kwijt. Dus zorg dat jij ook niemand besmet ermee. Voor baby's is het zelfs gevaarlijk als ze het dan oplopen kunnen allerlei complicaties krijgen dan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:29

Ik doe er meestal niks aan. Bij mij komen ze meestal 's nachts of als ik aan het werk ben en dan heb ik natuurlijk net niks bij me :n :+

Het is heel erg vervelend en ik heb er vooral last van in de winter. Als mijn huid wat droger is, als ik dan verkouden wordt oid dan komt er nog weleens 1 opzetten. Ook als ik een weekend gefeest heb ofzo wil er nog weleens 1 ontstaan :+
Ik had laatst echt een hele grote op mijn neus :oo Das echt nog veel pijnlijker dan op je lip kan ik je vertellen. Voordeel is wel dat hij niet steeds weer open gaat als je moet lachen ofzo en die dus wel weer sneller weg zijn.

Daarnaast gebruik ik zo min mogelijk lipgloss en van die andere vette troep en laat ik het mijn lippen zelf regelen. Ik merk dat het hierdoor veel minder is geworden :j

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:36

Preventief Lysine slikken en de Zovirax is verbeterd, die lijkt echt beter te werken nu.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:40

Ik heb het nooit in de gaten als ze komen, maar als ze er zijn wel natuurlijk :d
ik doe er altijd een druppeltje Tia Tree Oil op.. werkt echt super! binnen een of twee dagen weg! ;)
dat is echt geweldig spul, kan je overal voor gebruiken, puisten, uitslag enzo haha

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:39

Zovirax bij iedereen werkt wat anders. EN Zovirax is wit;) dat zie je heel erg terwijl wat ik nu gebruik is doorzichtig en zie je niet.

Heb ook weleens die plakkertjes geprobeerd. Die werken wel tegen de verdere besmetting maar zo lastig erop te krijgen en blijven niet lang zitten;)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:41

Lysine nemen en met tea tree aanstippen. Doet even pijn maar help heel goed!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:52

Tea Tree olie was bij mij juist het meest waardeloze dat ik maar kon doen, maakte het alleen maar agressiever :oo

Zo'n warmte-apparaatje werkte dan wel weer, dat even heel heet wordt op de plek waar het blaasje kwam :j

Maar was wel erg onprettig en werkte ook niet altijd... ik heb volgens mij echt alles geprobeerd en de Rhus Tox stak overal gewoon met kop en schouders bovenuit :j

Werkte perfect, makkelijk te gebruiken, niet vervelend en niet duur :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 01:02

Mijn broer heeft het, voor hem werken die plakpads heel goed. Zodra hij het voelt opkomen plakt hij er zo'n dingetje op en dan wordt het niet meer dan een klein puntje, wat je nauwelijks ziet en binnen enkele dagen weer verdwijnt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 01:05

Heb geen tips jammergenoeg, heb het zelfde probleem. Heb in 5 weken tijd op 3 plekken gehad (1 is nog erg, 1 is al weg en de andere trekt nog weg...)
Vreselijk, heb in het ziekenhuis gelegen als 2/3 jarige door een koortslip -O-

Zodra je het voelt koortslip-zalf erop smeren, zodra je het hebt tandpasta bij het slapen (of tea three olie?), helpt bij mij.

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 01:29

L-Lysine werkt super voor mij. Daarnaast is het ook belangrijk om bananen, chocola, en noten te vermijden. Als je een koortslip hebt kun je 5 x 100 mg lysine per dag nemen. Daarna 1x per dag 500mg preventief.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 02:07

bij komt ie ongeveer 1x per jaar opzetten,, eigenlijk al te veel na mijn mening, wat bij erg helpt bij wel voorkomen is sorefix, te halen bij de apotheek, erh fijn spul, is niet wit dus het lijkt net of je gewoon lippenbalsem op doet.