ik weet niet of het hier goed staat anders moet die maar verplaatst worden

Maargoed, ik zit voor een half jaar in Hongarije voor mijn paarden opleiding. Helemaal te gek natuurlijk!
maar de paarden hadden 3 dagen stil gestaan en wij moesten ze gister dus weer rijden. Toen ik met mijn paardje naar de bak liep toen bokte die al een paar keer omdat er een auto aankwam( dit doet die normaal ook maar niet zo erg) en toen liep die me bijna omver enzo.
toen we in de bak aankwamen begon die te stijgeren en gek te doen.
ik tegen de instructriese gezegt dat die en een ander paard heel veel energie hadden.
zegt ze: ja wat wil je eraan doen? ik zo nouja we kunnen ze longeren. dat mocht dus niet, niet zeuren rijden.
afijn erop gestapt en probeerde gelijk energie eruit te rijden. veel gebok en gedoe.. maar het ging nog. totdat die andere meid van dat paard afviel.. die lag daar dus met pijn. dus die ging even zitten en onze instructeur is op dat paard gaan zitten.. en toen begon mijn paard te bokken, en rare sprongen te maken. Ik hield dit even vol maar toen lag ik erook af. Ineens erg veel pijn aan mijn schouder en hij zat helemaal vast, dacht even dat die gekneust of gebroken was. mijn instructriese kwam gelijk naar me toe en vroeg of ik hem kon bewegen, naja dat kon ik dus bijna niet.. na veel gedoe moest ik toch maar even naar de hindernissen lopen om daar te gaan zitten ( terwijl ze mijn paard probeerde te vangen, en er 20 min over deden) toen ik dus liep hoorde ik een heleboel gekraak bij mijn schouder en ineens deed het niet meer zo zeer en voelde het alsof die weer los was.
hier dus mijn vraag. Zou die uit de kom zijn geweest? nu nog wel pijn enzo.. dus zou ik ermee naar de dokter moeten of niet ?
die andere meid heeft dus haar schouder gebroken en moet dus terug naar Noorwegen ( ik woon in noorwegen) het heeft geen nut om hier te blijven voor haar omdat we over 5 weken klaar zijn hier.
is er dan iets niet goed in je schouders of ?
Toch maar even naar de dokter.